Na razie nic sie nie dzieje, przyszła zima garażu ogrzewanego nie mam a teraz na dodatek woda w kanale. Z tego co do tej pory ustaliłem to najlepszy silnik to od audi 80 b3(będzie najmłodszy) można też wkładać od golfa ale:
-miska do wymiany na taką garbatą jak w audi bo w golfie jest płaska i będzie haczyć o belkę tylko tu też jest problem bo spust oleju wyidzie dokładnie w łapę silnika( ja mam silnik z golfa więc kupiłem miskę od audi 80 b3 ale 1.8 i przespawam spust aby wyszedł jak w golfie (do 1.6Td pasuje miska z każdego od 1.6 do 2.0 z vw z tamtych lat)
-smok pompy olejowej musi być inny(dłuższy)
-mocowanie filtra oleju do bloku( w golfie idzie prosto do dołu i nie wiem jak wyjdzie z belką, w audi jest pod kątem 45 w tył samochodu więc mija ale jak zmienisz podstawkę to i przewód powrotu oleju do turbo
-łapy nie pasują ale można od audi wziąść i przerobić ale tylko jedną bo druga jest aluminiowa i duża
-wydech trzeba rzeżbić, trzeba dorobić kawałek od turba do tego złącza elastycznego
-elektryka, polonez ma tak skomplikowaną instalacię (gaźnikowe caro - ) że parę kabli zostanie na zapas. do silnika potrzeba tylko zasilania świeć przez przekażnik , przewódy do czujnika temp plynu, ciśnienia oleju(w 1.6 td są dwa czujniki temp płyny jeden na wskażnik , drugi do przekażnika świec(mają głupie gniazdka i lepiej wtyczki skołowac będzie higieniczniej to wyglądać) i dwa czujniki oleju jeden do kontrolki drugi do brzęczyka
-dzwignia ssania też się przyda, można do niej podłączyć wyprzedzenie konta wtrysku
- bak potrzebny taki z powrotem paliwa jak ma gażnikowiec czy inne mają nie wiem( ja musze kupić nowy bo mój niecierpliwy staruszek chciał z niego spuscić paliwo kompresatorem i go trochę rozsadziło
Tyle na temat silnika, skrzynie mam połączoną oryginalnym dzwonem jaki tam kiedyś Fso wymodziło. Rozrusznik jest od fso tylko on pasuje do tego dzwonu. Sprzęgło mam z fso razem z kołem zamachowym przerobionym pod ten silnik( o dziwo chodzi i zapala. W wał trzeba kupić łożysko do audi też pasuje( ja chyba założe tulejke)
Układ chłodzenia chyba będzie z boscha, bo oryginalna chłodnica z audi jest za szeroka z 5 cm(mam nówke na sprzedanie jak by co) jest jeszcze jeden typ chłodnic ale wtedy to jest trochę wyższa i zaimie z połowę szerokości tej dziury z przodu (jak w starym caro) ale to jest chłodnica chyba do 1.3 i nie wiem czy się nie będzie przegrzewać
Na razie tyle jak zrobi sie cieplej to sie za to wezmę.