Autor Wątek: Przerobiona przepustnica vs. sterowanie i zasilanie  (Przeczytany 2252 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przerobiona przepustnica vs. sterowanie i zasilanie
« dnia: Styczeń 26, 2014, 11:05:51 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Jak wiadomo w 1.4 przepustnica otwiera się maksymalnie na 70-80%. Da się to obejść przez likwidację ograniczników na przepustnicy i pedale oraz jednoczesną regulację linki. I teraz kilka wątpliwości:

1. Czy czujnik otwarcia przepustnicy w ogóle da poprawny odczyt powyżej standardowej wartości otwarcia, i za co on w ogóle odpowiada?
2. Czy komputer skoryguje dawkę paliwa w obliczu zwiększonej ilości powietrza.
3. Czy wtryski nie lejąc w ogóle są w stanie dostarczyć więcej paliwa niż jest przewidziane maksymalnie dla tego silnika w normalnej konfiguracji?
4. Czy to możliwe żeby taka przeróbka wywoływała okresowe problemy z uruchomieniem silnika?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Przerobiona przepustnica vs. sterowanie i zasilanie
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 26, 2014, 11:17:50 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Taka przeróbka wywołuje losowe zacinanie się pedału gazu. Doświadczył tego kierujący moim GTC przy około 130-140km/h jak trzeba było zacząć hamować.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Przerobiona przepustnica vs. sterowanie i zasilanie
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 27, 2014, 08:12:15 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nic złego jeszcze nie słyszałem by sie działo po tej przeróbce, tps podaje wartości dalej, komp to ogarnia, tyle, że to nic nie daje.
sam tak mam od paru lat i jest tak jak było, czyli idealnie wolne obroty, schodzenie na nie, itd. na kompe błędów nie było (kiedyś sprawdzanie na roverowym testerze)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Przerobiona przepustnica vs. sterowanie i zasilanie
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 27, 2014, 11:09:40 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Jak wiadomo w 1.4 przepustnica otwiera się maksymalnie na 70-80%. Da się to obejść przez likwidację ograniczników na przepustnicy i pedale oraz jednoczesną regulację linki. I teraz kilka wątpliwości:

1. Czy czujnik otwarcia przepustnicy w ogóle da poprawny odczyt powyżej standardowej wartości otwarcia, i za co on w ogóle odpowiada?
2. Czy komputer skoryguje dawkę paliwa w obliczu zwiększonej ilości powietrza.
3. Czy wtryski nie lejąc w ogóle są w stanie dostarczyć więcej paliwa niż jest przewidziane maksymalnie dla tego silnika w normalnej konfiguracji?
4. Czy to możliwe żeby taka przeróbka wywoływała okresowe problemy z uruchomieniem silnika?


Ad.1 Bez problemu, ma sporo większy zakres.
Ad.2 Tak, od tego ma TPS i MAP żeby wiedzieć co się dzieję i korygować.
Ad.3 Muszą. :)
Ad.4 Nie. Mój pali od strzała zawsze i wszędzie, nigdy nie miałem takich problemów.

A zacinanie się przepustnicy to albo przytarta linka, albo syf wewnątrz blokujący motylek.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Przerobiona przepustnica vs. sterowanie i zasilanie
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 27, 2014, 13:07:10 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A zacinanie się przepustnicy to albo przytarta linka, albo syf wewnątrz blokujący motylek.
Nie nie, okazało się potem, że element, na który zakłada się linkę klinował się o reszte ogranicznika, bo nie wyciąłem tego do końca, a jedynie kawałek :P także po wycięciu trzeba dokładnie pooglądać czy się to gdzieś nie zblokuje, bo można sobie grubo podnieść poziom adrenaliny :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+