Z rozporządzenia UNII , przyszłego prawa. Cytat: O ile pierwsze zapiski nie są interesujące, tyle w drugiej części czytamy, że m.in. naprawa pojazdu jest niemożliwa z technicznego punktu widzenia, jeśli wymaga wymiany silnika, skrzyni biegów, karoserii lub zespołu podwozia, skutkującej utratą pierwotnej identyfikacji pojazdu.
Czytając dalej, znajdziemy korzystne zapisy, takie jak definiujące pojazd jako odpad, jeśli został spalony czy pocięty, ale wczytując się głębiej okazuje się, że praktycznie żadna naprawa blacharska poprzez spawanie nie jest możliwa. Zatem jeśli pojazd jest skorodowany w jednym z wymienionych w załączniku miejsc, nie jest możliwe odtworzenie lub wymiana tego elementu.
Inną ciekawostką jest warunek wyłączenia pojazdu z ruchu, jeśli hamulce i komponenty układu kierowniczego są nadmiernie zużyte. Jak wiadomo nie od dziś, cały układ hamulcowy i kierowniczy składa się z wymiennych części dostępnych w ASO lub hurtowniach zamienników. Nie ma najmniejszego problemu, by wymienić wszystkie części tych układów.