Autor Wątek: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??  (Przeczytany 9941 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
« dnia: Grudzień 31, 2005, 14:43:38 pm »

tere1

  • Gość
Doł?cze sie bo mam pytanie a dokładnie chodzi mi o ustawienie zaworów jaka powinna byc przerwa i na ktorym i od ktorego zaczac ustawianie ktory ma sie otwierac a ktory zamykac i po koei jak to ma leciec

Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 03, 2006, 13:59:56 pm »

tere1

  • Gość
wiem ale nie mialem sie gdzie dolaczyc to napisalem tutaj 1.5

Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 05, 2006, 15:24:23 pm »

tere1

  • Gość
A pomoze mi ktos?? prosze juz drugi raz    


Doł?cze sie bo mam pytanie a dokładnie chodzi mi o ustawienie zaworów jaka powinna byc przerwa i na ktorym i od ktorego zaczac ustawianie ktory ma sie otwierac a ktory zamykac i po koei jak to ma leciec

Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 05, 2006, 15:59:27 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wydzieliłem wszystko z innego tematu żeby było ja?niej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2006, 21:05:17 pm »

thomas#1840

  • Gość
tekst nie mój , nie pamietam czyj ale stary user  ;)

a wiec:
1.
krecimy za pomoca jakiegos klucza (moze byc francuz, albo co innego)
walem korbowym... jak zobaczysz, ze zawory na pierwszym cylindrze sie
 otwieraja (dzwigienki pojda w dol) to tedy powoli krecisz, az zaczna
sie zamykac (wracac do gory) i wtedy cofasz sie z obrotem w pozycje
dokladnie
 pomiedzy tymi dwoma puknktami (tak zeby miec pewnosc, ze zawory sa na
 maksa otwarte)

jak juz mamy silnik w tej pozycji, to wtedy dzwigienki na trzecim
cylindrze powinny wykazywac luz, i ten luz wlasnie mierzymy/ustawiamy,
 na ssasych 0,15mm, na wydechowych ciut wiekszy 0,20mm (ssace sa po
stronie kolektora ssacego, a wydechowe po stronie wydechowego)

2. krecimy... i powtarzamy te same czynnosci dla par cylindrowoch 2-4
 ; 3-1 ; 4-2

3. kolejnosc podalem przypadkowa, ale pary sie zgadzaja  zaczynami
 od pary, ktora sie nam najszybcie otworzy/zamknie

ps. podczasregulacji poszczegolnych par cylindrow mamy mozliwosc
 jeszce regulacji pojedynczych zaworow nie nalezacych do pary.... czyli
mozna wykonac regulacje w dwoch krokach, a nie czterech.... ale to juz
 wyzsza szkola jazdy, -regulacji




Co Ci bedzie potrzebne:
-szczelinomierz,
-klucz do odkrecenia naretki kontrujacej srube regulacyjna (niestety
dokladnie nie pamietam czy to 11 czy 12) w sunie to najlepiej jak bys
mial do tego specjalny przyrzad, ale bez nie go tez sie da - bo ja tak
robilem,
-kombinerki do pokrecania regulacja.

Odp: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 04, 2012, 17:09:10 pm »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
Witam. Jutro mam zamiar ustawić zawory w moim Abimexie.  Doczytałem w jednej z książek jeśli się nie mylę do (Fiata 125p) 1.5 , że powinien wynosić  dla ssącego 0.20mm , dla wydechowego 0.25mm   ?    W Morawskim jest napisane ,  ze 0.17mm na zimnym dla ssącego i wydechowego a 0.25 na ciepłym ? I teraz pytanie jaki powinien wynosić luz ? <marzyciel>
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 04, 2012, 17:36:07 pm wysłana przez Arti28 »

Odp: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 04, 2012, 21:11:15 pm »

myambo

  • Gość
Proponuje ssące 0.15mm, wydechowe 0.20mm, nowsze księgi tak podają. Widać doszli do wniosku że ustawienie wg. starych książek (0.20, 0.25) - zawory dalej klepią.
Ustawiać na zimnym silniku.

Odp: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 04, 2012, 21:45:58 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Natomiast tow. Trzeciak w pisze: "Luz na zaworze ssącym oraz na zaworze wydechowym powinien wynosić o,15...0,20 mm"
Więc ważne żeby było równo, dokładnie i bez przesady w jedną ani w drugą stronę...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 08, 2012, 16:04:07 pm »

Offline Tailgunner

  • Tarnów
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 320
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
    • polskifiat.jazda.pl
0.10 na ssącym spokojnie można
polskifiat.jazda.pl

Odp: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 08, 2012, 21:16:39 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Ja ustawiam wszystko na luźne 0.10 i jest gut. Zawsze pomiędzy  0.10 a 0.15 i nie jest tak, że jest za ciasno. Ale mam pewnie lekko wyrobione już dźwigienki więc to też jest "insza inszość" ;)
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 08, 2012, 21:24:20 pm »

Offline Pablo 92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.6 Turbo :-)
ja w ohvce miałem na zimnym srednio ciasne 0,20. Chodziła jakby była po remoncie i miała hydro :-)
1.6 OHV Turbo, Garett T25, 0,6 bar

Odp: Prawidłowe ustawienie zaworów w OHV-ce ??
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 13, 2012, 22:04:58 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 604
    • Coupé Plus
Właściwie to jak ostawiać zawory w ohv z hydro? wczoraj chyba ze 3 godziny ustawialiśmy dzisiaj odpaliłem i jeden tłucze :(
trzeba wciskać szklanki przy ustawianiu czy wyciskać je na imadle?