Witam,
Niedawno w trucku montowałem wspomaganie - oryginalne, takie jakie wychodziło seryjnie w końcówce produkcji w Truckach.
Kilka uwag głównie co do części typowych dla diesla, pominę kwestie wałków, ściany grodziowej, chłodnicy itp. Tylko to co jest ważne w przypadku XUDa
Potrzebne rzeczy:
-inna rurka płynu chłodniczego od termostatu (na zdjęciu)
-inne koło pasowe wału korbowego na pasek wielorowkowy
-inne koło pasowe alternatora na pasek wielorowkowy
-wspornik montowany do bloku
-wspornik alternatora, zgubiłem oryginał i dorobiłem sobie
-pompa JKC, ale inne koło pasowe na pasek wielorowkowy
Przewody zasilające i powrotne pasują od OHV z JKC, te do zbiorniczka/chłodniczki też powinny.
Napinacz jest dolną rolką, reguluje się go poprzez wkręcanie imbusowej śruby.
Ogólnie najlepiej mieć kompletnego dawcę, żeby nie ugrzęznąć przez brak któregoś detalu. Ja miałem to szczęście, że stał obok drugi silnik ze wszystkim ,dlatego ładnie i szybko poszło.
Dodatkowym plusem jest możliwość montażu większego alternatora, ponieważ to górne mocowanie jest mocno plastyczne - trochę większy alter o podobnym kształcie podpasuje bez najmniejszego problemu.
PS. nie znam długości paska bo w moim sklepie dostałem od ręki
Zdjęcia w załączniku.