witam, ostatnio popatrzyłem na schematy w morawskim i przemyślałem działanie tych przekaźników.
Schemat z opisem w załączniku. Działanie jest następujące:
Po przekręceniu kluczyka dopóki pali się lampka kontroli oleju zasilanie pompy odbywa się przez komputer (fioletowe wyjscie), wtedy pierwszy przekaźnik jest wyłączony(12V po stacyjce jest na 87, zamiast na 87a). Gdy czujnik wykryje ciśnienie oleju i straci połączenie do masy, wtedy pompa jest na stałe sterowana przez oba przekaźniki.
Dlatego zapewne nie da się dwa razy odpalić abimexa przy włączonym zapłonie(przynajmniej tego na którym testowałem).
Komputer podaje na fioletowy kabel 12v przez kilka sekund po przekręceniu zapłonu.
Może się komuś przyda, gdyby przekaźnik nie "obijał" po przekręceniu zapłonu i odczekaniu kilku sek to zapewne coś szwankuje z czujnikiem ciśnienia
Opócz tego ten zestaw odpowiada za
-zasilanie wtryskiwacza 12V po stacyjce
-zasilanie ECU stałe 12V
-zasilanie przekaźnika pompy paliwa wykonawczego stałe 12V
-zasilanie cewkomodułu stale 12V
Zasilanie zabezpieczone bezpiecznikami 10A (czerwone).
Przekaźniki typ 561.
Mam nadzieję, że komuś się przydadzą te informacje
pozdrawiam Łazar aka Tomasz#1969