Autor Wątek: Obróbka głowicy w K16  (Przeczytany 2481 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obróbka głowicy w K16
« dnia: Kwiecień 26, 2011, 12:48:35 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Czy ktoś przerabiał ten temat, albo posiada jakieś materiały?

Oczywiście tą stronę znam:
http://kengine.dvapower.com/

czytałem też o wkładaniu większych zaworów. Sam mam zamiar powiększyć kanały w głowicy pod kolektory oraz kanały wodne. Potem przepolerować to i owo.

Czy jest jakaś różnica po obróbce głowicy?

Za każdą przydatną radę z góry dziękuję.

Odp: Obróbka głowicy w K16
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 26, 2011, 22:55:52 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Ja zaczalem robic w 1.4 ale nie skonczylem (bo wpadlem na pomysl 3.0L ;) )
Generalnie warto (niejaki arturW z FSOAK robil polerke i powiekszanie kanalow i na zlotach na jego 1.4 nie bylo mocnych, czy to tej samej klasy czy fiatowskich 2.0)
w 3.0L tez powiekszam kanaly, i poleruje co sie da.
Najlepiej miec druga glowice do tego, bo troche to trwa
to ja, byly Marcin#839

Odp: Obróbka głowicy w K16
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 26, 2011, 23:28:06 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
a co z zaworami? te co były?

Odp: Obróbka głowicy w K16
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 27, 2011, 08:54:44 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Bez ingerencji w gniazda zaworowe ciężko będzie coś zrobić z zaworami. Nie spotkałem się też z "większymi" zaworami do serii K16 z których można by zrobić zawory na obecnych gniazdach. Jedyna ew. opcja to przeszczep zaworów i gniazd zaworowych z VVC ale czy jest to wykonalne nie wiem bo to mimo wszystko zupełnie inne głowice. Ostatecznie to rzeźba z głowicą VVC na sztywnych wałkach ale to nawet UK jest skomplikowana zabawa niemniej jednak najbardziej efektowna i efektywna ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Obróbka głowicy w K16
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 27, 2011, 09:46:18 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
Bez ingerencji w gniazda zaworowe ciężko będzie coś zrobić z zaworami. Nie spotkałem się też z "większymi" zaworami do serii K16 z których można by zrobić zawory na obecnych gniazdach. Jedy
Przecież zawory od VVC sa największe i wystarczające.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Obróbka głowicy w K16
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 27, 2011, 12:22:36 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
ja tam nie wiem jak by mialy sie zmiescic wieksze zawory do glowicy rovera, jak tam zawory sa na samym skraju komory spalania i nie ma miejsca na wiekszy zawor. nie mowie, ze sie nie da, tylko ciekawe jak by to mialo wygladac...
to ja, byly Marcin#839

Odp: Obróbka głowicy w K16
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 27, 2011, 12:45:56 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
poczytajcie sobie tą stronkę, którą wrzuciłem w pierwszym poście. pisze tam o większych zaworach, innych uszczelniaczach i obróbce tego wszystkiego by spasowało

Odp: Obróbka głowicy w K16
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 27, 2011, 13:00:43 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Wszystko fajnie, tylko wtedy od razu trzeba myśleć o Ecumasterze lub czymś w tym guście, żeby w 100 % wykorzystać to, co się zrobiło mechanicznie z tą czapką.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Obróbka głowicy w K16
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 27, 2011, 13:04:40 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jak wrócę do domu to wrzucę fotki czapki z VVC160, którą miałem przez chwilę.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Obróbka głowicy w K16
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 27, 2011, 13:25:55 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zgadza się że VVC mają max zawory jakie wejdą. tyle tylko że zawory w serii są dużo mniejsze (jakieś 3-4mm) i nie da się zmienić samych zaworów na te z VVC. Inne są też gniazda zaworowe. Ze strony Dave'a Andrewsa wynika że na oryginalnych gniazdach zaworowych max można pociągnąć o jakieś 2mm. Tylko gdzie dostać takie zawory bo te od VVC trzeba by przetaczać i jak potem utwardzić przylgnię pod nowy wymiar...

PS. Dawno temu znalazłem w katalogu że jakieś zawory z BMW by pasowały pod rozwiercane gniazda w głowicy (29/27mm ztcp) tyle że trzpień trzeba by skracać trzonki i podtaczać rowki pod zamki zaworowe.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Obróbka głowicy w K16
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 27, 2011, 13:29:36 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W VVC160 zawory ssące mają 31,5mm natomiast wydechowe 27mm. Głowice fabryczne w porównaniu do głowic VVC to nadają się głównie na przetop, jakość VVC wymiata. Niestety, krańcowe "czopy" wałka ssącego są tu sporym problemem...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Obróbka głowicy w K16
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 06, 2011, 22:08:14 pm »

Offline Sobek24

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 298
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 Gli
Bo prawdziwy facet musi mieć WAŁ, a nie jakieś tam PRZEGUBY! :)
Polonez Caro+
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/99597

Odp: Obróbka głowicy w K16
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 06, 2011, 23:07:30 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Obawiam sie ze polerka i poprawki głowicy na niewiele sie zdadza jezeli pozostanie seryjny chropowaty kolektor ssacy :/. Mysle ze kolektor ten po obróbce AFM ((Abrasive Flow Machining czyli obrobce przeciskajaco-sciernej) najbardziej odetkałby K16 :D
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG