Autor Wątek: Termostat PRT  (Przeczytany 2919 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Termostat PRT
« dnia: Styczeń 20, 2017, 11:58:50 am »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 458
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
Panowie, posiada ktos taki u siebie?
jaka jest srednica króćców ? bo na fotach wygladają na mniejsze niż z chłodnicy.  Z tego co widze na alledrogo taki termostat z VERNETA mozna juz kupic za 6 dych, ma ktoś?
Rozumiem ze nalezy go podlaczyc zaraz przy wyjsciu z glowicy po lewej stronie, a sterowanie dac z weza z tylu silnika na trójniku np z nagrzewnicą na wejsciu?
Teraz u siebie mam "zglebiony" mera 82, i w lato ok, ale zima jest kapa 50st max podczas jazdy, jak temp ponizej 20st to tez kapa jest bo auto ma max 70st.
Jak wsadze oryginalny 82st to podczas upalania robi sie "za goraco" latem. A zabardzo nie chce mi sie w lato wyjmowac, zima wkladac, wiec zastanawiam sie czy ten PRT rozwiaze sprawe ?

Pozdrawiam
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: Termostat PRT
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 23, 2017, 10:41:47 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1216
Jak SWAPowałem rovera to zrobiłem PRT samodzielnie. W przecięty przewód gumowy górny chłodnicy wpiąłem trójnik (metalowy z domowej instalacji wodnej). Przy osłonie rozrządu sztywna rura szła w dół do termostatu z którejś Łady (do sprawdzenia). Termostat wpięty zamiast dolnego węża chłodnicy.
Pusta puszka oryginalnego termostatu, rurka metalowa - czwórnik nagrzewnicy ze zwężką.

Działanie: Zimny silnik chodzi na małym obiegu o dużej, nietłumionej średnicy. Po rozgrzaniu termostat zaczyna puszczać zimny płyn z chłodnicy. Do bloku wpada już przemieszany płyn. Obieg mały i duży na grubych rurach daje nam solidny przepływ płynu i termostat szybciej dostaje sygnał o temperaturze silnika (prawdziwej a nie zmniejszonej o nagrzewnicę i ew. LPG).
Dotychczasowy mały obieg (na cienkich wężach) działa równolegle cały czas. Jeśli nie ma się LPG to można go w ogóle zamykać nagrzewnicą (starsza), albo dodać na lato zamykany zaworek (plus).

Przy wzdłużnym położeniu silnika lepiej pokombinować samemu niż pakować roverowe PRT. Polecam.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2017, 10:52:18 am wysłana przez OLO »
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Termostat PRT
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 26, 2017, 21:30:42 pm »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
Mam taki termostat i na weekendzie Ci zmierze... Bo lezy za samochodem i musze odstawic auto zeby sie dostac

Odp: Termostat PRT
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 29, 2017, 16:22:10 pm »

Offline Joker

  • Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Żyć Wiecznie
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 458
  • Płeć: Mężczyzna
  • DRIFTER
    • Drift-borek 1.6 16V
spoko, jak narazie wsadzilem oryginal bo zima inaczej sie nie da :P ale na lato musze cos "pomyslec"
17.07.2011 - Cycu - [']
22.02.2018 - Czaku - [']
"Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie"
http://www.youtube.com/user/jokerfso/videos
http://vimeo.com/user5582520/videos

Odp: Termostat PRT
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 29, 2017, 23:33:44 pm »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
https://www.google.pl/search?q=termostat+prt&client=tablet-android-lenovo&prmd=ivsn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi3irm3q-jRAhWrFZoKHVwWArMQ_AUIBygB&biw=962&bih=601#imgrc=8s5hd4rYZK98zM%3A
wzielem zdjecie z internetu bo opisac bylo by ciezko
Na rysunku sa numery wezy i ja napisze jaki dany waz ma srednice.
17- Fi 35
18- Fi 33
5- Fi 35