Autor Wątek: Przepływomierz powietrza 2.0 i.e. DOHC  (Przeczytany 2178 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przepływomierz powietrza 2.0 i.e. DOHC
« dnia: Wrzesień 02, 2010, 21:07:17 pm »

krawczykm

  • Gość
Cześć,

Prawdopodobnie walnięty mam przepływomierz powietrza, to znaczy na pewno górna klapka jest przyklejona na plaster. Środek jak by uszkodzony.

Patrzyłem na allegro ponad 200 kosztuje.

Rozbierał ktoś kiedyś przepływkę powietrza? Może jakiś opis tej przepływki macie?

I jeszcze jedno pytanie, czy przepływką powietrza można zwiększyć moc?

Pzdr,

Przepływomierz powietrza 2.0 i.e. DOHC
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 02, 2010, 21:43:48 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Cytat: "krawczykm"
Prawdopodobnie walnięty mam przepływomierz powietrza, to znaczy na pewno górna klapka jest przyklejona na plaster. Środek jak by uszkodzony.

pewnie po strzale gazu, to zazwyczaj zabija przepływki ...
Cytat: "krawczykm"
I jeszcze jedno pytanie, czy przepływką powietrza można zwiększyć moc?

nie bardzo...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Przepływomierz powietrza 2.0 i.e. DOHC
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 02, 2010, 23:05:14 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
http://www.mantaclub.pl/func/html/modules.php?name=News&file=article&sid=311 shemat LE

Cytat: "krawczykm"
I jeszcze jedno pytanie, czy przepływką powietrza można zwiększyć moc?
Mozna, ale jak nie masz zielonego pojecia to posluchaj dobrej rady: kup 2 sprawna i zamontuj. Nie kombinuj bo nic z tego nie wyjdzie poza kosmicznym spalaniem- najpierw doprowadz silnik do stanu fabryki a dopiero potem wez sie za tuning i to bynajmniej nie przeplywomierza
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Przepływomierz powietrza 2.0 i.e. DOHC
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 03, 2010, 10:16:35 am »

krawczykm

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
http://www.mantaclub.pl/func/html/modules.php?name=News&file=article&sid=311 shemat LE

Cytat: "krawczykm"
I jeszcze jedno pytanie, czy przepływką powietrza można zwiększyć moc?
Mozna, ale jak nie masz zielonego pojecia to posluchaj dobrej rady: kup 2 sprawna i zamontuj. Nie kombinuj bo nic z tego nie wyjdzie poza kosmicznym spalaniem- najpierw doprowadz silnik do stanu fabryki a dopiero potem wez sie za tuning i to bynajmniej nie przeplywomierza


Na razie tak jak piszesz chce go doprowadzić do stanu oryginalnego.
Pytam, ponieważ a) jestem ciekaw b) sam nie mam pojęcia a chcę mieć

Przepływomierz powietrza 2.0 i.e. DOHC
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 03, 2010, 10:52:40 am »

Michael

  • Gość
zawsze mozesz przepływke podmienic na map sensor jezeli masz troche pojecia o elektronice to nie jest jakas strazsna masakra chyba elwood pisał o takim rozwiazaniu pozdro

Przepływomierz powietrza 2.0 i.e. DOHC
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 03, 2010, 11:14:49 am »

krawczykm

  • Gość
Cytat: "Michael"
zawsze mozesz przepływke podmienic na map sensor jezeli masz troche pojecia o elektronice to nie jest jakas strazsna masakra chyba elwood pisał o takim rozwiazaniu pozdro


Za cienki w uszach jestem   :oops:

Przepływomierz powietrza 2.0 i.e. DOHC
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 04, 2010, 03:01:53 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jakie map sensory, lepiej juz zalozyc nowszy wtrysk od nowszych wersji np croma korzystajac ze starego osprzetu. Sam ecumaster to 400zl, do tego i tak potrzebna jest sprawna przeplywka, map sensor ktory zazwyczaj korzysta z zasilania 5 V a ze LE takowego nie posiada to trzeba skolowac i podpiac zasilacz, a na koniec jest potrzebny ktos kto to wystroi jakos za sensowna kase chyba ze samemu metoda prob i bledow
Na poczatek to dobra seria bedzie ok a jak bedzie kasa i checi to beda efekty, tyle ze silnik ten jest dosc drogi w modach na dzien dzisiejszy, a sprawa z dostepnoscia czesci wyglada troche inaczej niz 10 lat temu :evil:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Przepływomierz powietrza 2.0 i.e. DOHC
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 04, 2010, 16:50:36 pm »

krawczykm

  • Gość
Cytat: "Elwood#1887"
Jakie map sensory, lepiej juz zalozyc nowszy wtrysk od nowszych wersji np croma korzystajac ze starego osprzetu. Sam ecumaster to 400zl, do tego i tak potrzebna jest sprawna przeplywka, map sensor ktory zazwyczaj korzysta z zasilania 5 V a ze LE takowego nie posiada to trzeba skolowac i podpiac zasilacz, a na koniec jest potrzebny ktos kto to wystroi jakos za sensowna kase chyba ze samemu metoda prob i bledow
Na poczatek to dobra seria bedzie ok a jak bedzie kasa i checi to beda efekty, tyle ze silnik ten jest dosc drogi w modach na dzien dzisiejszy, a sprawa z dostepnoscia czesci wyglada troche inaczej niz 10 lat temu :evil:


Będzie seria.

A jakie są objawy jak przepływka jest padnięta?
Nie odlapa, nie trzyma obrotów, gaśnie?

Przepływomierz powietrza 2.0 i.e. DOHC
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 04, 2010, 19:00:38 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Wszystko zależy jak jest walnięty - może np być wyślizgany potencjometr pod klapką i wtedy będzie w jakimś zakresie pomiarowym przekłamywał - to się da sprawdzić omomierzem podpinająć go pod element pomiarowy i wychylając klapkę.
Innym defektem może być uszkodzenie mechaniczne klapki - więc albo klapka jest zablokowana w jakiejś pozycji albo zacina się w pewnym zakresie pomiarowym. To też da się sprawdzić ruszając klapką czy nie ma oporów i czy wraca z powrotem.
Objawy trudno wyczaić bo gdy będzie wyślizgany potencjometr silnik może np przerywać lub nie mieć mocy. Jak się zablokuje klapka to tylko w pewnym zakresie obrotow bedzie pracowal lub wogule nie odpali.

Ja jednak patrząc na dostępność częśći szedłbym we wtrysk z cromy lub tipo tempra.
Ostatecznie największe możliwośći tuningu da jednak ecumaster, który ma chyba wyjscie na 5v dla np podpięcie map sensora. Nie wpomne że konwersja maf->map ma kilka zalet:
- brak przepływki - mniejszy opór dolotu, klopotów czy kosztów.
- szybsza reakcja na gaz - szybciej zmienia się podcisnienie niż otwarcie klapki.
- możliwośc recznej korekji tego co świnka wysyła do ECU dzięki czemu mozna łatwo podstroić sobie samemu silnik mając o tym oczywiście jakieś pojęcie.
"jest ryzyko , jest zabawa"