Badanie szczelności głowicy to nie tylko badanie szczelności zaworów. Te najlepiej bada się naftą, bo jak już wspomniano, nie paruje szybko.
Badanie szczelności głowicy to także sprawdzenie czy nie ma jakiść wewnętrznych pęknięć lub wżerów, które mogą czasem powstać w wewnętrznych ściankach pomiedzy kanałami. W zakładzie kosztuje to 50 zł i wygląda tak, że zatyka się przykręcanymi płaskimi sztabami pokrytymi gumą wszelkie otwory kanałów i płaszczyznę uszczelki. Jednym z otworów wpuszcza się powietrze pod dużym ciśnieniem i w wannie obserwuje się, czy nie lecą bulki. Niektore zakłady reklamują się, że sprawdzają szczelność także po nagrzaniu głowicy. Tam gdzie ja sprawdzałem, to powiedzieli że to chwyt reklamowy, bo pod takim ciśnieniem jakie oni zadają, to wyjdzie każda nieszczelność, nawet taka jaka pozornie na zimno nie daje objawów.
Darek