Autor Wątek: [GSI] 4900 obrotów i więcej nie chce się wkręcać  (Przeczytany 4144 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[GSI] 4900 obrotów i więcej nie chce się wkręcać
« dnia: Styczeń 16, 2014, 18:24:02 pm »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 144
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
Koledzy, jedno moje GSI zaczęło niedomagać. Przebieg 120kkm, gaz sekwencyjny, nie jeździłem nim 3 miesiące (jeśli to ważne).

Dziś wsiadam i po rozgrzaniu okazało się, że na gazie i benzynie nie można osiągnąć obrotów powyżej 4900. Po prostu nie wkręca się. Nie ma znaczenia czy silnik jest pod obciążeniem czy na postoju, na benzynie czy gazie. Kontrolka CE nie zapala się. Poniżej 4900 silnik wydaje się osiągać normalną moc, potem coś go jakby blokuje - ale nie przerywa i chyba normalnie pracuje - nie wiem, ciężko coś określić przy takim hałasie.

Na razie sprawdziłem świece - są w porządku. Co dalej? Może rozrząd przeskoczył? W sumie niedawno wymieniany (ok. 3 tysiące km temu).

Co powinienem sprawdzić?

Dziękuję z góry za wszelkie sugestie.
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: [GSI] 4900 obrotów i więcej nie chce się wkręcać
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 16, 2014, 19:10:02 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
zacząłbym od filtra powietrza, potem sprawdził czy z odmy nie poszło za dużo syfu i nie przyblokowało czegoś, później CPWK, a na samym końcu rozrząd ;)
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: [GSI] 4900 obrotów i więcej nie chce się wkręcać
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 16, 2014, 20:01:02 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
A ja, zaraz po sprawdzeniu filtra powietrza (można na próbę go wyjąć i sprawdzić czy będzie zmiana) i odmy, skierował bym dalsze kroki w kierunku oceny ciśnienia paliwa na wejściu listwy wtryskowej. Jeśli będzie mniej niż przynajmniej ok. 3 bary - do sprawdzenia: filtr paliwa, pompa paliwa (zużyta/zapchany smok/za małe napięcie zasilania), przewody paliwowe (przygniecione/nieszczelne - spada ciśnienie). Można ewentualnie podmienić cewko-moduł.
Przy CPWK były by chyba problemy z rozruchem, szarpanie, itd.
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: [GSI] 4900 obrotów i więcej nie chce się wkręcać
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 16, 2014, 21:01:44 pm »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 144
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
Dziękuję. Filtr jest nowy, CPWK czysty, nie mam problemu z rozruchem. Filtr paliwa czy pompa w porządku, z resztą na gazie jest dokładnie tak samo... jutro sprawdzę odmę no i chyba rozrząd :/.
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: [GSI] 4900 obrotów i więcej nie chce się wkręcać
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 16, 2014, 21:15:44 pm »

Offline pablo166

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 50
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU 1.6GLI
Skoro to GSI to może już wałek sie zaczyna wycierać. Miałem do czynienia z takim przypadkiem, kiedy przy zużytym wałku silnik nie dokręcał się do końca.

Odp: [GSI] 4900 obrotów i więcej nie chce się wkręcać
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 16, 2014, 21:38:59 pm »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 144
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
Uuups, jeśli tak, to kiszka. Liczę jednak, że to coś innego, myśl o wałku odpędzam od siebie ;).

No bo gdzie kupić dobry wałek? Chyba na szrocie...
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: [GSI] 4900 obrotów i więcej nie chce się wkręcać
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 16, 2014, 21:54:46 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Taki?  ;>
http://allegro.pl/polonez-walek-rozrzadu-hydro-nowy-oryginal-gsi-i3877989019.html

...ale co tam, lepiej pytać, niż samemu chwilke poszukać :P
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: [GSI] 4900 obrotów i więcej nie chce się wkręcać
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 16, 2014, 22:30:08 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Żeby to było takie proste, jak w sprzedaży są wałki z plasteliny.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: [GSI] 4900 obrotów i więcej nie chce się wkręcać
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 16, 2014, 22:56:39 pm »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 144
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
Taki?  ;>
http://allegro.pl/polonez-walek-rozrzadu-hydro-nowy-oryginal-gsi-i3877989019.html

...ale co tam, lepiej pytać, niż samemu chwilke poszukać :P

Sugerujesz, że nie umiem korzystać z Allegro? Po prostu nie mam pewności, że te wałki są oryginalne. Już lepiej wziąć używkę po dużym przebiegu.

Z resztą, spróbuję na razie innych niż wałek możliwości.
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: [GSI] 4900 obrotów i więcej nie chce się wkręcać
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 17, 2014, 08:06:05 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ja bym sprawdzał układ zapłonowy najpierw.

czujnik cpwk wydaje się najbardziej podejrzany, potem może cewka. Konektory też warto wyczyścić elektrosolem, dla pewności (skoro auto trochę stało)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: [GSI] 4900 obrotów i więcej nie chce się wkręcać
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 17, 2014, 12:39:41 pm »

Offline pablo166

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 50
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU 1.6GLI
Wiadomo. Jak kolega sugeruje warto posprawdzać wszystkie inne rzeczy. Możliwe że akurat cpwk już nie działa jak należy. A co do tego wałka z allegro za 75zł to szkoda kasy i roboty na wymiane. One do 10000km mają ciężko dojeździc.

Odp: [GSI] 4900 obrotów i więcej nie chce się wkręcać
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 17, 2014, 12:42:02 pm »

Offline pablo166

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 50
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ATU 1.6GLI
Chyba że to faktycznie jest wałek ze starych zapasów jak napisał sprzedający. Wtedy za te pieniądze warto

Odp: [GSI] 4900 obrotów i więcej nie chce się wkręcać
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 18, 2014, 17:54:05 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Jeżeli przerywa to prawdopodobnie winny jest zapłon.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: [GSI] 4900 obrotów i więcej nie chce się wkręcać
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 18, 2014, 18:44:26 pm »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 144
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
Nie przerywa. Po prostu nie kręci się powyżej 4900. Właściwie nie kręcił. Teraz już normalnie do końca leci :-)
Usterka zdiagnozowana. Winnym okazał się regulator napięcia i zarazem padnięcie ładowania. Lampka ładowania się nie świeciła i to mnie zmyliło.
Z jakiegoś powodu w/w usterka powodowała brak możliwości wkręcenia się na pełne obroty.

Dziękuję wszystkim za sugestie i porady.
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: [GSI] 4900 obrotów i więcej nie chce się wkręcać
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 18, 2014, 20:11:10 pm »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
Napięcie było za małe albo za duże i przez to napięcia z czujników też były nie takie jak powinny.