Autor Wątek: 125p - pierdzi środkowy tłumik  (Przeczytany 3943 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

125p - pierdzi środkowy tłumik
« dnia: Lipiec 21, 2010, 09:50:49 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Witam. mam DF z kolektorem  gsi + zaspawany katalizator a reszta jak w serii w DF. Coś mi zaczął pierdzieć środkowy tłumik więc podejrzewam ze jego czas sie już kończy. 1 pytanie: czy środkowy tlumik w df jest przelotowy ?  Korzystając z okazji wymiany pytanie czy można by w jego miejsce wstawić coś lepszego z punktu widzenia kultura pracy lub moc ? (zakladam ze kryteria się wzajemnie gryzą) Z któregoś poloneza ?

125p - pierdzi środkowy tłumik
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 21, 2010, 11:01:52 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
środkowy tłumik w DF, tak jak i w borewiczu jest komorowy. polecam zostawić tak jak jest-kupić nowy taki sam. Nie jest drogi.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

125p - pierdzi środkowy tłumik
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 22, 2010, 18:59:21 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Dam rade go wymienić sam bez spawania ?

125p - pierdzi środkowy tłumik
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 23, 2010, 14:34:39 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Popatrz jak to jest połączone. Jeżeli są rury wbite jedna w drugą rozciętą to tak. Jeżeli są przykręcane do siebie to pewnie potrzebne jest uszczelnienie do wydechów. Chyba że ktoś to wcześniej jakoś druciarsko pospawał.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

125p - pierdzi środkowy tłumik
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 04, 2010, 15:34:43 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Witam ponownie. Mam już środkowy tłumik, ale przy jego wymianie, okazuje się że końcowy też jest na wylocie, do tego zapieczony jest na tyle że nie opłaca się nad nim tyle siedzieć. Korzystając z tej okazji, myślę aby przelotowy tłumik z DF końcowy zamienić komorowym z poldka, bo słyszałem jak pracuje i podoba mi się jego kultura pracy w polonezach. Pytanie, czy podejdzie ? Widziałem że rurę ma nieco inaczej podgiętą więc trzeba będzie chyba co nieco przyciąć ? Ktoś to ćwiczył ?

125p - pierdzi środkowy tłumik
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 04, 2010, 16:09:06 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
2 tłumiki komorowe? przecież to będzie muł gorszy niż bosch.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

125p - pierdzi środkowy tłumik
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 04, 2010, 16:18:13 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
maciejowski, ma rację, jak koniecznie chcesz, to zmień środkowy tłumik na taki od Caro po 93 roku i końcowy też od Caro po 93 roku. Tylko wtedy taka zabawa ma sens :wink:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

125p - pierdzi środkowy tłumik
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 04, 2010, 16:18:19 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
zrozumiałem :]

125p - pierdzi środkowy tłumik
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 05, 2010, 15:18:54 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Tłumik końcowy z Poloneza jest ze dwa razy dłuższy od Fiatowskiego i bardziej toporny.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

125p - pierdzi środkowy tłumik
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 05, 2010, 21:58:12 pm »

Offline Bogdan611

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 316
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Caro 1.6 GLi 96'
Ja nie rozumieć pierwszego zdania tzn "Zaspawany katalizator"nie łatwiej pierwszy z GLE może dlatego masz różne niezamierzone efekty dzwiękowe a dalej tak koledzy radzą środkowy Caro i końcowy według uznania.A swoją drogą dziwi mnie to że chcesz się pozbawić tego fajnego gwizdu z ostatniego tłumika  :roll:
Poloneza chwalić nie trzeba,bo by to było jak wlewanie wody do morza.
OSTERZEGAM PRZED ZLODZIEJSKIMI PRAKYTKAMI T-MOBILE
Pożyczki bez Bik-u,teren Częstochowy zapraszam 797-603-075 lub PW

125p - pierdzi środkowy tłumik
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 09, 2010, 22:35:09 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Zaspawany katalizator po kolektorze GSi:

Wstawiłem już oba tłumiki. środkowy był w stanie agnoalnym, klepnięcie młotkiem spowodowało zapadnięcie się młotka. Końcowy był nie wiele lepszy, a że nowy kosztował u mnie w mieśice w sklepie 36 zł poszedłem za ciosem i wymieniłem oba, na fiatowskie.