Autor Wątek: Rozrząd Polonez-DF  (Przeczytany 4368 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rozrząd Polonez-DF
« dnia: Listopad 27, 2012, 19:24:16 pm »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Panowie, czy rozrząd (pasek/łańcuszek i koła) różni się czymś w DF 1300/1500 od PN 1.5/1.6??
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Rozrząd Polonez-DF
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 27, 2012, 19:36:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tak roznia sie,
na lancuch sa inne kola niz na pasek :]
a poza tym to czym mialyby sie roznic jezeli chodzi o przeznaczenie wzgledem pojemnosci ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rozrząd Polonez-DF
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 27, 2012, 19:38:06 pm »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
To że koła pod łańcuch są inne to wiem, bardziej chodzi mi o to czy nie ma jakiejś różnicy w przełożeniach na tych kołach i czy można spokojnie założyć łańcuch zamiast paska, oczywiście zmieniając też koła :P
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Rozrząd Polonez-DF
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 27, 2012, 19:43:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kiedys o tym myslalem ,ale jest jeden problem,
lancuch jest smarowany olejem ,
niby mozna by bylo dac slay smar,ale wymagaloby to dosc czestego zagladania pod oslone i poprawianie warstwy smaru,
a to sie wtedy mija z celem,zeby zalozyc lancuch i zagladac tam czesciej niz do paska
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Rozrząd Polonez-DF
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 27, 2012, 20:18:15 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
ewentualnie można by dorobić trójnik pod czujnik oleju i puścić miedzianą rurkę z malutkim otworem na końcu do obudowy rozrządu. tylko obudowę też by trzeba ze 115c założyć.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Rozrząd Polonez-DF
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 27, 2012, 20:21:19 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
To że koła pod łańcuch są inne to wiem, bardziej chodzi mi o to czy nie ma jakiejś różnicy w przełożeniach na tych kołach i czy można spokojnie założyć łańcuch zamiast paska, oczywiście zmieniając też koła :P
przełożenia musza pozostać te same :d na 2 obroty wału jest 1 obrót wałka. Niby jakbyś pokombinował z obudową to może byś coś wymodził żeby łańcuch był w oleju... ale po co? Myślisz że na łańcuchu można zrobić dużo większy przebieg niż na pasku? Pasek łatwiej wymienić. Pasek wydaje mi się jest cichszy w pracy ale dawno już nie słyszałem OHV na łańcuchu.

Odp: Rozrząd Polonez-DF
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 27, 2012, 20:33:13 pm »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Kwestia smarowania jest już obmyślona :D Jeżeli chodzi o wytrzymałość to podejrzewam, że jest zbliżona. Jest tylko taka różnica, że przy łańcuchu słychać kiedy domaga się wymiany, natomiast przy pasku słychać dopiero jak na wymianę jest już zbyt późno ;]

A że mam dostęp do nowego kompletu na łańcuchu, a wymienić muszę to też pytam ;)
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Rozrząd Polonez-DF
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 28, 2012, 00:29:08 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2144
za komuny prywaciarze sprzedawali zestawy modyfikujące rozrząd łańcuch -> pasek.
Zestaw zawierał obudowę rozrządu od poloneza, przedłużacz do wałka rozrządu i dolne koło. Nigdy tego nie montowałem ale widywałem te zestawy na allegro.

Odp: Rozrząd Polonez-DF
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 28, 2012, 00:36:23 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Wymiana pasek na łańcuch jest kompletnie bez sensu. By to zrobić jak potrzeba, trzeba by się sporo narozkręcać.
natomiast przy pasku słychać dopiero jak na wymianę jest już zbyt późno
to co ile czasu robisz 60 tys km? jeśli nawet dużo jeżdzisz, to co te 2-3 lata można sobie odkręcić i wymienić pasek, przy okazji remontu :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Rozrząd Polonez-DF
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 28, 2012, 07:09:57 am »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
Robię ok 70tyś rocznie ;]
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93