Autor Wątek: Alternator - podł?czenie i działanie.  (Przeczytany 3510 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alternator - podł?czenie i działanie.
« dnia: Grudzień 08, 2004, 23:20:01 pm »

Robin #148

  • Gość
Mam taki problem, ?wieci mi sie na stałe kontrolka ładowania.
Przez przypadek kabelki + ktore s? przykręcane na ?rubę w alternatorze dotknęły obudowy alternatora po czym zaiskrzyło i co? za?mierdziało.
Przy okazji mam pytanko.
1) Na ?rubę przykęcone s? 3 kable - jeden od kondensatorka, i 2 inne. Jeden idzie bezpo?rednio do akumulatora, a ten drugi - no wła?nie do czego?
2) Czy jeżeli przepali sie kabelek braku ładowania, to czy wtedy kontrolka będzie sie ?wiecic na stałe czy wogle nie będzie działać?
3) Czy mogło sie co? stać z alternatorem przez to zaiskrzenie? - może regulator napięcia, a może co? innego?

Alternator - podł?czenie i działanie.
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 08, 2004, 23:39:52 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
Sprubój na pocz?tek sprawdzić ładowanie. Miernik i do akumulatora. Powinno być około 14,1.

Alternator - podł?czenie i działanie.
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 08, 2004, 23:42:41 pm »

vollvo#1821

  • Gość
jeżeli masz ładowanie to przepaliły ci sie diody prostownicze w alternatorze

Alternator - podł?czenie i działanie.
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 08, 2004, 23:52:28 pm »

Robin #148

  • Gość
No niestety, ale jest 12,25V - od razu po odpaleniu. Czyli chyba nie ma ładowania. Co to może być? Czy możliwe żeby regulator napięcia?- bo mam stary i mogłbym sprawdzić.

Alternator - podł?czenie i działanie.
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 09, 2004, 00:01:32 am »

Lodówa#1826

  • Gość
Możesz zobaczyć regulator napięcia. Jak odpalisz to walnij przegazówke króciutk? i wtedy sprawdz ł?dowanie jak bedzie to samo to mozesz zoabczyć ten regulator napięcia. Poczekamy jeszce na opinie elektryków z PTK :D

Re: Alternator - podł?czenie i działanie.
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 09, 2004, 23:20:12 pm »

mulec

  • Gość
Cytat: "Robin #148"
Mam taki problem, ?wieci mi sie na stałe kontrolka ładowania.
Przez przypadek kabelki + ktore s? przykręcane na ?rubę w alternatorze dotknęły obudowy alternatora po czym zaiskrzyło i co? za?mierdziało.
Przy okazji mam pytanko.
1) Na ?rubę przykęcone s? 3 kable - jeden od kondensatorka, i 2 inne. Jeden idzie bezpo?rednio do akumulatora, a ten drugi - no wła?nie do czego?
2) Czy jeżeli przepali sie kabelek braku ładowania, to czy wtedy kontrolka będzie sie ?wiecic na stałe czy wogle nie będzie działać?
3) Czy mogło sie co? stać z alternatorem przez to zaiskrzenie? - może regulator napięcia, a może co? innego?


miałem ostatnio prawie to samo w FSO 1500, swiecaca sie kontrolka ladowania (czyli jego brak) wymieniłem diody na takiej plastikowej "podkowie" (koszt. 12 zł) i jak reka odjał....przy okazji zrobilem male zwarcie jak Ty przy wyjmowaniu alternatora, ale u mnie nic sie nie stało :)

Alternator - podł?czenie i działanie.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 09, 2004, 23:23:03 pm »

kowal

  • Gość
Ladowanie powinno wynosic 13.8
Jakbys sam nie chcial grzebac to polecam elektryka na Ogrodowej  przed sklepem z akumulatorami

Alternator - podł?czenie i działanie.
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 09, 2004, 23:54:48 pm »

Robin #148

  • Gość
No niestety u mnie sparawa była jak sie okazało poważniejsza - poszło uzwojenie (85zeta regenerowane, 4 mies. gwarancji). Przy okazji wymieniłem sobie łożyska (ok 40zeta za komplet). Koszt 188 z robocizn?. Byłem na Zawodziu - boczna od Faradaya. Na złomie niestety u nas nic nie idzie dostać do szerokiego Caro. O alternatorze powiedzieli żebym zapomniał więc musiałem pojechać do elektryka.

Alternator - podł?czenie i działanie.
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 09, 2004, 23:56:51 pm »

kowal

  • Gość
Za lozyska to cie zdarli nie milosernie... Robilem w lipcu remont alternatora o dalem na kawiej okolo 10zl-15zl za lozyska

Alternator - podł?czenie i działanie.
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 12, 2004, 03:12:43 am »

Szuwar#1721

  • Gość
poszło uzwojenie ?  czy wygl?dało jak rozerwane? oderwane przy komutatorze?
to wada plusów.   za małe koło  paspwe na alternatorze w porównaniu z kołem na wale- za duża przekładania  i jak dasz obrotów silnikowi   to  alternaator odlatuje w kosmos- rozrywa uzwojenia.....  Teram mam założone koło psowe od  sejczento czy cinqueczento,  jest większe,  pasek  tak nie piszczy i niepali się (lepszy k?t opasania i nie ?lizga się za szybko jak jest coraz lu?niejszy), a ŁADOWANIE JEST mimo mniejszych obrotów alternatora,  ?wiatła, wentyl na "1" i ogrzewanie tylnej szyby i się wyrabia alternator na wolnych obrotach.  jak pomierzę to dam am znać jaki jest rozmiar nowego koła w stosunku do dużego.
 Wg. mojego elektryka to powinna być podstawowa przerubka w plusach po kupnie.....
sam do?wiadczyłem  nie jest przyjemnie stać bez pr?du w ?rodku lasu 150 km od domu w 3 rano ubranemu w podkoszulkę i wiatrówkę przy pierwszych przymrockach,...........ale to inna historia..
pozdro

Alternator - podł?czenie i działanie.
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 15, 2004, 21:33:26 pm »

powgreg#1843

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Wg. mojego elektryka to powinna być podstawowa przerubka w plusach po kupnie.....
sam do?wiadczyłem nie jest przyjemnie stać bez pr?du w ?rodku lasu 150 km od domu w 3 rano ubranemu w podkoszulkę i wiatrówkę przy pierwszych przymrockach,...........ale to inna historia..

To musiałe? ładnie go krecić na obroty i to jeszcze na mrozie że wirnik rozerwało   :shock:
a mówi? że polonez ma silnik woloobrotowy :mrgreen:

[ Dodano: 2004-12-15, 21:36 ]
Szuwar#1721 napisał
Cytuj (zaznaczone)
to wada plusów. za małe koło paspwe na alternatorze w porównaniu z kołem na wale- za duża przekładania i jak dasz obrotów silnikowi to alternaator odlatuje w kosmos- rozrywa uzwojenia.....sam do?wiadczyłem nie jest przyjemnie stać bez pr?du w ?rodku lasu 150 km od domu w 3 rano ubranemu w podkoszulkę i wiatrówkę przy pierwszych przymrockach,...........ale to inna historia..

To musiałe? ładnie go krecić na obroty i to jeszcze na mrozie że wirnik rozerwało   :shock:
a mówi? że polonez ma silnik woloobrotowy :mrgreen: