Autor Wątek: Chek Engine - kod usterki nr 71 w GSI  (Przeczytany 1408 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Chek Engine - kod usterki nr 71 w GSI
« dnia: Wrzesień 11, 2010, 15:43:34 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Po prostu go wymień, jest on usytuowany w puszce filtra powietrza.  :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Chek Engine - kod usterki nr 71 w GSI
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 12, 2010, 00:24:57 am »

mbi

  • Gość
Zanim wymienisz najpierw sprawdź kable i styki. Możesz też zmierzyć rezystancje czujnika.

×MALF CODE 71  INLET AIR TEMPERATURE TOO LOW.
┌───────┬────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┐
│MALF-  │ MALFUNCTION /      │ MALFUNCTION CONDITIONS (AND/AND):               │
│CODE   │ SENSOR CONCERNED   │                                                 │
└───────┴────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────┘
  71      MAT sensor temp.     * MAT sensor reading < -38.5 °C
          too low or open      * engine run time > 60 sec.
          circuit.
                               * if malf. code 71 is present and coolant temp.
                                 < 45 °C then default MAT = coolant temperature.
                                 else default MAT = 45 °C.

Ø
Malf 71 indicates that the ECM receives an unlikely reading from the air
temperature sensor.

-1- Check sensor wires (sensor  B4+D15) for resistance or for short circuit to
    power.
-2- if all checks are O.K., but Malf 71 returns after Malf reset, then replace
    the MAT sensor.

    MAT sensor resistance:      @ 15 °C :    4.5 ± 0.5 kOhm
                                @ 20 °C :    3.5 ± 0.5 kOhm
                                @ 25 °C :    2.8 ± 0.5 kOhm

Chek Engine - kod usterki nr 71 w GSI
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 30, 2010, 23:37:15 pm »

Offline R9

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 39
Jakiś czas temu, doszedłem przez przypadek do przyczyny powstania tego błędu. Metalowa opaska na gumowej rurce wychodzącej od filtra powietrza, straciła swoje właściwości dociskowe i nie trzymała jak należy. Kupiłem nową,  dokręciłem i po problemie.  :D