Autor Wątek: swap na GLi  (Przeczytany 4712 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

swap na GLi
« dnia: Listopad 08, 2004, 22:26:46 pm »

Przemek#1844

  • Gość
czy do 1.6 GLE z 92 bez bólu wrzuce motorek 1.6 GLi z Plusa? czy moga pojawic sie jakies niespodzianki?

swap na GLi
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 08, 2004, 22:37:03 pm »

kowal

  • Gość
Potrzebujesz cala elektronike, bak

swap na GLi
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 08, 2004, 23:12:02 pm »

Przemek#1844

  • Gość
elektronike rozumiem jeszcze ale bak?
inny czujnik czy cos? cala znaczy komp i modul zaplonu/cewka czy jescze cos

swap na GLi
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 08, 2004, 23:18:43 pm »

Chudson

  • Gość
Bak potrzebujesz bo tam jest pompa elektryczna. Najwięcej roboty będzie z podłączeniem kompa do wszystkich czujników.  Jak znasz się na elektryce i masz schemat porządny z rozpisanymi wyprowadzeniami z kompa najlepiej to - nie powinno być trudne a jedynie praco-chłonne

swap na GLi
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 08, 2004, 23:24:27 pm »

kowal

  • Gość
Cytat: "przemx"
elektronike rozumiem jeszcze ale bak?
inny czujnik czy cos? cala znaczy komp i modul zaplonu/cewka czy jescze cos


Bak z pompa elektryczna jak napisal chudson, chyba bedzie inna wiazka elektryczna jako taka, zakladam ze wyciagasz caly silnik z osprzetem (wtryskiwacz, filtr powietrza, doslownie wszystko) wiec nie bede wymienial czujnikow...
A i do tego jeszcze kolektor wydechowy musisz wymienic na taki z sonda lambda (tu polecam GSI - ciut lepiej ciagnie z dolu i jest żwawszy na niskich obrotach)

swap na GLi
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 08, 2004, 23:25:30 pm »

Przemek#1844

  • Gość
czylio bak z pompa, okej
ponoc silnik jest "kompletny" i z "pełnym osprzetem"

[ Dodano: 2004-11-08, 23:28 ]
o tu jest: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=34425927
 nie chce jeszcze licytowac bo nie wiem czy sie ta zabawa opłaci a stoje chyba w obliczu koncowych podrygów (prawie dosłownie) panewek

swap na GLi
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 08, 2004, 23:29:54 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
Jak silniczek z plusa to i pewnie wspomaganie(kompletne). Dalej co by to nie było gli czy plus to napewno kolektor wylotowy z otworem na sonde lambda no i sonda. Dotego katalizator. Co jeszcze.. moze czujnik połozenia wału. Bak hmm moze to z racji tego ze o ile sie nie myle to pompa paliwa znajduje sie w baku, do tego dojdą przewody, filtr paliwa. Panowie a co z chłodnicą?? Jest inaczej zbudowana(c+ nieiwem jak abimex) niż w gle dotego ma 2 wentylatory. Nieiem tez czy skrzynia i most sie nie różnia przełozeniami. Jakbyś miał zamiar robic to wszystko to na twoim miejscu odrazu w ruch puściłbym serwo i pompe Lucasa, chyba ze hamulce masz zyleta to nawet nie warto wtedy ruszać :)

swap na GLi
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 08, 2004, 23:34:08 pm »

kowal

  • Gość
Nie ma puchy filtra powietza z teog co widze, kolektor jest chyba od GSI, natomiast nie widze wspomnanej przez Lodowe pomy wspomagania

[ Dodano: 2004-11-08, 23:34 ]
A kat mu nie potrzeby bo w DR nie ma go wbitego

[ Dodano: 2004-11-08, 23:36 ]
Co do wenylatrow, ja mam tylko 1, a uklad chlodzenia jest inny, ale to wplywu nie powinno miec ze bedzie stara chlodnica

swap na GLi
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 08, 2004, 23:37:07 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
205 zł  :shock:  za taki silnik no no no niepowiem ze okazja ale..... widzisz w jakich jkest warunkach trzymany... wypdadało by go rozebrać, poczyścic i poskładać!!!!!!! Wszystko jest zawalone to ładnie musi w środku wyglądac. Aha i jakbyś to robił to wiesz dzie mnie szukać moe ci pomóc przy przekładce silnika :)

swap na GLi
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 08, 2004, 23:40:11 pm »

Przemek#1844

  • Gość
a po co sa hamulce? ;)
żartuje

silnik jest "cały" a wspome kolo juz pewnie opchnął - no i to + przeciez pisze...
a po co mi katalizator!? ja mam 92 rok, gaznik!
kolektor jest - choc wiem wymiana na GSi to good idea bo ten m i na żeliwo wyglada ;)
a puszka filtru jest inna?

swap na GLi
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 08, 2004, 23:41:56 pm »

kowal

  • Gość

swap na GLi
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 08, 2004, 23:43:36 pm »

Przemek#1844

  • Gość
dzieki za oferte pomocy :)
w sumie - qrde kupic silnik zeby go otwierac jak ma ponoc 30 tys niecałe!? shit... nie przesadzasz troszke? ile za toto mozna dac - tak waszym zdaniem? i ile trza by wsadzic jeszcze w zabawe w niego

w sumie to wim jak pucha wyglada - chodzilo mi o mocowanie - nie podejdzie niestety?

swap na GLi
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 08, 2004, 23:46:36 pm »

kowal

  • Gość
Ja bym go otworzyl, w sumie 2-3h roobty i odrazu wiadomo na czym stoisz... Chociaz z drugiej strony jesli gosc mial dzwona np miesiac temu to mozna silnik zostawic bez rozbierania...

Aha - jak masz gazownie to sie nie objedzie bez wizyty u gazownika

swap na GLi
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 08, 2004, 23:51:54 pm »

Przemek#1844

  • Gość
niestety sie nie zagazowalem jeszcze

swap na GLi
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 08, 2004, 23:54:08 pm »

kowal

  • Gość
Zapytaj sie kolesia kiedy sie rozwalil, jesli stosunkowo nie dawno, to ja bym silnika nie otwieral...
A nie wiem czy nie jest jeszcze inna belka pod silnik, ale to musisz sprawdzic... I chyba byly inne mosty i skrzynie (tzn inne przelozenia) ale tu sie musza wypowiedziec fachowcy od przelozen :) ja sie poprostu na tym nie znam

swap na GLi
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 08, 2004, 23:56:51 pm »

Przemek#1844

  • Gość
okej - wiec dzieki, bo chyba wyczerpaliscie temat (poza tym ile to warte jest...)

THX!

aha, mosty mowisz i skrzynie... i belka inna... no nie strasz! tyle zmian w FSO !? ;)

swap na GLi
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 08, 2004, 23:57:40 pm »

kowal

  • Gość
Ja tu niestety nie pomoge, poniewaz nie znam nawet rzedu wielkosci ile mozna za ten silnik dac kasy...

swap na GLi
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 09, 2004, 09:28:39 am »

Strohs

  • Gość
Mocowanie silnika, skrzynia i most powinny pasować. Jeżeli mnie pamięć nie myli to jedynie silniki Rovera i tym podobne wynalazki wymagały innej belki mocującej (przynajmniej tak pisze w morawskim). Inne przełożenia były stosowane w trakach i kombi oraz oczywiście przy silnikach innych niż standardowe 1,6.
Wspomniany silniczek na pewno dość długo zalegał w garażu. Rocznik 97 i 30 kkm przebiegu (o ile prawdziwy) daje datę dzwonu w okolicach 2000 r ale nie zaszkodzi sprzedającego zapytać. Z tego co widzę jest to wtrysk Boscha. Czyli będziesz potrzebował (przy swapie do GLE):

1. bak paliwa z pompką elektryczną + wiązka do niej + przekaŹniki
2. komputer sterujący + wiazka do niego
3. dwururka z otworem pod sondę lambda + sonda lambda (4 przewodowa) - kolektor przy silniku wygląda mi na żeliwny lub wymiana kolektorka na ten od GSI
4. dużo czasu i cierpliwości aby to wszystko podłączyć

Acha chłopiec na aukcji nie pisze nic o papierach jak samochodzik został zezłomowany jako całość to d.... zbita bo przekładki legalnie nie zrobisz

Oczywiście jest jeszcze opcja minimum wsadzasz silnik ale bez elektroniki, dolot od gaŹnika + przeróbka zasilania paliwem na elektryczne (z tym jest trochę zabawy) no chyba że, silniczek będzie miał krzywkę do napędu mechanicznej pompki paliwa (słaba szansa ale zawsze jest  :D w FSO wszystko jest możliwe)

Pozdrawiam
Strohs

swap na GLi
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 09, 2004, 23:23:35 pm »

Przemek#1844

  • Gość
wow... thx to ja moze jednak dam wał do szlifu itd... taniej wyjdzie :)

swap na GLi
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 09, 2004, 23:26:10 pm »

kowal

  • Gość
Cytat: "Strohs"
Acha chłopiec na aukcji nie pisze nic o papierach jak samochodzik został zezłomowany jako całość to d.... zbita bo przekładki legalnie nie zrobisz


Cytuj (zaznaczone)
Części te są jak najbardziej legalne,posiadam komplet dokumentów.


costam o papierach pisze, tylko nie wiadomo co to jest... za komplet