Autor Wątek: zamiana wydechu i pakowanie LPG przy kolektorze GSi  (Przeczytany 4119 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zamiana wydechu i pakowanie LPG przy kolektorze GSi
« dnia: Sierpień 17, 2004, 00:10:25 am »

Przemek#1844

  • Gość
mam 2 pytania:

1) mam zamiar dlubnac troche przy wydechu: kolektor od GSi + wydech jak od borewicza na wupexach albo kolektor + strumka + zmodyfikowac samemu stary tlumik  z carowki (ciutke wieksza srednica ostatniego tlumika i przelotowka)
jak myslicie, jak zmieni sie apetyt mego autka i czy autko na wupexach nie bedzie "ciut za glosne" bo nie chce poldasa wyjacego jak zarzynany dinozaur i z takim apetytem ;) i tak ma niemaly, przynajmniej w miescie :(

2) majac gaznikowca po wrzuceniu kolektora "gratis" dostaje sonde lambda a mam zamiar zagazowac zaraze... czy w zwiazku z tym celowe jest pakowanie nowszej generacji LPG, takiego z kompem  - mam gaznik a nie wtryskowca

zamiana wydechu i pakowanie LPG przy kolektorze GSi
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 17, 2004, 00:24:02 am »

Lodówa#1826

  • Gość
1) Bedzie brzmiało jak borewicz. Pewnie niemasz katalizatora więc kolektor z gsi + przelot do końcowego tłumika wystarczy i analizator spalin przejdzie bez problemu. Jak ustawisz gaŹnik na lambde i dotego zrobisz odpowiednie odprowadzenie spalin to spalaniw twojego samochodu zmaleje.
2)Sonde wykręć i zaślep czymś. ale podobno warto ją zostawić bo jest dobra do ustawienia gaćnika. Instalacja pozostaje do samochodu z gaŹnikiem.
p.s. Użyłeś opcji szukaj ma forum tych tematów było multummmmm

Pozdrawiam :lol:

zamiana wydechu i pakowanie LPG przy kolektorze GSi
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 17, 2004, 00:37:54 am »

Przemek#1844

  • Gość
a skad wziac charakterystyke elektr. takiej sondy? bo nie mam pomyslu..
i na jaka lambde ustawiac? 0.95 jak przykazuje termodynamika czy doswiadczenie mowi inaczej?

zamiana wydechu i pakowanie LPG przy kolektorze GSi
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 17, 2004, 00:49:34 am »

Lodówa#1826

  • Gość
hmmm tu musisz poczekać na panów, którzy się bawili takimi rzeczami np. gazowników z ptk :D oni wiedzą. Ja nigdy nie miałem do czynienia z sondą lambda. Pozdrawiam

zamiana wydechu i pakowanie LPG przy kolektorze GSi
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 17, 2004, 07:56:22 am »

drucik#1814

  • Gość
ciekawy temat. sam myślałem o wstawieniu sondy do swojego auta. Ale jak dokonywać pomiarów? wtyd, ale nie wiem.czekam na rozwój tematu......

zamiana wydechu i pakowanie LPG przy kolektorze GSi
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 17, 2004, 10:42:48 am »

Przemek#1844

  • Gość
dokonywac prosto, "multimeter" od ruskich z targu da rade ale potrzeba by bylo charakterystyki, najprawdopodobniej oporowej (choc nie wiem jak sonda dziala tak dokladnie i ile do mniej idzie kabelkow, ale chyba dwa wiec wlasciwie tylko charakt. oporowa wchodzi w gre)  i wtedy wieszs do jakiej wartosci na wyswietlaczu musisz dazyc, a przebieg takiej funkcji musi byc monotoniczny, bo inaczej komp nie dalby sobie z tym rad
 wiec to prosta regulacja tylko brak danych do tego

a jeszcze jedno -czy ktos czytal artykul na Fiat&Furious na temat wydechow i ma jakies zdanie na jego temat? bo mi osobiscie wydaje sie ze autor popelnil maly blad porownujac uklad z puszka na srednicy 35mm z ukladem ze strumka na 51mm rurze i wyszlo mu ze strumka gorsza.. a sam pisze o liczbach przeplywu.. a wogole - jaka srednica najlepsza dla PNa? bo mysle do 1 tlumika 35 wewn a dalej poleciec moze 40mm - nie liczylem, ale na oko tak byloby nawet nawet.. ma ktos przemyslenia na ten temat? jak sam do czegos dojde to sie pochwale

zamiana wydechu i pakowanie LPG przy kolektorze GSi
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 17, 2004, 22:56:46 pm »

wiciu

  • Gość
U mnie sonda ma jeden kabelek. Mierzymy miernikiem napięcie w zakresie 0-1V. Plus do kabla sondy, a minus do masy samochodu. Prawidłowe wskazania to ok. 0,5-0,6V i wtedy prawidłowo jest ustawiona gazownia, >0,5V to mieszanka bogata, <0,5V mieszanka uboga. Tyle mówi teoria. W praktyce przynajmniej u mnie nie potrafię dostroić instalki do tych wskazań mimo sporej ilości prób, ale niektórym się to udało (podobno). W ten sposób nie da się idealnie ustawić mieszanki w całym zakresie obrotów i dlatego wprowadzono II generację, gdzie komp gazu na podstawie wskazań lambdy dąży do utrzymania mieszanki stechiometrycznej (ok 0,45-0,5V).

zamiana wydechu i pakowanie LPG przy kolektorze GSi
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 17, 2004, 23:37:19 pm »

Przemek#1844

  • Gość
aha
no, to przynajmniej czesc watpliwosci rozwiewa, wielkie dzieki kolego z Gliwic!

zamiana wydechu i pakowanie LPG przy kolektorze GSi
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 18, 2004, 13:20:22 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Ale jak dokonywać pomiarów?

A pytałeś się co to u mnie jest w obrotomierzu. Otóż Voltomierz wychyłowy podpięty do sondy Lambda przez wtórnik napięciowy (żeby zbytnio nie obciążać sondy). Mam pomiar ciągły i mogę obserwować zmiany wskazań w funkcji obciążenia silnika.

PS. Jedna uwaga praktyczna. no moze dwie.
Po pierwsze primo pomiar multimetrm cyfrowym jest taki sobie ponieważ wahania napięcia są częste i bardzo trudno jest wyłapać moment przejścia mieszanki z biednej na bogatą. Lepiej do tego celu stosować miernik analogowy wuchyłowy gdyż on natychmiast reaguje na wszelkie zmiany wskazań. Żeby nie obciążać zbytnio sondy należy stosować wtórnik napięciowy na wzmacniaczu operacyjnym np. LM324.

Drugie primo to takie że sonda lambda mierzy zawartość tlenu w spalinach i przy baaardzo bogatej mieszance napięcie będzie bliskie 0V co teoretycznie wskazywałoby na zbyt ubogą mieszankę. Wiem z własnego doświadczenia bo im bardziej rozkręcałem gaz tym gorzej chodził silnik a wskazówka pokazywała ciągle biedną mieszankę.


A po trzecie primo to gdzieś w artykułach było o mierniku sondy lambda tylko nikomu się nie chce szukać i czeka na gotową odpowiedŹ.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

zamiana wydechu i pakowanie LPG przy kolektorze GSi
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 19, 2004, 00:21:42 am »

Przemek#1844

  • Gość
no wiesz, temat wyszedl przy okazji, a jestem tu bardzo nowy, jeszcze sie nie oswoilem ze wszystkim ;)

szkoda ze z elektronika u mnie kiepsko, mowisz o wtorniku napieciowym a ja za bardzo nie panimaju szto eto :(

a i jeszcze jedno pytanie! wiem ze bylo trochu, ale dla pewnosci - czeka mnie robienie panewni w wozie.. a zaraz potem dostanie gaz - docierac moge na gazie bo nie docieram ani tlokow (pierscieni) ani zaworow? dobrze dedukuje?

pozdrawiam!

Re: zamiana wydechu i pakowanie LPG przy kolektorze GSi
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 19, 2004, 01:23:29 am »

kowal

  • Gość
Cytat: "przemx"
mam 2 pytania:
2) majac gaznikowca po wrzuceniu kolektora "gratis" dostaje sonde lambda a mam zamiar zagazowac zaraze... czy w zwiazku z tym celowe jest pakowanie nowszej generacji LPG, takiego z kompem  - mam gaznik a nie wtryskowca


http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?p=28269