Autor Wątek: polonez diesel  (Przeczytany 15677 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

polonez diesel
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 23, 2009, 21:44:54 pm »

Nikita

  • Gość
a komp w plusach steruje tylko praca silnika nie ma nic do wyposarzenia wnetrza??

polonez diesel
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 23, 2009, 22:11:42 pm »

marcij

  • Gość
Cytat: "Nikita"
a komp w plusach steruje tylko praca silnika nie ma nic do wyposarzenia wnetrza??


Bez przesady ;P Nie ma , tylko i wylacznie od silnika.

polonez diesel
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 23, 2009, 23:31:05 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3810
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "marcij"
Cytat: "Nikita"
a komp w plusach steruje tylko praca silnika nie ma nic do wyposarzenia wnetrza??


Bez przesady ;P Nie ma , tylko i wylacznie od silnika.

Do wyposażenia wnętrza ma to, że podnosi wolne obroty jak się klimę załącza.
Po za tym miałbyć przygotowany do przyjęcia automatycznej skrzyni i miał właśnie współpracować z drugim komputerem. "Wersja przyszłościowa".
Ogólnie GSi to wtrysk z którym FSO chciało powiązać wiele nowości, ale niestety, skończyło się na tym co jest...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

polonez diesel
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 24, 2009, 11:00:41 am »

snikers

  • Gość
Jak tak czytam co za bzdury tutaj wypisujecie to sie zastanawiam, dlaczego ktos kto nie mial do czynienia z tym silnikiem sie wypowiada. Wszystkiego prostowac mi sie nie chce.

Cytat: "marcij"
Warto o tym pomyslec , bo silnik jest znacznie ciezszy i krecenie kierownica to masakra

GLD zatankowany i gotowy do drogi 1135kg, rover (aluminiowy?) 1100kg a najzwyklejsza 1.5,1.6 1115kg. Skoro dla ciebie 20kg to "znacznie"

Oczywiscie diesel ma pompe wtryskowa napedzana paskiem rozrzadu ktora zasysa paliwo z baku, zadnej pompy w baku nie trzeba.

Czujniki maja gwinty przystosowane do francuskiego bloku.

Osobiscie twierdze ze nie oplaca sie przerabiac benzyny na diesla, latwiej i taniej wyjdzie wymiana wolnossacego diesla na turbo

polonez diesel
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 24, 2009, 11:23:50 am »

marcij

  • Gość
Cytat: "snikers"
...
Cytat: "marcij"
Warto o tym pomyslec , bo silnik jest znacznie ciezszy i krecenie kierownica to masakra

GLD zatankowany i gotowy do drogi 1135kg, rover (aluminiowy?) 1100kg a najzwyklejsza 1.5,1.6 1115kg. Skoro dla ciebie 20kg to "znacznie"
....


Na codzien jezdze roverem, mialem okazje przejechac sie gld i kierownica kreci sie znacznie ciezej. Pisze to z wlasnego doswiadczenia.Najwyrazniej te 35kg dokladnie nad przedmini kolami ma duze znaczenie w kreceniu kolami.

polonez diesel
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 24, 2009, 11:58:30 am »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cytat: "marcij"
Cytat: "snikers"
...
Cytat: "marcij"
Warto o tym pomyslec , bo silnik jest znacznie ciezszy i krecenie kierownica to masakra

GLD zatankowany i gotowy do drogi 1135kg, rover (aluminiowy?) 1100kg a najzwyklejsza 1.5,1.6 1115kg. Skoro dla ciebie 20kg to "znacznie"
....


Na codzien jezdze roverem, mialem okazje przejechac sie gld i kierownica kreci sie znacznie ciezej. Pisze to z wlasnego doswiadczenia.Najwyrazniej te 35kg dokladnie nad przedmini kolami ma duze znaczenie w kreceniu kolami.


Może to kwestia stanu, w jakim jest przekładnia i ogólnie układ kierowniczy? Mam dwa Polonezy z identycznymi silnikami-w Caro kierownicą kręci się naprawde lekko, w większości sytuacji można manewrować jedną ręką położoną płasko na kierownicy, natomiast w Atu trzeba złapać mocno obiema rękami i kręcić, ile sił.
LOW & SLOW

polonez diesel
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 24, 2009, 12:12:44 pm »

Nikita

  • Gość
Cytat: "snikers"
Osobiscie twierdze ze nie oplaca sie przerabiac benzyny na diesla, latwiej i taniej wyjdzie wymiana wolnossacego diesla na turbo


niby tak ale ciezko jest o plusa w dieslu

daletegpo moje pytania z dieslem zwiazane :D

polonez diesel
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 24, 2009, 12:19:30 pm »

snikers

  • Gość
Cytat: "marcij"
Cytat: "snikers"
...
Cytat: "marcij"
Warto o tym pomyslec , bo silnik jest znacznie ciezszy i krecenie kierownica to masakra

GLD zatankowany i gotowy do drogi 1135kg, rover (aluminiowy?) 1100kg a najzwyklejsza 1.5,1.6 1115kg. Skoro dla ciebie 20kg to "znacznie"
....


Na codzien jezdze roverem, mialem okazje przejechac sie gld i kierownica kreci sie znacznie ciezej. Pisze to z wlasnego doswiadczenia.Najwyrazniej te 35kg dokladnie nad przedmini kolami ma duze znaczenie w kreceniu kolami.


to proponuje dociazyc przod w roverze i sprawdzic (na postoju oczywiscie) jeszcze dane nacisku na przednia os
rover - 685kg tyl 840kg (=1525kg auto zaladowne full)
diesel - 712kg tyl 848kg (=1560kg auto zaladowne full)

czyli 27kg roznicy na przedniej osi

polonez diesel
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 24, 2009, 12:40:25 pm »

marcij

  • Gość
Nie wiem , kurde nie zaglebialem sie w dane na papierze. Jezdzilem jedym i drugim i takie sa moje spostrzezenia. Mozliwe , ze to kwestia zuzycia , albo tego , ze ten diesel siedzial w atu (fabrycznie). W kazydm razie kierownica krecilo sie wyraznie ciezej i nie probuj mi wmawiac , ze mi sie to wydawalo tylko.
Moim zdaniem majac juz przekladnie i resztki wspomagania w komorze , to warto odrazu zatroszczyc sie o opme , zeby to dzialao. I tyle.

polonez diesel
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 24, 2009, 13:44:30 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "snikers"
czyli 27kg roznicy na przedniej osi


Więc może powodować to, że ciężej się kręceni kierownicą.

polonez diesel
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 24, 2009, 14:47:48 pm »

Nikita

  • Gość
a tu bylo wspomniane cos o turbo dieslu jaki silniczek i z czego jest tu brany pod uwage

polonez diesel
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 24, 2009, 15:09:51 pm »

snikers

  • Gość
Cytat: "utek"
Cytat: "snikers"
czyli 27kg roznicy na przedniej osi


Więc może powodować to, że ciężej się kręceni kierownicą.

wieksza roznice zrobi ilosc luftu w kolach, np niedopompowanie

silniki z rodziny XUD czyli http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD

[ Dodano: 24 Gru 2009 15:14 ]
oczywiscie jest caly temat o tym co skrzynia wytrzyma a czego nie wytrzyma, co wytrzyma most ale g...wno z niego wynika

polonez diesel
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 25, 2009, 12:40:41 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Silnik, belka, stabilizator, srod. drazek kierowniczy, skrzynia i najlepiej wiazka el. silnika i wrzucasz :)

[ Dodano: 2009-12-25, 12:41 ]
A co do wspomy, to wpinasz el. pompe i cieszysz sie radoscia krecenia kiera jednym paluszkiem :P

[ Dodano: 2009-12-25, 12:42 ]
Cytuj (zaznaczone)
oczywiscie jest caly temat o tym co skrzynia wytrzyma a czego nie wytrzyma, co wytrzyma most ale g...wno z niego wynika
zauwaz, ze zawsze pisza to tylko Ci ktorzy najdalej byli tam gdzie plecy szlachetna nazwe traca i widzieli to co sie tam znajduje :twisted:
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

polonez diesel
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 25, 2009, 12:47:09 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Cytuj (zaznaczone)
i czy diesel z elektryka z minusa podejdzie pod plusa czy sa jakies roznice???
z elektryki nadwozia ze tak sie wyraze podajesz do wiazki silnika takie sygnaly jakie potrzebuje silnik, czyli jakies +12 na stale, jakies +12po stacyjce, jakas masa, jakas kontrolka i cala filozofia
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

polonez diesel
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 25, 2009, 17:33:44 pm »

Nikita

  • Gość
dzieki wielkie wiem wszystko czyli w sumie latwa robota co do reszty (poza elektryka) to mam juz pelne zaplecze techniczne bo robie na warsztacie weic sprawy spawania itp odpadaja a wlasnie poduchy mocujace diesla to kwestia przespawania czy w budzie sa przewidziane jakies otwory ze wystarczy wkrecic i gotowe