Autor Wątek: Płyn chłodniczy na świecach  (Przeczytany 7777 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Płyn chłodniczy na świecach
« dnia: Luty 21, 2011, 21:25:38 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
 Mam problema otóż od pewnego czasu pojawia mi sie płyn chłodniczy na dwóch środkowych świecach.Zdarzało się to tak raz na 2 lub co miesiąc że autko przestawało pracować na wszystkie świece i jak zajrzałem toświece były utopione w plynie chłodniczym(napewno plyn to jest!). ostatnio tydzien temu czyściłem przewody i świece i dzisiaj już były troche zalane bo znowu zaczol przebierać . Skąd wydostaje się ten plyn i jak go zatamować .Czy wsypanie specyfiku do uszczelniania chlodnic pomoże??? :galy:
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Płyn chłodniczy na świecach
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 21, 2011, 21:46:06 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja widzę tylko dwie możliwości pęknięta głowica albo to nie jest płyn.  Tylko zastanawia mnie jak to możliwe że we wszystkich czterech gniazdach naraz. Próbuję sobie przypomnieć ale nie kojarzę aby było gdzieś łączenie kanałów wodnych w okolicy. Woda jest tylko w dolnej części głowicy i jeśli się wydostaje to wskazuje wszystko na jakieś mikropęknięcie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Płyn chłodniczy na świecach
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 22, 2011, 15:01:47 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
równie dobrze możesz mieć niedokręconą głowicę lub padniętą uszczelkę. tak było u mnie

Odp: Płyn chłodniczy na świecach
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 22, 2011, 20:52:16 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
BOCIAN płyn pojawia sie tylko na dwóch środkowych świecach i to na pewno jest płyn, a do tego dzisiaj zauważyłem ubytek płynu w zbiorniczku i kakao na bagnecie co wskazuje że poszła woda do oleju jutro spuszczę olej i się okaże>Gdzieś na forum czytałem, że w roverkach jak pada uszczelka to idzie olej do układu chłodzenia (bo raz już tak miałem ale czy zawsze tak jest?), a w moim przypadku wygląda na to że jest odwrotnie, więc możliwe że głowica pękła. Gościu w mojej okolicy co handluje częściami do roverków za kompletną głowice z wałkami chce 500zł. jak myślicie drogo? A jakbym już musiał kupić głowice to czy 1.8 ma większe średnice zaworów niż 1.6?
« Ostatnia zmiana: Luty 22, 2011, 20:54:45 pm wysłana przez manieko58 »
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Płyn chłodniczy na świecach
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 22, 2011, 21:57:08 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
czy 1.8 ma większe średnice zaworów niż 1.6
wszystkie podstawowe wersje k16 mają takie same zawory.

 500 za głowicę + 300 zrobienie silnika to może lepiej dodać kilka zł i za jakiegoś tysia wyrwać 1,6 kompletne...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Płyn chłodniczy na świecach
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 22, 2011, 22:00:43 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Swoją drogą to od świecy do uszczelki podgłowicowej to kawał drogi i nie wiem jakby ten płyn uciekający przez uszczelkę miał się dostawać w gniazdo świecy...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Płyn chłodniczy na świecach
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 22, 2011, 22:21:05 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
a są jakieś pewne silniki 1.6/1.8 za tysiaka? Chętnie kupię.

Odp: Płyn chłodniczy na świecach
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 23, 2011, 07:52:58 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A jaką masz pewność że władujesz czas i kasę w swój silnik i będzie OK??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Płyn chłodniczy na świecach
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 23, 2011, 21:38:30 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
chyba wiem już jak płyn dostaje się na świece mozliwe jest że płyn dostawał sie po troszku do oleju(bo ubywało co nieco od pewnego czasu) i odparowywał podczas pracy silnika ,plyn w postaci pary osiadał na górnej pokrywie wałków rozrządu i jak silnik stygł skraplał się na to uszczelke co jest pod tą górną pokrywą i dzieki temu że silnik jest pochylony ten skroplony płyn przedostawal się między uszczelką a pokrywą na swiece. Wnioskuje tak dlatego że od pewnego czasu na korku i na bagnecie była biała maź a dzisiaj jak zajrzałem pod korek to na tej uszczelce była zgromadzona odrobina płynu . a co do silnika to tęż myślałem nad wymianą całego (bo za głowice już wołają 600PLN) ale na 1.8 tylko jak dzwoniłem sie zapytać o silnik to powiedzieli mi 1800zł no i to zwaliło mnie z nóg bo na allegro znalazłem 1.8vvc za 1900 z przesyłką a ten ma 145KM. Ale tak do 1500 to zwykłe 1.8 to może bym kupił
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Płyn chłodniczy na świecach
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 23, 2011, 22:09:14 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
A jak wyczyścić silnik pomieszance oleju z płynem bez rozbierania silnika?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Płyn chłodniczy na świecach
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 24, 2011, 07:56:15 am »

Buszek

  • Gość
teoria rodem z hollywood  :lol: :lol: :lol:

Kolego rób swój silnik , będziesz wiedział co masz a  nie kupisz kolejnego trupa i po 2 miesiącach będziesz miał to samo , to nie kubek jednorazowy , k serie opłaca się robić .Zrzucaj głowicę , oddaj do sprawdzenia na mikropęknięcia , jak będzie git to jedziesz dalej . Ja za swoją bodajże zapłaciłem 400-500 zł za robocizne , zrobiona na tip top . Co do mycia to przy wymianie uszczelki głowicę sami Ci umyją , pokrywę sam sobie wymyjesz , a dół wystarczy ,że miskę zrzucisz i też ja umyjesz , potem świeży olej , przy okazji warto wymienić rozrząd i uszczelniacze .Za tą kasę co napisałeś powinieneś zmieścić się z naprawą .

A jaką masz pewność że władujesz czas i kasę w swój silnik i będzie OK??

Jak zrobi dobrze to czego ma nie być ok ? jbo nie czaje , to nie ohv ,że się wszystko złoży i dalej się sypie .

Odp: Płyn chłodniczy na świecach
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 24, 2011, 08:11:58 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No dobra macie rację. Nie zauważyłem że kolega ma już 1,6 pod maską :-[.

Doradzając zmianę silnika byłem przekonany że to 1,4 jest nadal, a tego to już tak średnio warto doinwestowywać przy grubszej robocie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Płyn chłodniczy na świecach
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 24, 2011, 09:17:26 am »

Buszek

  • Gość
Ja wydałem 2 tys~ na doprowadzenie mojego 1.4 to stanu używalności i nie żałuje ani jednej złotówki wydanej na niego .

Odp: Płyn chłodniczy na świecach
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 24, 2011, 20:53:04 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
teoria może i z hollywood ale możliwa .Zdjołem dzisiaj głowice i patrze i patrze i nic aż dopatrzyłem co tak na 90% jest przyczyną że woda poszła do oleju oto zdjęcia
powinno być tak http://img200.imageshack.us/i/dsc01151e.jpg/
a tu widac co się stało http://img19.imageshack.us/i/dsc01152lg.jpg/ pewna część silikonu uszczelniającego oderwała się od uszczelki http://img14.imageshack.us/i/dsc01153lf.jpg/ i tędy prawdopodobnie poszedł płyn.A co do głowicy to jednak dam ją na sprawdzenie czy nie ma pęknięć . Teraz uszczelka ta co była to WIKTOR REINZ ale teraz chyba założe z FAI bo jakoś już nie mam do niej przekonania.Ta by mogła być http://moto.allegro.pl/uszczelka-rover-1-8-16v-metal-zestaw-2-sztuki-i1442410453.html???
Silnik  to jeśli bym wymieniał to już na 1.8 albo 1.8vvc ale to w przyszłości jak bedzie czas i kasy się troche uzbiera
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Płyn chłodniczy na świecach
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 27, 2011, 12:27:18 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Płyn chłodniczy na świecach
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 27, 2011, 17:43:16 pm »

Buszek

  • Gość
Ja na tym swojego składałem , ale za mało przejechałem ,żeby cokolwiek więcej powiedzieć .

Odp: Płyn chłodniczy na świecach
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 27, 2011, 20:49:21 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
no myśle że jednak kupie tą
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Płyn chłodniczy na świecach
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 08, 2011, 21:55:21 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
 no w koncu zlożylem sprzeta gólwice dociągłem na 75Nm od 30Nm ciągłem co 6Nm no i zobaczymy jak długo teraz wytrzyma uszczelka jest z FAI wielowarstwowa głowica była szlifowana od seryjnej jest o jakieś 0.8mm niższa (bo to już 3 raz w sumie)ale tloki mijają się z zaworami pojeździmy zobaczymy :lol:
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe