Autor Wątek: check engine 34 i 42  (Przeczytany 1538 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

check engine 34 i 42
« dnia: Październik 25, 2010, 19:23:13 pm »

manfred_86

  • Gość
Witam, mam problem z Poldkiem, a właściwie dwa.

1. Od długiego czasu po chwili jazdy na benzynie (Poldek w gazie jest) zapala się kontrolka check engine. W sumie olałem to bo jeżdżę na gazie,a wtedy owa kontrolka gaśnie. Dodam że na benzynie poldek ma zaniki mocy na niskich obrotach, dusi go.

2. drugi problem jest poważniejszy. Ostatnio poldżer zaczął gasnąć, ni z gruch ni z pietruchy. Dzieje się tak i na benzynie i na gazie. Wymieniłem świece na nowe i dalej jest to samo. Zrobiłem diagnostykę i wymigało mi kody 34 i 42.

95 r. 1.6 caro

check engine 34 i 42
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 25, 2010, 19:36:23 pm »

Offline Piotr_T

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 954
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 C6
Caro Plus 1.6 GLI --> 1.4 GTI 74U - był
Caro Plus 1.4 GTI 23E - był ;(
Audi A6 C6 - tatusiowóz

check engine 34 i 42
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 25, 2010, 19:50:11 pm »

Offline Piotr_T

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 954
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 C6
Jak możesz to przeczyść filterek gazu przy parowniku. Miałem podobny przypadek jak wracalem z gór(mam GLI BOSH). Gdy hamowałem to mi gasł na gazie i nie wiedziałem co mu jest, a na benzynie z początku było ok. Po przejechaniu 400km w trasie na gazie to i na benzynie obroty zaczęły skakać i już całkiem zgłupiałem bo nie wiedzialem o co kaman. Sprawdziłem wszystko po kolei - czujnik temp. przy termo., sonde lambda, wymieniłem kable WN - i dalej to samo. W koncu wymontowałem parownik i filterek gazu. Rozkręciłem parownik i był czysty, membrany nieuszkodzone (tankuję tylko Orlen i Shell gaz), a filterek był cały zapchany opiłkami. Obczyściłem go, przedmuchałem, zamontowałem i ...... wszystko wróciło do normy. Już nie gasł na gazie. Na koniec doszedłem do wniosku że sonda lambda za długo podawala sygnał o zbyt ubogiej  mieszance do kompa i potem jak było na benzynie to komp podawał większa dawkę paliwa, ale to tylko moje przemyślenia (skromnego mechanika)
Caro Plus 1.6 GLI --> 1.4 GTI 74U - był
Caro Plus 1.4 GTI 23E - był ;(
Audi A6 C6 - tatusiowóz

check engine 34 i 42
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 27, 2010, 18:50:02 pm »

manfred_86

  • Gość
Bardziej mi to wygląda na moduł. Jak sprawdzić czy jest sprawny? Aha, i ten czujnik MAP jak sprawdzić?:)

check engine 34 i 42
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 27, 2010, 19:09:26 pm »

Offline Piotr_T

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 954
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 C6
Też w tym kierunku kombinowalem. Zmieniłem moduł i nic. Tydzień kombinowałem, aż w koncu sprawdziłem ten filterek gazu. jak go obczyściłem problem zniknąl.
Caro Plus 1.6 GLI --> 1.4 GTI 74U - był
Caro Plus 1.4 GTI 23E - był ;(
Audi A6 C6 - tatusiowóz

check engine 34 i 42
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 27, 2010, 21:13:23 pm »

manfred_86

  • Gość
Sprawdzę, tylko najpierw muszę go zlokalizować:) Te błędy mnie po prostu naprowadzają na moduł i ten czujnik MAP. Na złomie niedaleko stoją 3 polonezy, caro plus, atu i truck. mógłbym ten moduł i czujnik wykręcić z nich ale nie wiem czy będą pasować do mojego caro:)

check engine 34 i 42
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 27, 2010, 21:18:03 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jeśli Atu to GLi, a Caro Plus to GSi to z obu przypasują.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

check engine 34 i 42
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 28, 2010, 17:59:05 pm »

manfred_86

  • Gość
Dzisiaj jak zaczął gasnąć to dodatkowo strzeliło z tłumika, nie wiem czy to coś oznacza... Jutro po południu wreszcie w nim pogrzebie.

[ Dodano: 01 Lis 2010 19:20 ]
Wymieniłem czujnik MAP i zresetowałem go i działa jak złoto  :D