Autor Wątek: Zadziwiajace manie pewnego Poloneza :/  (Przeczytany 1768 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zadziwiajace manie pewnego Poloneza :/
« dnia: Sierpień 04, 2010, 20:20:59 pm »

kocham125p

  • Gość
Witam szanownych Forumowiczow ;)
Z moim Polonezem, ktorego dzieki jego bezawaryjnosci nazywam "dziadem", mam nastepujace problemy, ktore wrzucilem do tego watku, bo wydaje mi sie ze dziad ma problem z elektryka.
Nastepujace objawy:
Silnik czasem wchodzi na 3500 obr./min(i tzreba nim tak jechac non stop=, pomaga tylko hamowanie silnikiem no i "normalnymi" hamulcami, zeby zatrzymac dziada, to sie dzieje szczegolnie, jesli na zewnartz jest wilgotnie, wtedy tez nie lubi odpalac, i musze wiele, wiele razy krecic dziadem i go namawiac.
W dalszym ciagu hamulec reczny mam aktualnie niesprawny, znaczy nieefektywny, prawdopodobnie dlatego swieci mi sie kontrolka hamulcow?
Takze prawdopodobne jest, ze plyn chlodniczy mi ucieka, w kazdym badz razie jest ponizej mimimum, a tydzien temu dolalem swiezy po wymianie.
Z innych zrodel wiem ze serwo hamulcowe moze byc nieszczelne, co moze byc jeszcze powodem tych wszystkich objawow i czy one maja cos ze soba wogole do czynienia czy Polonez poprostu nienawidzi powoli swego bytu miedzy innymi samochodami i czas sie pozegnac?
Dodam, ze jestem wieloletnim pasjonata starych gratow, i cierpienie jest mi wogole nie obce, ale tolerancja mojej zony jest znacznie nizsza i powoli ja rozumiem.

EDIT: Dodam ze kupilem nowy parownik LPG, bo na starym strzelal, pozatym przy przelaczaniu z benzyny na LPG gasl, jednak jak startowalem kiedy guzik byl nastawiony na natychmiastowe LPG zazwyczaj dobrze odpalal, no oprocz dsziiaj jak byl deszcz, keidy sobie wchodzi na 3500 obr./min, ale dopiero po paru setnych metro jazdy.

Ratunku Panie i Panowie.

Zadziwiajace manie pewnego Poloneza :/
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 04, 2010, 22:59:58 pm »

Offline joanna1684

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
    • POLONEZ przejściówka
świecenie kontrolki hamulca ręcznego - u mnie świeci jak zaciągnięty ręczny oraz zapala się przy niskim stanie płynu hamulcowego

hamulec ręczny - ogólnie zrobić przegląd hamulców z wymianą linki ręcznego

co do problemów z odpalaniem - kable świece kopułka (kiedy wymieniał/czyścił)
regulacja mieszanki (nie podałeś co to za polonez)
założenie zaworu zapobiegającego cofaniu się paliwa

płyn chłodniczy znaleźć miejsce(przeciek) naprawić

przede wszystkim więcej zadbać nie tylko jeździć

Zadziwiajace manie pewnego Poloneza :/
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 05, 2010, 00:45:24 am »

misiek_staszic

  • Gość
Podał, że to plus, a przynajmniej tak ma w profilu.

1. Obroty to temat rzeka w Boschu. Sprawdź szczelność wszystkich rzeczy związanych z podciśnieniem. Następnie przepustnicę - się klinuje? Linka gazu? Silnik regulacji wolnych obrotów jakoś blokuje przepustnicę? TPS podaje błędny synał? Czujnik temperatury to nie jest na pewno bo wystarczy że raz temperatura skoczy nagle o więcej niż 5*C w jedną czy drugą stronę, i juz Bosch stwierdza błąd tegoż czujnika - "sygnał mało wiarygodny" i podstawia stałą, "awaryjną" wartość temperatury. W ogóle dziwny problem bo Bosch nie umie tak wysoko podnieść obrotów, max. dla silniczka regulacji wolnych obrotów to 2100 rpm.

2. Nie możesz odpalić gdy wilgotno? Kable WN...

3. Kontrolka hamulców? Ona się świeci przy zaciągniętym hamulcu awaryjnym choć o jeden ząbek, bądź przy niskim poziomie płynu. Co innego jest kontrolka świateł STOPu czyli "pomarańczowy pedał"  8)  Jeśli świeci oznacza to przepalenie się jednej lub obu żarówek świateł stopu, włożoną żarówkę o złej mocy, bądź brak dobrej masy na lampach. Z kolei pomarańczowa lampka "kółko z przerywanymi kreseczkami" będąca po lewej stronie od kontrolki smarowania, to zużyte klocki hamulcowe kół przednich, lub częściej przerwany kabel od czujnika / klocki bez czujników. Czyli się nie przejmować.

4. Układ chłodzenia - przejrzyj. Jak masz chłodnicę ALU to lubi się rozszczelniać po bokach... Jak nie znajdziesz nic, a ubywa powoli chłodziwa to krótki test - smak skroplonych na Twej dłoni spalin z wydechu :) Słodkie czy gorzkie?  :twisted:  Albo inaczej - kolor oleju w silniku. Kawa z mlekiem ? Miesza płyn z olejem choć trochę? Kompresja jaka ? Słowem krótki test UPG.

Zadziwiajace manie pewnego Poloneza :/
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 05, 2010, 10:18:51 am »

kocham125p

  • Gość
Dzieki za odpowiedzi, prawdopodobnie dzisiaj sie biore za diagnostyke, opisze co i jak.

[ Dodano: 06 Sie 2010 15:43 ]
A wiec tak:

Ta wielka sruba od ukladu hamulcowego sie poluzowala, dlatego mial te wszystkie problemy.
Poloneza trzeba chyba zrozumiec, niestety nie posiadam jak narazie wielkich umiejetnosci ale ucze sie od starego mistrza. :)

PS. Lubie dziada, znaczy sie swego Poldka. ;)

[ Dodano: 08 Sie 2010 19:51 ]
Powiedzcie mi, drodzy forumowicze, czy da sie po jakichs przerobkach podlaczyc ten oto modul do mojego Poldka ktory posiada wtyk diagnostyczny.
Ten oto zestaw ma 4 kable, jeden do +, 1 czarny, 1 bialy i 1 niebieski:


http://allegro.pl/item1169879504_interfejs_diagnostyczny_polonez_bosch.html