Autor Wątek: Sprawdzenie modułu zapłonowego  (Przeczytany 2352 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sprawdzenie modułu zapłonowego
« dnia: Wrzesień 17, 2011, 22:03:32 pm »

Offline wiking

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5 GLE
Jak sprawdzić czy dany moduł zapłonowy od Caro '91-'93 jest ok? Odkręciłem swój, a tam pełno zielonej masy i ciężko coś ustalić. Usunąć to zielone i sprawdzić styki, czy może to raczej zły pomysł?

Odp: Sprawdzenie modułu zapłonowego
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 19, 2011, 11:37:41 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Szkoda zabawy, podłącz inny na podmiankę, na szrocie dostaniesz ich kilogram za 10 złotych.
Jak chcesz się bawić musisz znać model i poszukać schematu i posprawdzać elementy, tyle że większość (poza GL 118) jest na scalaku.
Była kiedyś taka stronka, koleś opisywał moduły i ich modyfikacje, polonezowskie i do małego fiata, przy okazji rozprawiał się też z regulatorami napięcia, tam powinny być wskazówki.

Dodano:
O, znalazłem:
http://digitech2.republika.pl/
W razie większych problemów jest kontakt do kolesia, to zresztą stary dyskutant na motonewsach, ma łeb jak sklep :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2011, 11:45:01 am wysłana przez Cyneq »

Odp: Sprawdzenie modułu zapłonowego
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 19, 2011, 11:55:33 am »

Offline wiking

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 104
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5 GLE
Serdeczne dzięki,
chyba zamówię na alledrogo, są za 20 zł.

Zastanawiałem się tylko nad tą zieloną mazią, czy ona jest niezbędna, bo gdybym chciał posprawdzać taki moduł to najpierw bym musiał ją usunąć ze środka. A z wpakowaniem jej z powrotem też by były pewno jaja.

Odp: Sprawdzenie modułu zapłonowego
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 19, 2011, 16:45:52 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Nie wiem jaką masz maź. Ja rozbierałem APE-05 i po odkręceniu śrubkami gniazd ukazuje się zawartość częściowo zalana przeźroczystą żywicą, zupełnie twardą. O ile pamiętam mnie to całkiem zniechęciło do prób naprawy, zwłaszcza w połączeniu z widokiem scalaka :)
Jak chcesz sie bawić usuń to delikatnie, jak naprawisz to sie zaczniesz zastanawiać czym to zalać

Odp: Sprawdzenie modułu zapłonowego
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 20, 2011, 06:58:25 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak chcesz sie bawić usuń to delikatnie, jak naprawisz to sie zaczniesz zastanawiać czym to zalać
Jak rozbierałem jeden to w ogole nic nie bylo zalane -moze zalezy od rocznika, po naprawach mozna go pomalowac zwyklym lakierem nitro zeby zabezpieczyc przed wilgocia
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Sprawdzenie modułu zapłonowego
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 24, 2011, 20:35:46 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
 Niechce zakładać nowego tematu  to tu się podłącze.W moim poldku1.6GLE postanowiłem wymienić moduł-AP05  bo zdawało mi się że przerywanie pracy silnika było spowodowane uszkodzeniem lub zawilgoceniem układu.Wcześniej sprawdziłem,przeczyściłem cały gaźnik kilkakrotnie ,aparat zapłonowy chociaż nowy też przejrzałem.Zakupiłem nowy moduł ,też AP 05 z tym że pisze na nim że antyrezonansowy i że eliminuje drgania obrotomierza.Odpalam i normalnie koszmar,obroty w sekunde po uruchomieniu na 2000 po chwili lekka telepacja wskazówki i dalej na wolnych"na słuch" 900 ,a 1500 pokazuje obrotomierz? Ssanie wciśnięte.Założyłem z powrotem stary moduł.Co jest kurna :(?