Autor Wątek: Diagnostyka samochodu (Polonez i Vectra).  (Przeczytany 8913 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Diagnostyka samochodu (Polonez i Vectra).
« dnia: Wrzesień 29, 2011, 20:07:42 pm »

Devias

  • Gość
Cześć, chciałbym się dowiedzieć czy kupując te dwa interfejsy:
http://www.diagnostik.pl/testery_diagnostyczne/interfejs_tester_diagnostyczny_opel.html
i
http://www.diagnostik.pl/testery_diagnostyczne/interfejs_tester_diagnostyczny_polonez.html

Aby zrobić diagnostykę: Poloneza GSI 1.6 '98 (Caro+) oraz Opel Vectra 1.8 16v z '98 ?
I jakie do tego programy potrzebuję ?
Posiadam laptopa który nie posiada portu RS232, czy można to zastąpić jakiś adapterem np.:
(Przez USB):
http://allegro.pl/testowany-adapter-usb-rs-232-com-db9m-fvat-24h-i1833225417.html
(lub przez  ExpressCard)
http://allegro.pl/karta-34mm-express-card-rs-232-expresscard-rs232-i1844323976.html

Dzięki bardzo i pozdrawiam.

Odp: Diagnostyka samochodu (Polonez i Vectra).
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 29, 2011, 20:20:23 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
a po co infers do poldka jak zpinasz w kostce 2 piny i podaje ci kody bledow przez blysniecia lampki blyskowej check engine

mozna zastopic adapterem usb nie bedziesz mial strat na predkosci itd
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2011, 20:23:04 pm wysłana przez Hagar »
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Diagnostyka samochodu (Polonez i Vectra).
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 29, 2011, 20:43:29 pm »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
Tak jest w Abimeksie, w Bosch'u i GSI trzeba podłączyć kompa.
W Boshu trzeba kompa. W GSi wystarczy spinacz/drucik/kabelek.
I Abimex i GSi to wtryski Multec więc diagnostyka działa podobnie. Zresztą wszytko jest w tym temacie: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=16838.0
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 29, 2011, 20:48:46 pm wysłana przez KristofX »
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Odp: Diagnostyka samochodu (Polonez i Vectra).
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 30, 2011, 17:29:59 pm »

Devias

  • Gość
Nie jestem, jakimś specem ale później te błędy sam muszę indywidualnie usuwać tak ?.
A jak mam ten interfejs ( nie ten co podałem w linku ) tylko z tego filmu: http://www.youtube.com/watch?v=vfBOekw98Pw
to on mi od razu usuwa błędu ( i je wyświetla ) robi testy itp - o coś takiego chodziło mi.

A teraz moje pytanie czy trzeba kupować taki interfejs (kabel) bo oprogramowanie to mam od BOSCH, czy można go samemu zrobić bo z tego co widzę na różnych schematach to jest kilka kabelków i kilku oporników (3), ja mam wtyczkę w swoim polonezie ALDL i zlutowanie tego wszystkiego, bo na tym filmiku widać jakąś sporą puszkę a na znalezionym schemacie nie ma żadnej innej instalacji

http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/tech_diagnostyka_6331.gif
Pytanie moje czy jak bym źle podłączył kable z wtyczką ALDL i RS to czy mogę spalić port ALDL lub RS - ogólnie czy coś może się stać ?

Odp: Diagnostyka samochodu (Polonez i Vectra).
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 30, 2011, 20:11:51 pm »

kazko kk

  • Gość
Jak odczytywać te kody metodą błysku kontrolki check engine bo mam 3 błędy, a nie potrafię odczytać.

Odp: Diagnostyka samochodu (Polonez i Vectra).
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 30, 2011, 22:53:27 pm »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
kazko kk poczytaj temat z linku który podałem 3 posty wcześniej.
Nie jestem, jakimś specem ale później te błędy sam muszę indywidualnie usuwać tak ?.
Jak odczytasz błędy z błysków, to tak musisz je skasować "ręcznie", czyli odpiąć klemę na kwadrans.
Programy do Abimexa/GSi są w temacie podanym przeze mnie. Schemat kabla też tam jest. Tylko jest "malutki" problem, żeby program działał to port RS232 MUSI być sprzętowy, a nie wirtualny. Sprzętowe RS232 są w starych lapkach i w przejściówkach PCIMCA->RS232, które kosztuję ponad 200zł (czyli tyle co stary laptop). Tanie przejściówki PCIMCA->RS232 mają emulację portu szeregowego, podobnie jak przejściówki USB->RS232, a na takim program do poldka nie śmiga (nie widzi kabla).
"Interfejsem" takim jak na filmiku nic nie zdziałasz, bo on jest do bosha, a bosh to zupełnie inna bajka :D
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT

Odp: Diagnostyka samochodu (Polonez i Vectra).
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 01, 2011, 10:02:20 am »

Devias

  • Gość
No dobrze...
No, a można jakoś inaczej zrobić aby to nie był "wirtualny" port, może jakiś program lub coś innego ?
Bo specjalnie jakiś czas temu kupiłem laptopa i właśnie powoli zamierzam taki warsztat otworzyć gdzie będę diagnostykę przeprowadzał i chciałem tak na początku kupić do poldka i vectry taki kabel i troszkę się po uczyć na tym...

Edit:
Znalazłem jeszcze LAN => RS-232 - podobno też tak może działać ?
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2011, 10:34:53 am wysłana przez Devias »

Odp: Diagnostyka samochodu (Polonez i Vectra).
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 01, 2011, 21:59:16 pm »

Offline KristofX

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro+ 1.4GSi16v :D
No, a można jakoś inaczej zrobić aby to nie był "wirtualny" port, może jakiś program lub coś innego ?
No wirtualny port to jest właśnie przez program, bo on widniej tylko pod Windowsem. W biosie jakbyś sprawdzał to by go nie było widać. Żaden program Ci tego nie załatwi. Zatem zostaje kwestia stary laptop albo dobra PCMCIA, bo program diagnostyczny do Poldka jest w DOSie, a DOS nie wykryje urządzeń emulowanych przez sterownik Windowsa.

Co do Vectry to Ci nie pomogę, ale jeżeli to jest to samo co w Poldku GSi/Abimex to nie obejdziesz tego.
Cytat: BMW Autoklub
...wstąp do PTK... Poza doradzeniem w kwestii silnika i ustawień samochodu, potrafią przeprojektować pół auta na odległość.

'97 FSO Polonez Caro 1.6GLi "F-18"
'00 Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.4GSi16v "Wisienka"
'98 Subaru Impreza GT