Autor Wątek: Kopułka - problemy z odpaleniem  (Przeczytany 2679 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kopułka - problemy z odpaleniem
« dnia: Lipiec 28, 2010, 18:31:25 pm »

Larry075

  • Gość
Witam, nie moge uruchomić silnika, czasami coś kichnie, prychnie, zatelepocze silnikiem jak by miał ochote odpalić ale nic po za tym. Zielony kabelek nowy, świece wporządku, paliwo w gaźniku jest, pompka działa. Kiedyś z kopułki wypadł ten kukut (ciemny) co doprowadza WN do palca rozdzielacza, i nie pamiętam (a raczej nie wiem) czy pod tym "bolcem" była sprężynka czy też nie. Ja oczywiście dałem jednak z innego samochodu.

Kopułka - problemy z odpaleniem
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 28, 2010, 18:44:20 pm »

Online maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
sprężynka powinna być.
wymień kopułkę i nie drutuj na przyszłość!
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Kopułka - problemy z odpaleniem
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 28, 2010, 18:51:46 pm »

Larry075

  • Gość
drutuj drutuj, miałem wymienić takie elementy, no i olej, pasek rozrządu itp (nie wiadomo jak długo juz są eksplatowane), a teraz chce tylko do odpalić. Hmm...  a tak na boku, w gaźniku oprócz paliwa i powrotu są 4 ry konektorki, jest jeden cieniutki przewodzik idzie do dwóch konektorków w górnej pokrywie i na samym dole,  i są jeszcze dwa, duże jeden jest do przyśpieszacza zapłonu, który?

ps. kolejność zapłonu ti 1342, który z cylindrów jest pierwszy?

Kopułka - problemy z odpaleniem
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 29, 2010, 10:12:59 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Kolejność zapłonów to 1-3-4-2, pierwszy gar jest ten najbliżej chłodnicy, czwarty ten najbliżej koła zamachowego.
Jak na aparacie zapłonowym są gary już nie pamiętam, ale jak się zdejmie kopułkę i popatrzy, gdzie jest palec rozdzielacza i odpowiednio pozakłada przewody pomiędzy kopułką a świecami, to musi gad zapalić, jeśli tylko silnik ma sprężanie, rozrząd jest OK, zawory jako tako trzymają i paliwo właściwie się rozpyla. Aparat kręci się w prawo, z tego, co pamiętam.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Kopułka - problemy z odpaleniem
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 29, 2010, 11:20:28 am »

Larry075

  • Gość
Aparat kręci się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Sprężanie jest naprawde dobre, wcześniej palił na dotyk. Moim zdaniem problem tkwi w gaźniku, jak sprawdzic czy jest wystarczająco dużo paliwa w komorze pływakowej? Jak odkręce górną pokrywe to ta "dysza" wkręcona na dnie nie jest pod poziomem paliwa.

[ Dodano: 29 Lip 2010 14:42 ]
no więc pływak był przetarty i napełniał się paliwem, po zalutowaniu otworów niby coś jest lepiej ale nie odpala. Sprawdziłem też kolejność przewodów i jest dobrze, jedynie to załapuje ale tylko na rozruszniku. W czym moze byc problem?

[ Dodano: 29 Lip 2010 22:17 ]
Kopułka nowa, pływak nowy, nowe uszczelki, iskra jest, paliwo dochodzi co może byc problemem?

Kopułka - problemy z odpaleniem
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 16, 2010, 23:36:25 pm »

stachozss

  • Gość
Też kiedyś miałem taki problem ,u mnie przyczyna leżała w "palcu" rozdzielacza, nity trzymające tę blaszkę poluzowały się i na pierwszy rzut oka po zdjęciu kopułki nic nie było widać, tak samo załapywał tylko na rozruszniku, dopiero przy którejś próbie z kolei palec odpadł całkowicie i sprawa była jasna. :)

Kopułka - problemy z odpaleniem
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 18, 2010, 14:45:25 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
może to nadal wina pływaka? ustawiłeś go poprawnie? nie przesadziłeś przy cynowaniu dziurek? może za dużo waży... daj nowy - chlapnij paliwo wprost do gardzieli gaźnika.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Kopułka - problemy z odpaleniem
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 18, 2010, 21:37:58 pm »

Offline centurion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 399
  • Płeć: Mężczyzna
A ja miałem głupote, poprostu wypad mi  kabel od elektrozaworu w gaźniku, co otwiera dopływ, na ssaniu jakoś jeszcze zapalił i jakos to chodziło ale właśnie narywało a bez sania nicholerki. Ten kabelek jest wpiety od strony pokrywy zaworów.
Caro minus odbudowa na wypasie. Części na stanie czas na pakowanie.

Kopułka - problemy z odpaleniem
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 13, 2010, 21:07:34 pm »

stachozss

  • Gość
A Polonezik w LPG czy benzynka??

Kopułka - problemy z odpaleniem
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 13, 2010, 22:27:43 pm »

wgpolonez

  • Gość
Lpg

Kopułka - problemy z odpaleniem
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 14, 2010, 00:09:59 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zacznij odpalać na benzynie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Kopułka - problemy z odpaleniem
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 14, 2010, 12:03:09 pm »

wgpolonez

  • Gość
ja zawsze go odpalam na benzynie. potem sam przełańcza sie na gaz. ale wraz nie odpala. :(

Kopułka - problemy z odpaleniem
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 14, 2010, 15:07:10 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4130
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Masz kopułkę i gaźnik w 1996 roczniku? Dziwne...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Kopułka - problemy z odpaleniem
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 14, 2010, 23:37:39 pm »

stachozss

  • Gość
W Fso wszystko możliwe, po prostu montowali z tego co mieli w magazynach, w swoim życiu widziałem już caro+ prosto z salonu z zegarami starego typu :D A co do usterki to powymieniał bym filtry od LPG i benzyny. . .

Kopułka - problemy z odpaleniem
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 15, 2010, 16:35:24 pm »

wgpolonez

  • Gość
A Jaki zielony kabelek? i gdzie on się znajduje? :(

Kopułka - problemy z odpaleniem
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 16, 2010, 00:33:50 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4130
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jeśli posiadasz aparat zapłonowy i moduł na nadkolu, to "zielony kabelek" jest dosyć gruby i idzie od modułu do aparatu zapłonowego. W środku są dwa cienkie przewody w oplocie.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap