Autor Wątek: Zabawa z rozrządem - rozwarzania  (Przeczytany 8709 razy)

0 użytkowników i 10 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Zabawa z rozrządem - rozwarzania
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 02, 2012, 22:23:12 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
To chyba te wałki 8,2 to we wczesnych K16 były. Prawdopodobnie w głowicach Low-Port (wlot od strony ssącego 31mm). Szczerze to nigdy takich nie widziałem...

 U mnie w 1,4 z 95r. jest już 8.8 wałek i głowica High-Port bo wlot ma 34mm. Mam też gdzieś wałki 8,8 mimo rzekomo z 1,6 ale nabite na nich jest 14 K4. W moim 1,8 też są wałki 8,8.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Zabawa z rozrządem - rozwarzania
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 02, 2012, 23:54:45 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Cytat: Rafał#1951 w Dzisiaj o 12:44:58
Cytat: marek_gabrys w Dzisiaj o 12:37:49
1,4 mam wznios 8 mmw 1,8 mam wznios 8,8
Możesz nam na przyszłość napisać numery katalogowe tych wałków ?
Niestety nie mogę. ale wątpię szczerzę, żebym się pomylił w pomiarze.
dodatkowo pamiętam, gdzieś na waszym forum czytałem o swapie 1,8 do poloneza i autor opisywał, że miał silnik nowszy z zapłonem bezkopułkowym i wsadził stary wałek ssący z 1,4 i silnik kiepsko chodził, dopiero nabicie bolca na wałek od 1,8 spowodowało znaczną poprawę.
to by potwierdzało moje pomiary
znalazłem dane wałków 1,4 i 1,8 :
    1,4:   
    Inlet: opens 15º BTDC, closes 45º ABDC; lift 8.2 mm
    Exhaust: opens 55º BBDC, closes 5ºATDC; lift 8.2 mm

    1,8:
    Inlet: opens 12º BTDC, closes 52º ABDC; lift 8.8 mm
    Exhaust: opens 52º BBDC, closes 12ºATDC; lift 8.8 mm

poprawiam się: wznios jest większy o 0,6mm
« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 13:32:51 wysłana przez marek_gabrys »
Zgłoś do moderatora     Zapisane
tak ja też szukałem i 1.4 mają najmniejszy wznios krzywek . A w swoim 1.6 mam wałki od 1.4 no i silnik nie trzyma seryjnych koni . Zeby dorwać wałki od 1.8 tego 135Km to już by coś zdziałał. Z rozrządem coś jeszcze z samej ciekawości pokombinuje . Zrobie próby na wałkach ale tylko o 1 ząbek bo 2 to już kolizja bedzie na bank
. Można spróbować ssanie wcześniej otworzyć.
Też sprawe przemyślałem i jednak zrobie jak kolega pisze
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Zabawa z rozrządem - rozwarzania
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 03, 2012, 06:56:27 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Włożenie wałków z 1.8 do 1.4 przyniesie jakiś efekt, czy nie ma większego sensu się z tym pałować ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zabawa z rozrządem - rozwarzania
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 03, 2012, 18:52:54 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
czy da efekt tego dowiem sie u siebie dopiero pod koniec przyszlego tygodnia. robie wlasnie taki manewr
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Zabawa z rozrządem - rozwarzania
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 03, 2012, 18:54:07 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
tylko o 1 ząbek bo 2 to już kolizja bedzie na bank
ta jasne :D to nie diesel.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Zabawa z rozrządem - rozwarzania
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 04, 2012, 15:13:13 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
a jakie wałki będziesz kładł u siebie kolego śledzik#1934?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Zabawa z rozrządem - rozwarzania
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 04, 2012, 19:23:14 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
LGC106970
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Zabawa z rozrządem - rozwarzania
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 04, 2012, 21:19:23 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
odnośnie głwnego pytania wątku to mnie zawsze uczyli, że przyśpieszenie wałka rozrządu względem WK poprawia moc maksymalną kosztem momentu, a opóźnienie poprawia maksymalny moment kosztem mocy. U siebie w 1.4 napawałem wał korbowy pod małym kółkiem rozrządu i wyszło mi lekkie przyśpieszenie rozrządu (około 2-3 stopni), a hamownia pokazała 108,9KM i 126,7Nm
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odp: Zabawa z rozrządem - rozwarzania
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 05, 2012, 21:01:15 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
ja przy 1.6 miałem 104 .1km i 148Nm moment ładny  ale moc mała  :( to od jakiego rovererka są te wałki?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Zabawa z rozrządem - rozwarzania
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 05, 2012, 21:07:12 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
kazdego jednego z silnikiem serii K po 99r o pojemnosci 1.6/1.8
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Zabawa z rozrządem - rozwarzania
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 12, 2012, 16:50:34 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
dzis odpalilem 1.4 na walkach od 1.8 Na poczatku silnik sie dusil ale to byla zupelnie inna sprawa. Silnik pali na dotyk, lepsza kultura pracy, ciagnie juz od 2500rpm, czuc ze ciagnie nawet powyzej 140km/h. Na chwile obecna mam zaspawany most i teraz duzo nie potrzeba zeby zakrecil kolami :) dodanie gazu w zupelnosci wystarcza, nie trzeba strzelac. nawet na 2 biegu przy mokrej nawierzchni wystarczy dodac gazu.

Podsumowujac: 1.4 z walkami 1.8 bedzie dzialac. jest poprawa na lepsze ale nie wiem jak to bedzie pracowac na seryjnej glowicy. Ja mam powiekszone kanaly ssace i wydechowe i dotarne na nowo zawory. musze jeszcze tylko zmierzyc kompresje.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Zabawa z rozrządem - rozwarzania
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 12, 2012, 23:30:04 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
czyli do mojego 1.6 wałki od 1.8 powinny pomuc zamiast tych co mam czyli od seryjnego 1.4. Kolego gdzie dostałeś takie wałki i za ile jeśli można wiedzieć?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Zabawa z rozrządem - rozwarzania
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 12, 2012, 23:31:51 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
nigdzie. mialem je wraz z silnikiem w roverku angliku ktorego kiedys mialem. i zostaly mi. tak po prostu. troche tych silnikow juz zrobilem i tak to sie wszystko potoczylo :)
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Zabawa z rozrządem - rozwarzania
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 13, 2012, 20:14:15 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
dzis odpalilem 1.4 na walkach od 1.8 Na poczatku silnik sie dusil ale to byla zupelnie inna sprawa. Silnik pali na dotyk, lepsza kultura pracy, ciagnie juz od 2500rpm, czuc ze ciagnie nawet powyzej 140km/h. Na chwile obecna mam zaspawany most i teraz duzo nie potrzeba zeby zakrecil kolami :) dodanie gazu w zupelnosci wystarcza, nie trzeba strzelac. nawet na 2 biegu przy mokrej nawierzchni wystarczy dodac gazu.

Podsumowujac: 1.4 z walkami 1.8 bedzie dzialac. jest poprawa na lepsze ale nie wiem jak to bedzie pracowac na seryjnej glowicy. Ja mam powiekszone kanaly ssace i wydechowe i dotarne na nowo zawory. musze jeszcze tylko zmierzyc kompresje.
A jak jest z 'ciągiem' ? Idzie aż po odcinkę, czy po przekroczeniu jakiejś wartości obrotów wyraźnie słabnie ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Zabawa z rozrządem - rozwarzania
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 13, 2012, 21:26:56 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
wrzucajac 4 bieg brak utraty ciagu. praca az odetnie a nie jak w przypadku seryjnego 1.4 ze powyzej 6500rpm kreci sie bo sie kreci...
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)