Autor Wątek: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4  (Przeczytany 6055 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« dnia: Styczeń 31, 2012, 12:47:01 pm »

Offline Morales

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
  • No wAr, No bamBu :)
    • Polonez 1.4 16V MPI
Troszkę się ostatnio zmroziło na polu i zauważyłem, że rozrusznik w moim poldoroverku jakby się przycinał tzn. po przekręceniu kluczyka słychać na nim stuknięcie i nic więcej i muszę powtarzać odpalanie kilka razy aż rozrusznik zacznie normalnie kręcić. Zdarza się, że zaczyna kręcić i nagle znowu przestaje. Co może doskwierać temu rozrusznikowi?
Polonez 1.4 16V MPI

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 31, 2012, 13:10:15 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Elektromagnes do wymiany.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 31, 2012, 13:52:37 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
lub rozłożyć przeczyścić, złożyć i dalej będzie działać.

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 31, 2012, 14:15:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
niestety rozrusznik w poldoroverze jest od dołu i jest podatny na zawilgocenie... U mnie kiedyś dostała się wilgoć między cewkę bendixu a młoteczek wyrzucający. Efekt był taki że włączałem kluczyk w pozycji rozruch i po kilku chwilach elektrowłącznik się rozgrzewał rozpuszczając lód i aut odpalało...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 31, 2012, 14:22:44 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Troszkę się ostatnio zmroziło na polu i zauważyłem, że rozrusznik w moim poldoroverku jakby się przycinał tzn. po przekręceniu kluczyka słychać na nim stuknięcie i nic więcej i muszę powtarzać odpalanie kilka razy aż rozrusznik zacznie normalnie kręcić. Zdarza się, że zaczyna kręcić i nagle znowu przestaje. Co może doskwierać temu rozrusznikowi?
Opisywałem jakiś czas temu podobne objawy, pomogło przeczyszczenie styków i wymiana starych klem akumulatora na nowe. Teraz kręci jak szalony :)

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 31, 2012, 23:23:59 pm »

Offline Morales

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
  • No wAr, No bamBu :)
    • Polonez 1.4 16V MPI
Ok, to wezmę się jutro do zabawy z tym i zobaczymy co się będzie działo ;)
Polonez 1.4 16V MPI

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 31, 2012, 23:26:50 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3822
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
U mnie dzisiaj automat po przekręceniu kluczyka tylko cykał. Ogrzewałem cały rozrusznik opalarką przez 5min i zaczął normalnie kręcić. ;-) Teraz po przejażdżce pali od strzała, jak wcześniej.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 31, 2012, 23:31:58 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Też podobny problem miałem wczoraj-tylko cyk i nie chce kręcić. Podgrzałem piecykiem i zapalił. Dziś wymieniłem bendix, szczotki i tulejki oraz wszystko dokładnie wyczyściłem- działa bardzo dobrze, kręci zdecydowanie żwawiej. Ciekawe czy jutro odpali, jak nie to i elektromagnes nowy dam.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 01, 2012, 07:55:47 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Panowie ja z rozrusznikiem się męczę już dobre parę miesięcy, wymieniane szczotki, tuleje czyszczone automaty i nic ciągle to samo, gdy silnik ciepły rozrusznik nie ma siły zakręcić. Dzisiaj jadę sprawdzić akumulator bo może to jego wina (ma już 1,5 roku).

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 01, 2012, 09:00:04 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
(ma już 1,5 roku).
To raczej dopiero.
A wymieniałeś cały rozrusznik na inny ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 01, 2012, 09:14:48 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
tak 4 w domu leżą...

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 01, 2012, 13:11:45 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A jakiej wielkości ten akumulator. 1,8 z rozrusznikiem z poldorovera podtzebuje dobrego prądu do zakręcenia...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 01, 2012, 15:44:52 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
62Ah prąd rozruchówy 460A dzisiaj byłem i sprawdziłem go, jest dobry, 78% zdolności rozruchówej. Może mój alternator daje dobre napięcie ale słaby prąd... Chociaż dwa miesiące temu był sprawdzamy w specjalistycznym warsztacie... Nie wiem ręce mi już opadają od tego wszystkiego.

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 01, 2012, 16:05:40 pm »

piciek

  • Gość
62Ah prąd rozruchówy 460A
trochę chyba za słaby jednak, w ohv mam 62Ah 540A i pali od strzała nawet w największe mrozy.

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 01, 2012, 16:13:45 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Dobry ma a nawet za duży pojemnościowo jak do takiego altka. 45Ah wystarczy w zupełności.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 01, 2012, 16:17:27 pm »

piciek

  • Gość
a myszaradom nie ma altka z freelandera czasem?

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 01, 2012, 16:51:33 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jeśli ma mocniejszy alternator, to ok, może być i takiej pojemności, ale potrzebny dalej nie jest, bo rozrusznik i tak tego nie wykorzysta.
Problemem jest raczej instalacja
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 01, 2012, 17:05:57 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
czyli co? Przewód jest ok, ładowanie tak jak pisałem wcześniel, przekaźnik do rozrusznika zrobiony, dodatkowy przewód od ładowania również rozruszniki 3 włożone remontowane, jeden wytrzymał 2tygodnie że było wszystko ok ale znówu się zaczęło... W rozruszniku jest minimalny luz na bendixie ale to nawet nie odczuwalny... Nie mam od kogo pożyczyć w 100% sprawny rozrusznik lub alternator....

Odp: Problem z rozrusznikiem w Polonezie 1.4
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 11, 2013, 18:22:27 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Odgrzeję temat, bo może komus sie przydac. a było tak, że rozusznik strzelał  , kręcił ale nie silnikiem. Juz miałe zakupić nowy bendix, ale jak wyciągłem rozrusznik to przy okazji obejrzałem wieniec na kole zamachowym i wyszło , że ząbki sa niezle rozklepane od walenie zębami bedyxu, a  w rozruszniku też już były niezle rozklepane. Jak włączałem rozruch to rozklepane zęby rozrusznika waliły w rozklepane zęby koła zamachowego i było brak rozruchu silnika. To wziąłem małą szlifierkę i lekko naostrzyłem zęby w rozruszniku. Od tamtej pory rozrusznik kręci porzadnie i silniczek ładnie odpala.