Autor Wątek: Remont 2.0 DOHC  (Przeczytany 3631 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Remont 2.0 DOHC
« dnia: Lipiec 21, 2010, 15:35:39 pm »

pawelo21

  • Gość
Witam, jak w temacie przymierzam się do kapitalnego remontu silnika i moje pytanie brzmi: Czy zna ktoś jakieś sklepy, hurtownie bądź jakieś inne kontakty gdzie będzie można dostać wszelkie potrzebne części. Jakieś zakłady gdzie będzie można zrobić planowanie głowicy lub inne szlify. Jeszcze nie wiadomo co będzie potrzebne dokładnie bo silnik siedzi w aucie ale lepiej dowiedzieć się wszystkiego zawczasu. Najlepiej w województwie łódzkim. Za wszelką pomoc z góry dzięki.

Remont 2.0 DOHC
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 21, 2010, 16:14:18 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2651
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
zwróć się do kol. Elwooda, on jest encyklopedią w temacie DOHC.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Remont 2.0 DOHC
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 22, 2010, 08:48:08 am »

vazyl

  • Gość
Pożyczkę już zaklepałeś? Zestawienie cen remontu mojego DOHCa z przed 3 lat. Oczywiście co niektóre pozycje można pominąć, ale myślę że ceny nie zmalały od tamtej pory a wręcz poszły do góry i dostępność jest dyskusyjna.

Głowica - obróbka (kąty, pogłębianie, powiększanie), gniazd zaworów, nowe prowadnice, planowanie - 290,00 zł

Planowanie głowiczek - 120,00 zł

Prowadnice zaworów - 50,00 zł

Zawory - 220,00 zł

Wałki rozrządu robione na zamówienie (cena promocyjna, negocjowana indywidualnie) - 470,00 zł

Uszczelka głowicy - 50,00 zł

Uszczelki miski, dolotu, wydechu, głowiczek, pokryw wałków - 90,00 zł

Tulejowanie cylindrów + trasowanie bloku+ owalizacja stóp wału korbowego - 550,00 zł

Szlif wału - 130,00 zł

Osadzenie panewek pośrednich + szlif wałka pośredniego   - 110,00 zł

Panewka wałka pośredniego - 50,00 zł

Obróbka korb (winklowanie, owalizacja) - 210,00 zł

Sworznie - 50,00 zł

Tulejki sworznia   - 40,00 zł

Zabezpieczenia sworznia - 7,00 zł

Pompa wody - 90,00 zł

Panewki korbowodowe - 30,00 zł

Panewki główne - 50,00 zł

Pierścienie oporowe (półksiężyce) - 20,00 zł

Tłoki nominalne - ? (wymieniłem za kilka innych dupereli, ale koszt Allegro to około 1000,00 zł)

Pierścienie tłokowe - 170,00 zł

Sprzęgło Sachs wzmocnione (KPL) - 550,00 zł

Odchudzanie koła zamachowego, skrócenie wałka pośredniego - 90,00 zł

Łożysko wałka sprzęgłowego - 27,00 zł

Wyważenie wału + koła zamachowego + docisku sprzęgła, polerowanie czopów - 170,00 zł

Simmeringi - 120,00 zł

Śruby głowicy - 90,00 zł

Śruby miski, pompy, podkładki miski, odma gumowa - 50,00 zł

Pompa oleju - 100,00 zł

Komplet uszczelek bloku silnika - 75,00 zł

Zębatka napędu pompy i aparatu - 60,00 zł

Koło rozrządu na wał - dorabiane - 70,00 zł

Napinacz, pasek rozrządu, wspomagania, alternatora - 170,00 zł

Materiały ścierne, frezy, rozpuszczalnik do mycia (benzyna ekstrakcyjna), myjnia - 250,00 zł

Farba na silnik (kadłub, głowica, króćce, miska) - 150,00 zł

Zestaw naprawczy gaźnika + membrana wyłączania ssania - 130,00 zł

Regeneracja gaźnika - 80,00 zł

Ceramizacja: głowicy, panewek, tłoków, zaworów, sprężyn zaworowych - 1 175,00 zł

Remont 2.0 DOHC
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 22, 2010, 09:02:41 am »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Chcesz powiedzieć że wydałeś 7k na remont silnika?
328i

Remont 2.0 DOHC
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 22, 2010, 11:32:23 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
No kolego vazyl - dobiłeś mnie na max. Nie sądziłem, że kompleksówka aż tyle wyjdzie - spodziewałem się 2-2,5k... chyba jednak w ExoBolidzie DOHC nie zobaczymy

Remont 2.0 DOHC
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 23, 2010, 19:37:59 pm »

vazyl

  • Gość
Ja po prostu wolę uświadomić potencjalnych niedowiarków ile taka zabawa kosztuje. Zawsze można sobie odjąć niektóre koszta ale ja nie chcę mieć niespodzianek i dla tego zrobiłem wszystko. A wiele jeszcze przede mną.

Remont 2.0 DOHC
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 26, 2010, 08:45:27 am »

pawelo21

  • Gość
Chyba nie wszyscy zrozumieli moje pytanie... Ja rozumie, że może ktoś chciał się pochwalić ile wydał na swoje autko, ale pytanie moje było troszkę inne... Ponowie pytanie: Czy zna ktoś jakieś sklepy, hurtownie bądź jakieś inne kontakty gdzie będzie można dostać wszelkie potrzebne części. Dzięki wrb jak już się zabiorę za to ostro to na pewno się do niego zwróce  :wink:

Remont 2.0 DOHC
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 26, 2010, 09:48:57 am »

jose

  • Gość
Na tłoki musisz polować. Pompa oleju też średnio dostępna. Zawory, prowadnice kupisz w intercarsie (pytaj o Tipo). Panewki dostępne prawie bez problemów. Reszta to polowanie na allegro.

Remont 2.0 DOHC
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 01, 2010, 22:42:27 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
mam wymiarowe tłoki w stanie bdb na handel, szczegóły na pw :)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Remont 2.0 DOHC
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 13, 2010, 15:55:48 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Bez problemu prawie wszystkie originalne cześci we Wrocławiu na Lwowskiej.

Remont 2.0 DOHC
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 20, 2010, 23:17:08 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
http://www.maxcar.com.pl/?pageid=1580
Najwiekszy problem przy remoncie to brak nowych kol rozrzadu, zwlaszcza tego malego na wal, brak nowych pomp oleju, brak nowych panewek walka posredniego -trzeba dorabiac a panewki te sa BARDZO WAZNE aby mialy male luzy, pompe wody mozna naprawic zestawem naprawczym od poloneza, rozrusznik jak Magnetti to tez pasuja czesci od poldka

Od reki dostepne sa zawory, uszczelniacze, uszczelki pod miske i glowice oraz glowiczki plus kolektory , zimeringi, paski rorzadu, sprzeglo kompletne, panewki, pierscienie, sworznie tlokowe(od zuka) kopulka i palec jak sa w bloku pasuja od lady, jak w glowicy to ciezka sprawa, osprzet wtryskowy to praktycznie to samo co bmw/opel, gaznik to zalezy od tego co masz. Ja osobiscie bez 10 tys za remont bym sie bral bo zamiast robic na patencie to lepiej zapodac cos nowszego rocznikowo i przerobic pod RWD chociaz ostatnio tych silnikow na rynku wtornym juz praktycznie nie ma a jak sa w dobrym stanie to kosztuja sporo
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG