Autor Wątek: Odkrecenie miski olejowej  (Przeczytany 5509 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odkrecenie miski olejowej
« dnia: Listopad 29, 2009, 10:41:25 am »

Grażyna

  • Gość
Panowie aż strach sie przyznać  ale nie moglem wczoraj odkręcić miski olejowej cudowałem 6 godzin i miska nie chciała wyjść wachacz sciagalem dolny myslalem ze zbije ta belke od zawieszenie ale walilem w nia i ani drgneła :? jak ją wyjać bo chce wymienic uszczelke :?:

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 29, 2009, 10:44:21 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
najlepiej wyjac silnik. albo chociaz podniesc go do gory. zdjecie wahacza nic nie da. belka jest przykrecana do podluznic. wiec albo silniik w gore albo w ogole go wyjac
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 29, 2009, 10:48:56 am »

Grażyna

  • Gość
ja pierdziele to fest zeby wymienic uszczelke na misce silnik trzea wyciagac :shock:

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 29, 2009, 10:51:14 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
niestety tak jest skonstuowany ten samochod :D mozna tez uniesc silnik. ale wtedy i tak czy siak bedzie zalozyc ta nowa uszczelke
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 29, 2009, 11:54:30 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2107
dokładnie . odkręcasz dwie poduszki silnika od belki i dźwigasz silnik np za skrzynie biegów . i wyjmiesz . Zdaje się że trzeba zdjąć jeszcze stablilizator, przynajmniej w DF .

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 29, 2009, 12:24:57 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Silnik do góry maksymalnie ile się da i popuść śruby od belki zawieszenia, żeby poszła trochę w dół, będzie Ci przeszkadzał smok od pompy, ale wyjdzie.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 29, 2009, 13:05:54 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Ja w Borku odkręcałem poduszki silnika od belki, pod skrzynie lewarek i na maksa do góry. Trzeba jeszcze odkręcić mocowania stabilizatora od podłużnic i opuścić stabilizator na dół. Miska wtedy wychodzi bez większego problemu do przodu.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 29, 2009, 13:41:48 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Cytat: "Maxiu#1935"
Silnik do góry maksymalnie ile się da i popuść śruby od belki zawieszenia, żeby poszła trochę w dół, będzie Ci przeszkadzał smok od pompy, ale wyjdzie.

najbardziej optymalny sposób...
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 29, 2009, 20:55:58 pm »

Grażyna

  • Gość
czyli jak odkręcę poduszki silnika i podniosę za skrzynie go do góry  i odkręcę stabilizator to powinna wyjść ? będę musiał próbować jak będzie trochę czasu. bo muszę lecieć na kanał z tym. a powiedzcie mi czy mocno się tą miskę dokręca bo ja urwałem jedna śrubkę i się teraz boje dokręcać mocno :|   chyba wymienię wszystkie śrubki na nowe i lekko powkręcam żeby nie pourywać. a bez jednej śrubki nie będzie ciekło  :?:

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 29, 2009, 21:17:44 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
No w jakimś celu po to jest nawalone gęsto tych śrubek, żeby był odpowiedni docisk do uszczelki i uzyskanie szczelności, nie ryzykował bym eksploatacji bez jednej z nich. Śrubki trzeba dokręcać z wyczuciem... jak będzie za lekko to będzie cieknąć, za mocno też nie może być :mrgreen:  

Zapomniałem dodać w swoim poście... stabilizator od podłużnic musisz odkręcić i go przegiąć w dół.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 29, 2009, 21:29:07 pm »

Grażyna

  • Gość
czyli będę musiał rozwiercić jakoś ta zerwaną i nagwintować na większą śrubę. Kolego Maxiu#1935 weź i wyczuj jak tamta nawet do końca nie dokręciłem i się urwała  :|

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 29, 2009, 21:39:40 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Grażyna"
Kolego Maxiu#1935 weź i wyczuj jak tamta nawet do końca nie dokręciłem i się urwała :|


No tak niestety juz jest... Ja tak samo zrobilem w skrzyni biegów jak zmieniałem uszczelke pod ta "klapke" od dołu... ;/

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 29, 2009, 21:40:49 pm »

Grażyna

  • Gość
myślicie że rozwiercenie i nagwintowanie na większą śrubkę to dobry sposób czy macie coś lepszego ?

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 29, 2009, 21:41:07 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
:P no mało dokładnie to brzmi to co napisałem. No niestety ani w Morawskim, ani w Trzeciaku nie jest napisane z jakim momentem trzeba dokręcić te śrubki...
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 29, 2009, 21:43:11 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Jak nie masz wyczucia, to polecam klucz dynamometryczny.......
Jak za mocno dokręcisz to poprzeciągasz miskę w miejscach otworów i dalej będzie ciekło.

Jak dobrze sie pobawisz to możę uda się rozwiercić tak jak jest, czyki M6
Jeśli do końca nie doszła i sie urwała to może był "zasyfiony" otwór...
Jeśli urwana jest na prostym odcinku to możesz dać płaskownik pod śruby obok.

 Przy wyjmowaniu miski belkę też radzę odkręcić.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 29, 2009, 21:43:48 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Grażyna"
myślicie że rozwiercenie i nagwintowanie na większą śrubkę to dobry sposób czy macie coś lepszego ?
hmm lepiej nie... sa takie specjalne narzedzia do odkrecania takich srub... takie jakby wiertła z lewym gwintem. Robisz otworek mały w srubie i wkrecasz to wiertełko.. wkrecajac wiertełko wykrecasz srube :) Pare zlotych kosztuje z castoramie chyba. Nie wiem jak z trwałoscia tych narzedzi...

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 29, 2009, 21:47:54 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Cytat: "FaZi_Fr"
Pare zlotych kosztuje z castoramie chyba. Nie wiem jak z trwałoscia tych narzedzi...

i nie chcesz wiedzieć.........
jak są śruby 8.8 to lepiej poszukać jednego a markowego.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 29, 2009, 22:03:10 pm »

Grażyna

  • Gość
będzie trzeba coś poszukać tylko ciekawe czy ja w tej śrubie dziurę wywiercę :?:

Odkrecenie miski olejowej
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 30, 2009, 01:19:52 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2107
a jeszcze lepiej wziąć migomat i postawić bobki a następnie do bobków dospawać nakrętkę .  a w 90 % udaje się wykręcić urwaną śrubę bardzo twardym i cienkim punktakiem i młotkiem . wiercenie to ostateczność . a co do odkręcania belki to jedyne ułatwia późniejszy montaż miski z nową uszczelką . Posmaruj uszczelkę reinzosil em i skręć delikatnie odczekaj 10 min i skręć mocniej . jak zauważysz że uszczelka zaczyna wyłazić z pod miski przy śrubach to znaczy że jest już lekko za mocno dokręcona . reinzosil daje dodatkowo funkcję kontry dla śrub miski i nawet jak puści simmering i leje się po misce śruby się nie odkręcają samoistnie . Pamiętaj tylko by nałożyć cienką warstwę bo bedziesz miał problem przy późniejszym demontażu . Warto jeszcze poluzować śruby na łącznikach , w DF trzeba jeszcze odkręcić drążki reakcyjne ale w szerokim caro chyba stabilizator mieści się między nimi .