Autor Wątek: Piasty lucas a stary typ - to samo ?  (Przeczytany 3656 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Piasty lucas a stary typ - to samo ?
« dnia: Październik 10, 2012, 19:12:08 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Czy są jakieś różnice miedzy przednimi piastami lucas a starego typu ?
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Piasty lucas a stary typ - to samo ?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 10, 2012, 19:23:15 pm »

Offline PoldoFan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 205
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO to nie marka ... To styl życia...
    • Polonez Caro Plus 1.4 GTI "ELB", FSO ATU 1.4 GLI 16V Orciari
Z moich obserwacji wynika, że piasta Lucasa jest dłuższa od zwykłej o kilka mm ....  :]

Odp: Piasty lucas a stary typ - to samo ?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 10, 2012, 20:09:59 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
ja mam piaste w prawym kole ze starego a w lewym lucasa, i widac roznice. kolo prawe bardziej schowane do srodka niz lewe.   
i ustawiajac zbieznosc kolo lewe jest troche inaczej pochylone.  a hamujac sciaga w lewo lekko.
Na dniach zmieniam to.
sam nie wiedzialem czemu tak jest, i wujek mi pow ze wsadzil ze starego polda piaste bo innej nie mial. :D
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Piasty lucas a stary typ - to samo ?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 10, 2012, 20:53:29 pm »

Offline PoldoFan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 205
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO to nie marka ... To styl życia...
    • Polonez Caro Plus 1.4 GTI "ELB", FSO ATU 1.4 GLI 16V Orciari
Ja na  piastę starego typu też nie wiedząc, że jest inna próbowałem założyć tarczę Lucasa i okazało się, że tarcza przyciera o jarzmo zacisku od strony wewnętrznej .... Wtedy zaobserwowałem różnice  :]

Odp: Piasty lucas a stary typ - to samo ?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 10, 2012, 22:36:14 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Różnica to przesunięcie o 3mm na zewnątrz płaszczyzny mocowania koła na zewnątrz w lucasie. Dzięki temu jest więcej mięsa w miejscu przykręcania śrub.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Piasty lucas a stary typ - to samo ?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 12, 2012, 15:48:50 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Dzięki temu nie ma już tych dodatkowych dystansów 5mm, ma się to zarówno do piast przednich jak i tylnych półosi, wiem bo wszystko przewalałem osobiście ;) Bębny da się założyć na stare półosie lekko głębiej siedzi, ale nie ociera :)

Odp: Piasty lucas a stary typ - to samo ?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 22, 2012, 15:17:03 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Potwierdzam, piasty różnią się wymiarem.

Łukasz!842!, zakładałeś może bębny na stary most (na tzw. heblach)?
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Piasty lucas a stary typ - to samo ?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 29, 2012, 21:07:08 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Tak zakładałem i nie ma najmniejszego problemu nawet półosi nie trzeba zmieniać wymieniasz łożyska, tarcze kotwiczne i tyle w temacie, minimalnie głębiej siedzi bęben jak w oryginale, ale nie ma to jakiegoś ubocznego działania :) 

Odp: Piasty lucas a stary typ - to samo ?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 29, 2012, 21:26:15 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
a półosie róznią się dlugością nowego typu a starego?
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Piasty lucas a stary typ - to samo ?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 29, 2012, 22:07:25 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
długość jest taka sama położenie piasty jest lekko inne, mowa o Polonezie MR93.

Odp: Piasty lucas a stary typ - to samo ?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 29, 2012, 22:45:29 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Moje pytanie dotyczy wąskiego i szerokiego mostu.
Mam wąski, oryginalny most w którym podczas wymiany łożyska udało się naciąć przyrżnie  pierścienia zabezpieczającego dlatego teraz muszę jeździć na szerokim, choooolernie długim moście z atu i słyszeć przyjemne dla ucha zazębianie się jednego polskiego trybu z innym też polskim trybem, zastanawiam się więc czy nie podmienić półosi i hamulcy też.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Piasty lucas a stary typ - to samo ?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 30, 2012, 10:02:40 am »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 721
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
W moście wszystkie koła są juz zazębione, tam nic nie będzie Ci się poruszać. Jakie łożysko wymieniałeś ? Zgaduje że półosi. Jeśli tak to kup jakaś półoś do wąskiego mostu i ją sobie założ. Zmiana półosi nie zmieni Ci przełożenia, tym bardziej że te półosie nie będą pasować.