Autor Wątek: ogrzewanie szyby tyl caro94(rover)  (Przeczytany 2492 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ogrzewanie szyby tyl caro94(rover)
« dnia: Listopad 04, 2004, 00:38:43 am »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
nie dziala tyle ze nie mam pojecia czemu .sprawdzilem sciezki na szybie-zadnych przerwan pewne 2 sprawdzilem wlacznik na pulpicie sa 2 kabelki na 1 stale 12v i zalacza 2 ktory jak mniemam idzie doi przzekaznika ale przy przekazniku zadnej reakcji(przekaznik dobry zamienialem i dzialka na 100%) czy moglbym dostac gdzies jakis schemat elektryki tego ukladu?ale zaznaczam ze ze mnie prawie laik jesli chodzi o schematy.chc z 2 strony lepszy wrobel w garsci niz golab na dachu...i pyt dokad wedruja kabelki z wlaczniak na pulpicie?bo kiedys kontolka na tablicy rozdzielczej sie wlaczala po zapaleniu auta samoczynnie i musialem to gasic ale juz od jakiegos czasu 0 reakcji na cokolwiek....pomocy rano nic nie widze:(
  • Jef
  • Czaku

ogrzewanie szyby tyl caro94(rover)
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 04, 2004, 09:18:47 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Moze masz padniete urzadzenie mikroprocesorowe. W poldkach jest to typ:
H-167 dla Polonez Caro od 1994r., ale dla rovera mogly byc te nowsze
H-167 T dla Polonez Caro od 1995r.
H-167 TT dla Polonez Caro od 1996r.
H-167 TS Polonez Atu od 06.1996r.
H-167 seria X dla Polonez Plus
Miedzy innymi odpowiada za sterowanie automatycznym wlaczaniem ogrzewania szyby tylnej. Sprawdz czy dziala Ci poprawnie
 
- przerywacz świateł awaryjnych i kierunkowskazów (wykrywanie przepalenia żarówki sygnalizowane zwiększoną częstotliwością pracy).

 - programowana praca wycieraczek szyby przedniej (w trybie wyłączonym możliwość użycia spryskiwacza z włączeniem wycieraczek do osuszenia szyby; w trybie programowanym ustawianie czasu przerwy dwoma kolejnymi impulsami spryskiwacza).

 - kontrola żarówek „STOP” (sygnalizacja uszkodzenia żarówki za pomocą kontrolki w zestawie wskaŹników).

 - sygnalizacja dołączenia przyczepy.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

ogrzewanie szyby tyl caro94(rover)
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 04, 2004, 17:41:57 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
z przyczepa bedzie problem:) tzn mam sprawdzic te rzeczy?jezeli ktorekolwiek z nich nie dziala to gdzie i jak odszukac ten uklad:( i ile to moze kosztowac :shock:
  • Jef
  • Czaku

ogrzewanie szyby tyl caro94(rover)
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 05, 2004, 08:04:26 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Te sterowniki odpowiadaja za te funkcje ktore opisalem i jezeli oprocz szyby nie dziala ktorys z nich to na pewno bedzie padniety ten sterownik. Co do tego gdzie ten sterownik sie znajduje to nie wiem. Trza by dorwac schemat instalacji.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

ogrzewanie szyby tyl caro94(rover)
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 05, 2004, 17:56:08 pm »

Chudson

  • Gość
Oprócz H-167 produkowanych przez Hybryd  montowano również APE07  firmy APE.

Schemat elektryczny jest dość prosty. W włączniku klawiszowym masz załączany chwilowo + ( czyli w 1 kablu jest na stałe + , a drugi kabel idzie do mikroprocesora ) mikroprocesor  daje prąd na drugi kabelek idący do przekaŹnika tylniej szyby. Oczywiście aby ogrzewanie działało nie może być  prądu podawanego przez przewód pomiędzy mikroprocesorem a lampką ciśnienia oleju.
Opis które kable mikroprocesora gdzie idą jest w dziale z artykułami.  
Ogrzewanie można włączyć tylko przy pracującym silniku ,ale to pewnie wiesz :)
Skoro ogrzewanie nie włącza się samo po odpaleniu silnika a temp otoczenia jest poniżej 10stopni to raczej wina mikroprocesora.
Znajduje się on za zegarami ( trzeba odkręcić daszek i zegary ) z lewej strony nawiewu na szybę )

ogrzewanie szyby tyl caro94(rover)
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 08, 2004, 16:25:10 pm »

Offline mastah22

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1450
no nie dzialaja wycieraczki tzn przy wylaczonych wyciertaczkach gdy pociagne za spryskiwacze powinny sie wlaczyc na 3 ruchy?nie?w kazdym razie to nie dziala.a czy do ogrzewania tyniej szyby dochodzic powinno 12v?mozna by to podlaczyc pod aku poprzez jakis wylacznik?czy da sie pominac owy uklad procesorowy?
  • Jef
  • Czaku

ogrzewanie szyby tyl caro94(rover)
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 26, 2010, 23:40:24 pm »

Offline mati_lecha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 567
Cytat: "Senn#1869"
Moze masz padniete urzadzenie mikroprocesorowe. W poldkach jest to typ:
H-167 dla Polonez Caro od 1994r., ale dla rovera mogly byc te nowsze
H-167 T dla Polonez Caro od 1995r.
H-167 TT dla Polonez Caro od 1996r.
H-167 TS Polonez Atu od 06.1996r.
H-167 seria X dla Polonez Plus
Miedzy innymi odpowiada za sterowanie automatycznym wlaczaniem ogrzewania szyby tylnej. Sprawdz czy dziala Ci poprawnie
 .

Czym różnią się te H-167 T i TT ?

ogrzewanie szyby tyl caro94(rover)
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 27, 2010, 03:02:45 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4130
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
H-167 T ma w jednym z dwóch złączy 7 styków(czyli w sumie 15), a ten drugi 8 (czyli 16). Przy czym chyba specjalnie żeby pokomplikować ludziom życie w wolne miejsce przeniesiony jest jeden z styków z drugiej złączki, a w jego miejsce dodany nowy. Od czego jest dodatkowy styk nie mam pojęcia, na schematach są tylko pokazane te z 15 stykami. Jak się trochę ociepli to zajrzę za zegary do Abimexa jak to tam idzie...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap