Autor Wątek: Obrotomierz z C+ pod DOHC MPI  (Przeczytany 2531 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obrotomierz z C+ pod DOHC MPI
« dnia: Maj 30, 2013, 20:51:12 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
No to mam mały problem. Ręce opadają a sił znowu zaczyna brakować na walkę.

Sprawa rozchodzi się o zegary z C+ OHV, które mają współpracować z DOHC FIAT'a na L-Jetronic'u. OBROTOMIERZ - to jest problem. Domyślam się, ze sygnał na zegary (pin sterujący) ma pochodzić z cewki (-), który to jest kluczowany przez sterownik. Podłączając wcześniej wspomniany "-" pod pin sterujący na zegarach mam cyrk na kółkach. Obrotomierz fiksuje i kręci się jak szalony do końca.

Może ktoś mi powie, gdzie jest problem. Jak uruchomić ten obrotomierz by wskazania były właściwe.

Z góry dzięki za rady.

Odp: Obrotomierz z C+ pod DOHC MPI
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 30, 2013, 21:28:05 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
a czy przypadkiem nie jest sterowany + ??
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Obrotomierz z C+ pod DOHC MPI
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 30, 2013, 21:45:14 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Wzoruje się na tym co mam przed nosem ...

Odp: Obrotomierz z C+ pod DOHC MPI
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2013, 21:59:37 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
hehe w Polonezie Plusie masz obrotomierz od Boscha albo GSI. I jedno i drugie ma sygnal o prędkości brany z komputera silnika, czyli sygnał pewno PWM albo szpilka generowana ze zmienną częstotliwością o wysokości 5V albo 12V.
A jak podajesz sygnal z cewki to na obrotomierz idzie szpilka ok 100V albo chwilowy stan niski (załączenie cewki). Systemy są różne.
Najlepiej przełożyć elektronikę z poloneza caro - na gaźniku (elektronikę obrotomierza) do zegarów plusa. Powinny być podobne.
A jak nie to dać elektronikowi do przerobienia układ oryginalnego obrotka.
« Ostatnia zmiana: Maj 30, 2013, 22:08:43 pm wysłana przez diodalodz »

Odp: Obrotomierz z C+ pod DOHC MPI
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2013, 23:36:12 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Jeśli masz moduł MED to wg dokumentacji do nich - na pinie 10 masz sygnał na obrotomierz. Ale nie potwierdzone , tyle co z dokumentacji do zapłonu digiplex wyczytałem:

http://italiancarsclub.free.fr/Centre-Documents-Techniques/fiat/Manual%20De%20Reparacion%20Del%20Fiat%20uno/0923-04.PDF

możesz jeszcze tak spróbować wpiąć kabel od obrotka
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Obrotomierz z C+ pod DOHC MPI
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 31, 2013, 09:54:32 am »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
święty - ja mam BOSCH L-Jetronic ;/

diodalodz - mówisz o przełożeniu bebechów samego obrotomierza czy jak - bo nie zrozumiałem ;/

Odp: Obrotomierz z C+ pod DOHC MPI
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 31, 2013, 12:28:41 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
diodalodz - mówisz o przełożeniu bebechów samego obrotomierza czy jak - bo nie zrozumiałem ;/
Jeśli siłownik będzie identyczny to można przełożyć samą płytkę elektroniki. a jak nie to trzeba sformatorać impuls z cewki (dorobić układ wejściowy). Na wejście duży opornik ok 100k za nim do masy diodę zenera na 5V i dopiero do układu obrotomierza. Wtedy sprawdza się ile przekłamuje i na podstawie tego dokonuje się zmian w oryginalnej elektronice. Ja skaluję obrotomierze częstotliwością 50Hz bo po użyciu transformatora sieciowego można ją uzyskać z sieci 230V. A 50Hz w sieci jest SUPER STABILNE. Dla starego typu rozdzielaczowych ukł zapłonowych 50Hz to 3,5 tyś obrotów/min

Odp: Obrotomierz z C+ pod DOHC MPI
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 31, 2013, 15:44:50 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Zobaczymy co to wyjdzie. Póki co jadę do "magazinu" :) szukać zegarów od 132, które gdzieś mam.

Odp: Obrotomierz z C+ pod DOHC MPI
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 02, 2013, 17:56:25 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
No dobrze że masz wtrysk L-Jetronic ale mnie bardziej interesuje zapłon jaki posiadasz , bo argenta miała zrobiony na 2 czujnikach wału i module med dlatego pytam.
"jest ryzyko , jest zabawa"