Autor Wątek: Niepokojące dźwięki przy skręcie w lewo  (Przeczytany 3030 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Niepokojące dźwięki przy skręcie w lewo
« dnia: Sierpień 05, 2012, 22:32:11 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Witam,
jedyny objaw to niepokojące szuranie w przednim zawieszeniu. Byłem pod autem, usunąłem wszystkie nieprawidłowości jakie znalazłem, obejrzałem dokładnie wszystko co zmieniałem przy swapie na rovera, wszystko dokręcone na swoim miejscu, żadnych śladów kontaktu mechanicznego między elementami.

Szuranie pojawia się przy hamowaniu, ale też przy skręcie w lewo. I tylko w lewo!

Czy przyczyną mogą być hamulce?? Wóz stał kilka tygodni i był tylko przepychany.

Druga sprawa to dziś chciałem ustawić zbieżność, ale majstry z norauto stwierdziły luz na dolnym sworzniu, lecz chyba szukali dodatkowych pieniążków dlatego im podziękowałem za usługę. Jak sprawdzić ten luz??


Proszę o pomoc.

EDIT:
słowa dla wyszukiwarki,gdyby ktoś miał kiedyś podobny problem:
HAŁAS SZURANIE DZIWNE ZAWIESZENIE SZEROKIE BELKA STABILIZATOR SILNIK PODUSZKI KOŁO PASOWE

:))
« Ostatnia zmiana: Marzec 20, 2014, 19:52:40 pm wysłana przez lazar91 »
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Niepokojące dźwięki przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 05, 2012, 22:57:30 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
podnieś przód samochodu, chwyć oburącz koło ( od góry i dołu) poruszaj nim energicznie na przemian do siebie i w stronę samochodu. Jeżeli w tej płaszczyźnie koło będzie się przemieszczało, to znaczy że istnieje luz w jednym lub obu przegubach kulowych.Aby wykluczyć luz łożysk , należy zablokować przednie koła poprzez naciśniecie hamulca.
Luz przegubu można także wykluczyć w sposób pewniejszy, kiedy w trakcie próby poruszania kołem druga osoba trzyma dłoń na przegubie zwrotnicy. Tą metoda można ustalić czy walnięty jest górny , czy dolny przegub.
PS. coś nie chce mi się wierzyć że przy przebiegu około 34 tys km jest luz w zawieszeniu i to na przegubie. Chyba Panom z norauto się nie chciało działać. Pojedź na stację z prawdziwego zdarzenia co ustawiają zbieżność nie płytą tylko jeszcze na laser lub światło.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2012, 23:20:46 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Niepokojące dźwięki przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 05, 2012, 23:15:37 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
szuranie moze byc tarcza,
mozesz miec luz na lozysku ,bo pewnie od poczatku nie byl regulowany,

co do przegubu kulistego to przy takim przebiegu nie realne ,zeby byl luz,
szarpiac za kolo sie go nie wykryje ,widoczny jest jedynie na szarpakach
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Niepokojące dźwięki przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 05, 2012, 23:29:15 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
No w luz mi się też nie chciało wierzyć, do tego od kierowcy strony więc tej która mniej dostaje po dupie na wybojach ( ja przeważnie prawym pasem jeżdzę).

Ale co z tym szuraniem? Przed swapem nie występowało.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Niepokojące dźwięki przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 05, 2012, 23:37:35 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Szuranie pojawia się przy hamowaniu, ale też przy skręcie w lewo. I tylko w lewo!
Hmm jakby było w prawo do śruba od przekładni waliłaby w wydech... ale w lewo - po stronie ssącej daleko do podłużnicy/fartucha - natomiast jak problem jest również przy hamowaniu to najprawdopodobniej koło pasowe wału ociera o pas przedni - silnik delikatnie nurkuje do przodu na poduszkach. Montowałeś podwójne koło pasowe do wspomagania, jak duży jest luz pomiędzy pasem przednim (blaszką od ucha) a silnikiem?
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Niepokojące dźwięki przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 05, 2012, 23:40:10 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Montowałeś podwójne koło pasowe do wspomagania, jak duży jest luz pomiędzy pasem przednim (blaszką od ucha) a silnikiem?
Był mały, prawie na styk. Dzięki za zwrócenie uwagi! Jutro rano zajrzę tam.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Niepokojące dźwięki przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 05, 2012, 23:44:36 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Montowałeś podwójne koło pasowe do wspomagania, jak duży jest luz pomiędzy pasem przednim (blaszką od ucha) a silnikiem?
Był mały, prawie na styk. Dzięki za zwrócenie uwagi! Jutro rano zajrzę tam.
No to masz odpowiedź ;) U mnie też tak było przy 1,4, że jak bardzo mocno depnąłem, koła się zblokowały to koło lekko koło pasowe ocierało o pas. Przy wrzucaniu 1,6 rozborowałem otwory w belce i jeszcze mocniej cofnąłem silnik, widziałeś jak mały jest odstęp na spocie - ale przynajmniej już nie ociera.

Wyjście - jak nie cofałeś silnika - zrób to - powiększ otwory w belce, poprzeczka skrzyni ma otwory w kształcie fasolek, a końcówka wału jest regulowana - przewody zapłonowe/kopułkę bez problemu można wymienić.
Opcja druga zdemontuj blachę od ucha do holowania zawsze troszkę więcej miejsca.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2012, 23:46:41 pm wysłana przez jimo#1921 »
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Niepokojące dźwięki przy skręcie w lewo
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 21, 2012, 13:51:28 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Wszystko już jest ok, tak jak mówił Jimo koło obcierało lekko o blachę ;)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .