Autor Wątek: prawdziwy remont silnika  (Przeczytany 2073 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

prawdziwy remont silnika
« dnia: Kwiecień 26, 2010, 21:07:45 pm »

jarzy

  • Gość
Wiem, że zaraz będzie dużo głosów, że się nie opłaca, daj spokój, ale jest taki temat do przemyśleń, który przyszedł mi dziś do głowy.
Ile może kosztować, tak teoretycznie remont polonezowskiego silnika. Jakbyście mogli wypisać - z doświadczenia, albo ze słyszenia:
- honowanie cylindrów
- tłoki, pierścienie
- szlif wału + panewki
- remont głowicy
- nowy wałek rozrządu - fabryka, bądź jakiś modzony.
- garść uszczelek do całości
- co tam jeszcze opuściłem
Gaźnik mam nowy, kolektory się znajdą, osprzęt też.
Coraz trudniej o silniki na chodzie, więc sobie pomyślałem, że jakby tak co miesiąc zasponsorować sobie jedną pozycję z listy, to zimowymi wieczorami, można by złożyć to do kupy i może trochę pojeździć ze spokojną głową?

prawdziwy remont silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 26, 2010, 21:18:08 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
Tez bym tak chciał. wyciągnąć silnik i wszystko nowe wpakować ale gorzej z docieraniem bo  teraz ciągnę non stop do 6k (no gdy ciepły oczywiście) xD . Na oko z 1,5k+
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/

prawdziwy remont silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 26, 2010, 22:26:49 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
tłoki i pierścienie ~400zł pierscienie najlepiej goetze, na pewno nie prima.
panewki do 150zł
głowica-zawory po 6zł, prowadnice pewnie z 8zł za szt. wymiana prowadnic w zakładzie jakies 15 zł za szt. plus jeszcze obróbka gniazd, zawory dotrzesz sam i planowanie w sumie jakieś 500zł
Wałek rozrządu można kupić w okolicy 100zł
nie wiem ile kosztowaly by szlify, ale obstawiam, że w okolicy 400zł
w sumie daje to jakieś 1500zł.

zaoszczędzić można na głowicy trochę- jeśli masz dobrą to zawory i prowadnice można odpuścić, wymienić tylko uszczelniacze i podrównać kanały.
Ale na pewno trzeba dodać do tego jeszcze uszczelki jakies 100zł, ewentualna regenaracja/wymiana pompy oleju.

Sam sens naprawy-jeślli taka kwota nie jest dla ciebie przerażająca-rób. Jeśli wał i korby zostaną dobrze wyważone i będziesz stosował dobre oleje tak zrobiony silnik pojeżdzi na prawdę długo.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

prawdziwy remont silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 26, 2010, 23:34:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13902
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
szlif walu 150pln ,
honowanie cylindrow + tloki z pierscieniami 300-400pln (nie wiem ,czy Zoltan uwzglednil obrobke),
glowice bym sobie darowal ,w razie czego mozna dorwac w porzadnym stanie za 100pln
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

prawdziwy remont silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 27, 2010, 05:14:13 am »

fazer151

  • Gość
Za wałek rozrządu nowy oryginalny dałem 235 zł
Popychacze jakbys chciał wymieniać 35 zł sztuka
Policz jeszcze uszczelki pod kolektor pod pokrywe zaworów pod głowicę to groszowe sprawy ale troche się ich uzbiera ;]
oni mi tu dali nową pokrywe zaworów?? czy starą wyczyscili?? nie pamietam żeby była czarna :D


Uploaded with ImageShack.us

prawdziwy remont silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 27, 2010, 16:09:09 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
fazer151, Ty masz GSI, a to trochę inna bajka ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

prawdziwy remont silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 28, 2010, 09:08:43 am »

jarzy

  • Gość
No i podjechałem wczoraj do pewnego warsztatu, który robi remonty silników od miliona lat.
Facet wyczuł chyba koniunkturę i za remont "na gotowo" zaśpiewał mi ~ 2300 zł  :D
Trochę przesadził, więc obejdzie się smakiem. Zwłaszcza, że jak sobie policzyłem, to na nowych częściach wyjdzie mnie ok. 1200 zł. Nowy blok, wał, tłoki, rozrząd, pompa oleju, panewki, uszczelki. Tylko, że pojemność 1500, ale co robić. Po prostu nie widzę nigdzie bloku 1600.
Ceny allegrowe, więc jak mi się nie spieszy to może uda się zebrać taniej...