Dobry,
jako że denerwowało mnie częste "spinowanie" na torze podczas latania bokiem(złej baletnicy...
) zdecydowałem się na zaprojektowanie zestawu powiększającego skręt do mojego poloneza. I tak po paru dniach rozkmin, obliczeń, pomiarów i symulacji w programie powstało kilka prototypów customowych wąsów zwrotnicy. Docelowo udało się wybrać najlepsze rozwiązanie do seryjnych wahaczy.
Tak naprawdę udało się zrobić 3 rzeczy na raz:
-powiększony skręt(maksymalne wykorzystanie seryjnych wahaczy po lekkiej ich modyfikacji)
-szybszy skręt(przy normalnej, sportowej jeździe)
-mniejszy efekt ackermana(seryjne wąsy poloneza są zaprojektowane pod auto o mniejszym rozstawie osi, teraz jest w drugą stronę, ale efekt ackermana jest dalej dość mocny, tak aby koło prowadzące w poślizgu mogło bardziej się skręcać - bo przecież to i tak ono decyduje o kierunku jazdy)
Efekt jest co najmniej kozacki, szczególnie mogłem to poczuć na mokrym torze o zmiennych asfalcie, gdzie bardzo łatwo było o spin.
Przy pełnym skręcie przód aż nie naturalnie był wyciągany, normalnie już bym się kręcił dookoła.
Końcówka skrętu kół jest totalnie szybka przez co reakcja w krytycznym kącie jest natychmiastowa pomimo małego ruchu kierownicą.
Średnica zawracania na kostce brukowej ze szperą 100% to 7,5 metra (mierząc od zew do zew kół).
Parkowanie teraz jest bardzo komfortowe, a na malutkim rondzie na osiedlu jadąc powoli jestem w stanie wjechać do środka, gdzie wcześniej ledwo się wyrabiałem na pasie.
Na zdjęciach nie ma tak na prawdę pokazanego pełnego skrętu ponieważ nie blokowałem kierownicy, a koła stały na łożyskach przez co lekko wracały do pozycji na wprost przez mocny KWSZ.
I mały bonus, pomyślałem w końcu o nagraniu przyśpieszenia.
https://www.youtube.com/watch?v=h998ZoB6vgE