Autor Wątek: Alternator z Omegi-podłączenie  (Przeczytany 8076 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alternator z Omegi-podłączenie
« dnia: Luty 01, 2015, 19:33:46 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
W jaki sposób prawidłowo podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem napięcia do instalacji MR84?

ALternator Delco - Zaciski: "B+", "+", "-".

Przy regulatorze napięcia: Zacisk 15-czerwony i czarny, zacisk 67-szary
Przy alternatorze: Czerwony-wsuwka, szary-wsuwka, 2 czarne-oczko, gruby brązowy- oczko.

Odp: Alternator z Omegi-podłączenie
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 01, 2015, 21:59:26 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Bądź tak miły i napisz szczegółowo
 - te trzy wyjścia są z alternatora łącznie z regulatorem?
 A te pozostałe co opisałeś to instalacja auta?

« Ostatnia zmiana: Luty 01, 2015, 22:06:45 pm wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Alternator z Omegi-podłączenie
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 01, 2015, 22:14:20 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Dokładnie tak.

Odp: Alternator z Omegi-podłączenie
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 02, 2015, 13:31:06 pm »

Offline jacek1234567890

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ ATU PLUS 99r.
    • Części Polonez Atu Plus 99r.
Najlepiej by było gdybyś wrzucił zdjęcie lub znalazł jakieś w internecie.

Odp: Alternator z Omegi-podłączenie
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 02, 2015, 15:38:27 pm »

Offline Bomber

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 350
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2.0C '84, Omega Bfl '03
Tak to wygląda:


Odp: Alternator z Omegi-podłączenie
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 02, 2015, 16:23:08 pm »

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
Najpierw wywalasz ten regulator co masz , następnie wywalasz przekaźnik kontrolki ładowania i kabelek od kontrolki dajesz pod D+ , + dajesz do akumulatora a minus pod mase karoserii

Odp: Alternator z Omegi-podłączenie
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 02, 2015, 17:55:23 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
W Polonezach z tego rocznika, to chyba już nie było przekaźnika od lampki ładowania? Niemniej musi być ona (lampka znaczy) podłączona z jednej strony do zasilania, a z drugiej do wyjścia (D+) w alternatorze. Do (+) dołączasz te kable z oczkiem, a masę (--) najlepiej dokręcić grubym jakimś przewodem tam gdzie jest przykręcony minus od akumulatora do błotnika. Przy okazji można też takim samym "grubasem" połączyć łapę od silnika z owym miejscem na błotniku. (Tak jest fabrycznie w Plusach).
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2015, 17:58:23 pm wysłana przez Grzech#1938 »
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Alternator z Omegi-podłączenie
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 04, 2015, 17:38:40 pm »

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
W Polonezach z tego rocznika, to chyba już nie było przekaźnika od lampki ładowania? Niemniej musi być ona (lampka znaczy) podłączona z jednej strony do zasilania, a z drugiej do wyjścia (D+)
Ten rocznik ma przekaźnik kontrolki ładowania ponieważ (jeśli jest fabryczny altek) jest on 6-cio diodowy i nie ma w nim wyjścia "D+" lecz wyjście z "środka stojanu" na przekaźnik rozłączający. Alternatory samowzbudzeniowe (9-cio diodowe) posiadają wyjście D+ i jest to pin , w którym łączą się katody diod wzbudzenia. Podłącza się pod niego jedną stronę kontrolki ładowania oraz regulator jeśli nie jest wbudowany w alternator
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2015, 17:40:32 pm wysłana przez Dariusz »

Odp: Alternator z Omegi-podłączenie
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 04, 2015, 17:48:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13944
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
o jaki przekaznk chodzi ?
alternator z plusa 70A ma zlaczke D+ i jest ona podlaczona bezposrednio do jednej szczotki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Alternator z Omegi-podłączenie
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 04, 2015, 17:51:42 pm »

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
o jaki przekaznk chodzi ?
alternator z plusa 70A ma zlaczke D+ i jest ona podlaczona bezposrednio do jednej szczotki
bo plus ma alternator 9-cio diodowy a nie 6-cio diodowy. I polonez do modelu SLE (nie jestem pewny co do wąskiego caro) miał właśnie alternator 6-cio diodowy gdzie regulator jest mechaniczny a kontrolka służy tylko do informacji dla kierowcy a jest sterowana przekaźnikiem o stykach rozwiernych

Odp: Alternator z Omegi-podłączenie
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 04, 2015, 17:54:12 pm »

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
Dla porównania , po lewej szerokie caro po prawej SLE. I kolega chce przerobić instalacje z prawego obrazka na lewy obrazek

Odp: Alternator z Omegi-podłączenie
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 04, 2015, 18:24:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13944
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
schemat a) dotyczy alternatora A125-55k i jest w Morawskim,
schemat b) nie wiem do jakiego jest alternatora ? jezeli do A124-14V-44A (troche tak to wyglada,bo na A124 jest styk 67 na szczotykotrzymaczu i styk niepodpisany w obudowie) to nie ma najmniejszego problemu z przerobka,bo w moim DFie jak i caro MR91 A124 dzialal regulowany przez RNa12,
zreszta regulator nie ma tu nic do rzeczy,bo na mechanicznym mozna zrobic tak samo (albo inaczej: mechaniczny moze regulowac A125 w zastepstwie RNa12)

przekaznika faktycznie trzeba sie pozbyc, mechaniczny regulator tez wypada z konfiguracji z alternatorem na zdjeciu,
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Alternator z Omegi-podłączenie
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 04, 2015, 20:16:31 pm »

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
przekaznika faktycznie trzeba sie pozbyc, mechaniczny regulator tez wypada z konfiguracji z alternatorem na zdjeciu,
Czyli tak jak napisałem od razu

Odp: Alternator z Omegi-podłączenie
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 04, 2015, 20:43:34 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13944
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak jak napisales,
zastanawia mnie jednak jeszcze to,ze w MR91 kontrolka jarzyła sie lekko ,gdy padla dioda lub dwie w A124 ,a na przekazniku nie  ma takiej mozliwosci, wiec zarowka musi byc podlaczona w obiegu z altkiem,
musze przyjzec sie wiazce,gdy bede ja wyprowal
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2015, 20:45:32 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Alternator z Omegi-podłączenie
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 05, 2015, 08:06:26 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Przekaźnika może nie być w instalacji, to, że jest mechaniczny regulator, jeszcze o niczym nie świadczy. Nie spotkałem się nawet z poldem, który by go miał, starsze DF tak. W ksiązce Kaima do DF jest wyszczególnione, kiedy przeszli na altek 9 diodowy w DF, a tam było duże opóznienie ulepszeń względem PN. jak pamiętam, to okolice 85r
Najprościej dołożyć kabelek z regulatora do masy na włączonym zapłonie-jak się zaświeci lampka, to przekaźnika brak.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Alternator z Omegi-podłączenie
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 05, 2015, 15:23:16 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
w polonezie fabrycznie nigdy nie było przekaźnika kontrolki, nawet w 78.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Alternator z Omegi-podłączenie
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 06, 2015, 19:25:42 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Dobrze pamiętałem. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap