Autor Wątek: Turbosprężarka - ocena stanu  (Przeczytany 7500 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Turbosprężarka - ocena stanu
« dnia: Styczeń 25, 2014, 17:39:25 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Witam, kupiłem do mojego K16 turbosprężarkę, wirnik nie ma luzów jednak obraca się dosyć ciężko (dosyć, oznacza, że hamuje odrazu)

Jak powinna zachowywać się turbosprężarka?
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 25, 2014, 18:01:41 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
dosyc ciezko to pojecie wzgledne,
sama sie krecic nie bedzie ,ale nie powinna stawiac oporow ,czyli np. dac sie bez oporow krecic paznokciem najmniejszego palca
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 25, 2014, 19:26:12 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
W mojej chodziło "ciężko" i po założeniu okazał się szmelc.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 25, 2014, 20:17:30 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Moja pierwsza T2-ka po zamontowaniu na zimnym silniku praktycznie stała w miejscu ale lag praktycznie nie istniał, dopiero jak olej się rozgrzał to na jałowym koło kompresji się kręciło.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 25, 2014, 21:23:41 pm »

Offline w0mbat

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 541
    • polonez 1500 88r.
Jak ją bujniesz powinna się swobodnie obracać przez moment, tak jak alternator, siłą rozpędu. Jak ma opory to prawdopodobnie jest już przypieczona i długo się nią nie nacieszysz.

Sprężarkę w dobrym stanie poznasz po:
- brak luzu na wirniku (to już wiesz :P)
- swobodnym i cichym obracaniu się
- nie wyłupane i nie zniszczone łopatki obu wirników
- nie zaolejone wirniki

Każde odstępstwa od tego sygnalizują zużycie. Mniejsze lub większe, zależy do zaawansowania tychże objawów.

Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 25, 2014, 21:30:54 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Więc turbo dobre, wlałem kapkę oleju w otwory olejowe i ruszyła bez narzekań, małe dmuchnięcie kompresorem i obraca się jak szalona.

Turbo z 1500 w dieslu będzie odpowiednie do 1400K16? Nie bardzo wiem jakiej wydajności powinienem się spodziewać.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2014, 21:54:04 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Turbo z 1500 w dieslu będzie odpowiednie do 1400K16?

Tak będzie odpowiednie jeśli nie zamierzasz przekraczać 4000 obr. ]:->
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 25, 2014, 21:57:12 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Spodziewać się doładowania od spodu i zadyszki u góry?
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 25, 2014, 23:07:50 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
moim zdaniem do 1.4 najlepszym rozwiązaniem jest kompresor. turbo dobre przy 1.8 może i 1.6.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 07, 2015, 23:13:16 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Twoja bedzie za mała. Daj sobie spokój z turbiną z diesla do benzyny. W tych samych pieniadzach kupisz już odpowiednią z benzyniaka. Najlepiej szukaj coś z tej samej pojemnosci albo coś z mniej wiecej podwojonej pojemnosci ale na podwójnej turbinie. Duży wybór bedziesz miał z Japońców np. z  jakiegoś JZ-ta.  Zombiepox miał u siebie na poczatku turbine z TDS-a ale coś narzekał na nią. ;)

Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 07, 2015, 23:59:32 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Potwierdzam, hybryda na bazie K24 dawała u mnie 1.5 bara poniżej 3000 obrotów, ale nie istniała praktycznie możliwość regulacji doładowania. Dodatkowo tak duży boost obciąża mocno układ paliwowy (mocy z tego niewiele, a ciśnienie na listwie musi być zachowane, pompa nie wyrabia wydajnością itp...).

Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 10, 2015, 20:41:38 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
w dieslu masz wiecej spalin*ine ciseinie spalin)... wiec moim zdaniem przy 1.4 bedzie wstawac nieco pozniej niz przxy dieslu... ja mam w 2.0 turbone z benzynowgo volvo2.3... i na lpg wstaje bardzo wczesnie niema laga
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 12, 2015, 17:45:01 pm »

Offline zombiepox

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 76
Jak LUKI pisał z 1.5 diesla będzie za mała. Jeżeli z diesla to szukaj minimum 2.2, a jak z benzyny to szukaj coś z silników 1.6t.
Ja polecał bym szukać jakiejś benzyny.

Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 08, 2015, 21:38:26 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Mam taką ale boje się że będzie za duża :p
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 08, 2015, 22:47:10 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Bardzo fajna, z anti surge.

Duża, podaj numery to da się łatwo wyłapać do ilu KM osłuży.

Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 09, 2015, 22:22:06 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Brysiek masz turbo z Mercedesa OM906 diesel 6,4l 245KM 700Nm. Chyba jest to twin scroll. Koło kompresora masz uszkodzone.
« Ostatnia zmiana: Marzec 09, 2015, 22:24:19 pm wysłana przez Grzesiek »
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Turbosprężarka - ocena stanu
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 10, 2015, 03:32:32 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Dokładnie wymontowana z firmowej laweta. Będę próbował zamienić ją na jakąś mniejszą...
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...