Autor Wątek: stukanie w silniku (?)  (Przeczytany 4054 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

stukanie w silniku (?)
« dnia: Kwiecień 24, 2010, 13:43:50 pm »

deja17vu

  • Gość
Witam serdecznie! od jakiegoś czasu słychać w moim polonezie dziwne stuki, nie zawsze ale dosyć często.

słychać je chwile po zapaleniu samochodu do momentu nagrzania, tylko na niższych obrotach.
jak dodaje gazu to czestotliwośc stuków się zwiększa a stukanie znika przy ok 2000 obrotów.

co to może być?
obawiam się że to coś powazniejszego?

jak ktoś spotkał się z podobnym problemem albo wie o co chodzi to prosze o opinie.
ps. Polonez Atu Plus 1,6 GLI

stukanie w silniku (?)
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 24, 2010, 15:30:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wynika z tego ,ze to hydropopychacze ,
tylko czy sa to stuki ,czy taki klekot zaworow ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

stukanie w silniku (?)
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 24, 2010, 17:12:34 pm »

deja17vu

  • Gość
Cytat: "KGB"
tylko czy sa to stuki ,czy taki klekot zaworow ?


na mój słuch bardziej klekot...

stukanie w silniku (?)
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 24, 2010, 17:52:35 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to hydropopychacze ,
u mnie klekocza od zawsze i juz zaczyna mnie to draznic
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

stukanie w silniku (?)
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 24, 2010, 18:52:19 pm »

deja17vu

  • Gość
no drażni drażni  :lol:

a nie wiesz jak można usunąć to klekotanie?

stukanie w silniku (?)
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 24, 2010, 19:04:29 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
U mnie zaczynają klekotać zawsze na 200-300km przed terminem wymiany oleju tak dla ciekawości podam. Po wymianie klekotanie zawsze ustaje.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

stukanie w silniku (?)
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 24, 2010, 21:30:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "deja17vu"
no drażni drażni  :lol:

a nie wiesz jak można usunąć to klekotanie?

usuwajac hydropopychacze  :mrgreen:  ,
niektorzy probuja je rozbierac i czyscic - sporo z tym roboty ,bo trzeba glowice zdejmowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

stukanie w silniku (?)
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 25, 2010, 17:58:53 pm »

pablo686

  • Gość
A to gli też ma hydrauliczne popychacze bo chyba tak to się nasywa???

stukanie w silniku (?)
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 25, 2010, 20:11:49 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "pablo686"
A to gli też ma hydrauliczne popychacze bo chyba tak to się nasywa???


zależy które GLI masz na myśli, bo abimex to też GLI, tak samo jak BOSCH. Niestety większość abemexów nie miało hydrauliki.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

stukanie w silniku (?)
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 26, 2010, 07:42:01 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1212
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
ale w Plusach był już chyba tylko Bosch?
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

stukanie w silniku (?)
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 26, 2010, 09:32:23 am »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
W plusach był bosch, wszystkie plusy są z hydraulicznymi popychaczami, no chyba ze ktos swapa robił, albo jaks maksymalnie obcięta wersja.
Powered by Lpg.

stukanie w silniku (?)
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 31, 2010, 09:21:30 am »

wito

  • Gość
w nocy nie umiałem spać i myślałem o grającym zaworze w moim GSi ;D
u mnie wygląda to tak ze stuki zaczynają się dopiero jak silnik ma 90 stopni od dłuższego czasu. w OHV luzy zaworowe zwiększają się wraz z temperaturą czyli mój wniosek jest taki ze popychacze są sprawne, ponieważ na zimnym jest cisza. moja teoria jest taka ze popychacz uzyskuje swą maksymalną długość lecz złe ustawienie luzu wstępnego powoduje ze i tak jest to niewystarczające. Mam taki pomysł żeby podkręcać wszystkie po 1 obr, co jakąś godzinkę obrócić wał kluczem i pozostawić na noc(aby hydra siadły). rano sprawdzić czy każda dźwigienka ma luz, aby mieć pewność że żaden zawór nie został podparty... dobrze kombinuje, poprosze o jakieś sugestie

stukanie w silniku (?)
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 31, 2010, 11:08:38 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
podokrecac o 1 obrot mozesz - juz kiedys o tym pisalem i sam tak robilem ,
a co do sprawdzenia czy bedzie luz to sie nie uda ,bo luzy nie bedzie ,nawet jak go na miesiac zostawisz ,
w popychaczy tez jest sprzynka ,wiec luz nie powstanie i o to chodzi w popychaczu hydraulicznym ,
jedyna metoda ,zeby sparwdzic ,czy zawory nie sa podparte ,to ustawik krzywke tak by otworzyla zawor  ,zmierzyc ile jest wcisniety ,poczekac kilka godzin i zmierzyc ,czy sie zawor troche zamkna (np. czy sie cofna 1mm) ,
to robota na 4 cykle ,
ja dokrecalem popychacze o 1 obrot i nie sprawdzalem podparcia ,bo fabrycznie sa ustawianew polowie skoku ,a wiec 2.5mm ,czyli 2-2.5obrotu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

stukanie w silniku (?)
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 31, 2010, 12:29:39 pm »

wito

  • Gość
no właśnie tak myślałem, ale z tego co piszesz wynika ze sprężyna naciskająca na popychacz powoduje wyciek oleju z niego w skutek czego zawór zaczyna się domykać.
według mnie jeżeli cofnie się o 1 mm to po obróceniu wałem do GMP na danym cylindrze dźwigienka w/w zaworu powinna mieć luz odpowiadający odległości na jaką sprężyna ścisnęła popychacz. silnik po dłuższym postoju stuka przez 2-3 sek czyli jakiś luz musi tam powstawać. czekam na dalsze sugestie, może mam jakieś braki w wiedzy

stukanie w silniku (?)
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 31, 2010, 21:03:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak olej wycieknie to nie powstaje luz na dziwgience ,tylko popychacz jest miekki i stad jest stuk ,
statycznie luzu nie ma ,a dynamicznie jest dopoki olej nie wypelni popychacza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.