Autor Wątek: Hybryda cromy/coupe i fiata 132  (Przeczytany 3272 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hybryda cromy/coupe i fiata 132
« dnia: Styczeń 29, 2011, 09:26:31 am »

Michael

  • Gość
Witam serdecznie od paru miesiecy mojemu koledzei mnie, chodzi po głowie projekt hybrydy który chciałby zapakowac do fiata 125p a mianowicie z racji tego ze ma cały silnik cromy turbo wraz ze skrzynia i innymi cześciami mysli o dohcu turbo oczywiscie tylnionapedowym.Wiec pomysł wyglada tak blok silnika fiata 132 2.0 dohc z bebechami czyli wał panewki korby tłoki od cromy turbo do tego głowica najlepiej 16v ale tutaj pojawia sie problem chłodzenia poniewaz w fiacie 132 na głowicy jest wyjscie trujnika wodnego w 16 tego nie ma co z tym poczac ? no i wiadomo zapłon nie chce w ogóle myslec o aparacie zapłonowym ale gdyby użyc np głowicy z coupe turbo tej 16v z całym kompletnym wtryskiem i do tego dołożyc zapłon problem sam by sie roziwazął tak mi sie wydaje przynajmniej,a moze odpuscic zupełnie crome turbo sprzedac ten silnik a kupic 16v z coupe turbo skad mozna wziasc równiez bebechy a przy okazji głowice zapłon i wtrysk oraz sprezarke? Aha no i kolejne pytanie jak wiadomo w 16v kolektory wzgledem 132 sa odwrotnie czy to ma jakies znaczenie przy załozeniu głowicy 16v ? i jak wymodzic kolektor ssacy poniewaz ten z coupe bedzie miał przepustnice wychodzaca na sciane grodziowa czy mozna zdiajc przepustnice i przełozyc ja na front kolektora a tył poprostu zaspawac ? Co sadzicie o tym wszystkim czy decydowac sie na zabawe z croma czy lepiej coupe turbo czy taka hybryda ma w ogóle szanse powodzenia i czy to w ogóle ma sens pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Styczeń 29, 2011, 09:31:49 am wysłana przez Michael »

Odp: Hybryda cromy/coupe i fiata 132
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 05, 2011, 10:50:51 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Teraz zależy który silnik masz z cromy turbo - występowały z wałkami wyrównoważającymi i bez - oczywiście bez wałków lżejszy i łatwiej go spiąć ze skrzynią z fiata 132 bo nie ma problemów z rozrusznikiem.Ja bym nie robił takich wydumek z łączeniem różnych głowic z różnymi blokami bo można napotkać kilka problemów - pierwsze dohce miały 3 x po 2 kanały olejowe wzdłuż bloku , nowsze tylko 2 i tylko z przodu silnika. Natomiast magistrala olejowa była w głowiczkach.Jakbym miał sadzać to od razu cały silnik z cromy turbo - po pierwsze natrysk oleju na denka tłoków, po drugie brak wałka pośredniego oraz krótszy pasek rozrządu, po trzecie croma to nowsza konstrukcja i wolałbym już całość upchać do poldka a nie bawić się w przekładanie gratów.
No co do głowicy z przedniego napędu - woda to nie problem , robisz jak w roverze - rura z tyłu głowicy do przodu i po kłopocie - na upartego można termostat cały z przedniego napędu tam zmieścić , pod warunkiem przespawania górnego króćca z aluminium.
Owszem przy elektronice z coupe turbo problem zapłonu rozwiązałby się sam , ale do 16v musisz mieć też inne tłoki z podcięciami na 4 zawory a nie 2 zawory. 16v ma też kolektory po odwrotnej stronie jak nowsze 8v i tyle samo roboty jest z tym jak przy przerabianiu 8v. Kolektor ssący najmniejszy problem dla kogoś co ma tiga oraz o tym pojęcie - mój wygląda tak:





Jak dla mnie to albo przerabisz konkretny silnik albo nie baw się bo w połowie roboty wyjdą takie ułamki że masakra - wiem o czym mówie bo pomagałem przy budowie poloneza alexa :)
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2011, 10:53:42 am wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Hybryda cromy/coupe i fiata 132
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 05, 2011, 11:58:02 am »

Michael

  • Gość
Ok no troche mi to nakresliło sytułacje ale w wypadku gdyby połaczyc coupe turbo z blokiem dohca a reszte podzespołów położyc z coupe tłoki korby itd problem były znacznie mniejszy.Crome mam bez wałków,czyli moze faktycznie zamiast używac bloku tylnionapedowego dohca po prostu przerzucic cała crome musze sie jeszcze nad tym zastanowic.Aczkolwiek bardziej kusi mnie coupe turbo ze wzgledu na nowszy konstrukcyjnie motor.Dlatego zaczałem sie powaznie zastanawiac nad hybryda coupe turbo plus blok 2.0 dohc z 132 tylko jak to w praktyce bedzie czy da ise to spiac i czy np tez nie lepiej bedzie coupe turbo całe przelozyc do fiata

Odp: Hybryda cromy/coupe i fiata 132
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 05, 2011, 12:04:49 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Jeśli już masz taki blok w dobrym stanie to lepiej od razu zrobić inna hybrydę - do tego bloku przekładasz graty z coupe turbo - po pierwsze masz lżejszy blok , po drugie łatwiej to do poldka wsadzić , a zmieniasz tylko korby z tłokami bądź same tłoki, przy okazji panewki co jest bolączką tych silników i kładziesz głowicę z 16v - dla mnie najlepsza opcją - po za tym taniej wyhaczysz silnik z coupe turbo z palniętymi panewkami :D
Oczywiście do tego będziesz potrzebował kupę gratów z tylnonapędówki - miska (do przerobienia) , łapy , sprzęgło hybryda - docisk z lancii delty turbo lub cromy (o ile podejdzie) i tarcza z argenty turbodiesla lub ducato TD , generalnie po tym masz blok siedzący w aucie i trzeba go jakoś zabudować - jak coś mogę zapodać linki do podobnych projektów z samochodów fiatopodobnych :P
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2011, 12:07:59 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Hybryda cromy/coupe i fiata 132
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 05, 2011, 13:38:43 pm »

Michael

  • Gość
bardzo prosiłbym o takie linki, i teraz zebyśmy sie dobrze zrozumieli mówimy o bloku tylnionapedówki fiata 132 i do niego ładujemy graty z coupe turbo tylko tak a czeu zmieniac korby lub tłoki moze po prostu dac korby od 132 na tłoki coupe turbo no panewki wiadomo ze nowe by wypadało włozyc
Ok czyli w blok 132 pakujemy wał i panewy coupe czy własnie 132 bo to mnie tez intryguje ?  sprzegło to bedzie dosyc spora wydumka ale mysle ze da sie cos z tym zrobic pozdro

Odp: Hybryda cromy/coupe i fiata 132
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 05, 2011, 14:37:47 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Nie nie , ze 132 to archaizm - brak natrysku na denka tłoka , ukręcające się zębatki napędu pompy oleju , problem z zaślepianiem kanałów olejowych.
Mi chodziło o blok z cromy turbo 8v bez balancerów, do niego tłoki z coupe turbo 16v i całą górę - wtedy masz wszystko co potrzebujesz - robisz miskę ze 132/argenty, przespawujesz smoka , wiecisz 2 otwory i zakładasz łapy z 132. Nie wiem jak ze stopką od filtra oleju - albo jak siądzie to zostawiasz z cromy z wyjściem na chłodnicę oleju , jak nie to dajesz zwykłą z argenty, 131 , 132 oraz przekładkę z calibry,vectry,astry GSI z wyjściem na chlodnice oleju. Generalnie da się wszystko zrobić :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Hybryda cromy/coupe i fiata 132
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 05, 2011, 15:06:39 pm »

Michael

  • Gość
oooo i to jest super pomysl podoba mi sei konkretnie to wszystko rozpisałeś bardzo dziekuje w sumie blok cromy jest w dobrym stanie weic faktycznie mozna z niego skorzystac :) dzieki wielkie czekam jeszcze na te stronki od ciebie chetnie to zobacze a czy blok cromy da rade połaczyc ze skrzynai biegów z tylnionapedówki nie bedzie przy tym problemu ?

Odp: Hybryda cromy/coupe i fiata 132
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 26, 2011, 19:27:32 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Jeśli nie masz balansów to nie ma problemu, a jeśli chodzi o linki to i ja bym poprosił Święty ;)

Odp: Hybryda cromy/coupe i fiata 132
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 01, 2011, 11:40:43 am »

Michael

  • Gość
A jeszcze pytanie co z wałem i korbami w wypadku hybrydy cromy turbo i coupe trubo czy po prostu nie bedzie łątwiej przełozyc równiez wału i korb z coupe turbo czy szukac tych z cromy turbo ? no i czy przy bloku 8v cromy bede musiał bawic sie w zaślepianie kanałów olejowych sadzajac na nim głowice coupe ? i ostatnie pytanie czy blok cromy turbo 8v rózni sie czyms od bloku lanci dedry turbo ?
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2011, 11:46:21 am wysłana przez Michael »