Autor Wątek: Wymiana Elmot44A na Magneti-Marelli 55A  (Przeczytany 1826 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymiana Elmot44A na Magneti-Marelli 55A
« dnia: Sierpień 28, 2014, 00:07:42 am »

Offline venioo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6 MPI
    • Quo vadis legendo PRLu?
Witam, okazuje się, że wymiarami są to identyczne alternatory, niczego nie trzeba przerabiać, pasuje idealnie 1:1.
Problemem jest dla mnie to, że w moim GSi ktoś zrobił  "rzeźbę" i wstawił Elmot 44A z regulatorem RN2.
Magneti Marelli ma już wbudowany regulator, i teraz nie wiem jak to mam podłączyć.
Z Elmotu wychodziły 4 kable: 2 wsuwki i 2 oczka. MM ma jedną wsuwkę.
Wiadomo, że na śrubę B+ zakładamy oba oczka, ale którą wsuwkę założyć, i co zrobić z "nadwyżkową" wsuwką?
Czy po prostu jak tej jednej nie podłączę (domyślam się, że to do regulatora), to nic się nie stanie, czy do czegoś jednak muszę to podłączyć?
Zdjęcia obydwu alternatorów mam tu:
http://venioo.blogspot.com/2014/08/operacja-alternacja.html

Będę wdzięczny za wszelką pomoc, bo muszę szybko to poskładać i odpalić wóz.

Odp: Wymiana Elmot44A na Magneti-Marelli 55A
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 28, 2014, 00:27:37 am »

Offline djarq

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck 1999 1.6 LB, Truck 2001 1,6 LB
B+ dajesz grubym kablem do + akumulatora.
Do wsuwki dajesz kabelek do żaróweczki z symbolem akumulatora.
Regulator od 44A wywalasz.

Odp: Wymiana Elmot44A na Magneti-Marelli 55A
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 28, 2014, 00:54:04 am »

Offline venioo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6 MPI
    • Quo vadis legendo PRLu?
Czyli po prostu wystarczy, że regulatora 1. nie podepnę do alternatora 2. drugi pin wychodzący z regulatora wypnę z układu, żeby zakłóceń nie robił? :) Dzięki.  <spoko>

Odp: Wymiana Elmot44A na Magneti-Marelli 55A
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 29, 2014, 21:30:55 pm »

Offline djarq

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Truck 1999 1.6 LB, Truck 2001 1,6 LB
W niektórych widziałem kondensator podpięty masa/B+, ale dla mnie to nieistotne - mi tam nic nie zakłóca.

Odp: Wymiana Elmot44A na Magneti-Marelli 55A
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 31, 2014, 17:23:01 pm »

Offline venioo

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 24
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Kombi 1.6 MPI
    • Quo vadis legendo PRLu?
Nie działa :( (chociaż alternator sprawny wcześniej sprawdzony na stole probierczym).
Alternator się nie wzbudza, nie świeci kontrolka ładowania na desce.
Jakieś porady? Może macie jakiś schemat, jak powinno to wyglądać?
(w Morawskim na str.221 jest tylko stary altek z zewnętrznym regulatorem drganiowym).

Odp: Wymiana Elmot44A na Magneti-Marelli 55A
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 31, 2014, 20:59:53 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
a kontrolka świeci jak zewrzesz do masy przewód odpowiedzialny za wzbudzenie??
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D