Autor Wątek: Rover - kilka głupich pytań  (Przeczytany 2671 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Rover - kilka głupich pytań
« dnia: Maj 27, 2017, 21:17:43 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
1. szukam schematu ukł. chłodzenia. na forum jest temat, ale zdjęcia wyparowały.
2. gdzie oryginalnie jest przykręcona masa silnika?
3. ma ktoś zdjęcie, gdzie dokładnie, od tyłu silnika, jest przykręcona rura układu chłodzenia?
4. jakie są oznaczenia paska klinowego, bo widzę dwa rodzaje nieznacznie różniące się?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Rover - kilka głupich pytań
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 27, 2017, 21:50:54 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
1. Schemat jest w książce, a i na necie chyba gdzieś widziałem.
2.masa jest przykręcona do głowicy, nad kolektorem wydechowym.
3.Zapewne chodzi o rurę powrotną nad kolektorem wydechowym? Jedno ucho jest do głowicy, obok masy, a drugie z tyłu, w miejscu, gdzie do głowicy jest przykręcone ucho do podnoszenia silnika, pod jedną skrajną śrubę.
4.Ja chyba kupowałem 4PK750, ale to już dawno było.
Edit: Sekunda w google.Skoro sprawia Ci to trudności, to służę pomocą
Mam nadzieję, że o to Ci chodzi, bo "schemat układu chodzenia" niewiele mi mówi.
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2017, 21:57:28 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Rover - kilka głupich pytań
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 27, 2017, 22:36:34 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
dzięki. w morawskim nie ma schematu, a google znajdowały do rovera, a nie poloneza. jeszcze jakby ktoś napisał gdzie tu powinna być nagrzewnica wpięta, to by była pełnia szczęścia. :P
@3. tak, próbowałem wymacać gdzie powinna być przykręcona od strony grodzi, ale mi się nie udało.

i kolejne pytanie, w bloku jest jakiś korek spustowy płynu chłodniczego? zdejmując niższy przewód z chłodnicy schodzi ok 2,5l płynu, a to raczej za mało, nawet jak na cienką aluminiową chłodnicę?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Rover - kilka głupich pytań
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 27, 2017, 23:11:32 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Nie ma.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - kilka głupich pytań
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 28, 2017, 01:10:00 am »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Oj, maciejowski.Ten schemat jest z google, po wpisaniu dokładnie frazy "schemat układu chłodzenia polonez 1.4" Na dowód link i pierwszy obrazek od razu to jest to
https://www.google.pl/search?site=&source=hp&q=schemat+uk%C5%82adu+ch%C5%82odzenia+polonez+1.4&oq=schemat+uk%C5%82adu+ch%C5%82odzenia+polonez+1.4&gs_l=psy-ab.3..33i22i29i30k1l4.2310.10121.0.10300.38.25.0.0.0.0.500.4149.2-4j2j4j1.11.0....0...1.1.64.psy-ab..27.11.4133.0..0j0i22i30k1.jA65RiaVPAw
A co do reszty, to żeby spuścić płyn z bloku, musisz zdjąć przewód oznaczony na rysunku numerem 19,bo to jest mały obieg, a ten gruby, to duży, zamknięty termostatem i dlatego Ci nie puszcza.
Aha, dokładny schemat jest w książce Trzeciaka.

Odp: Rover - kilka głupich pytań
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 28, 2017, 07:22:47 am »

Offline zayon

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 43
  • Płeć: Mężczyzna
...jeszcze jakby ktoś napisał gdzie tu powinna być nagrzewnica wpięta...

Pod rurę nr 6

Odp: Rover - kilka głupich pytań
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 28, 2017, 15:55:16 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
no właśnie w 96 mam wpiętą równolegle do rury nr 6 i ogrzewanie jest symboliczne. czy to jest aby fabryczne rozwiązanie?

Buźka, faktycznie, po zdjęciu przewodu z termostatu zlała się reszta płynu. nie myślałem, że on jest taki szczelny.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Rover - kilka głupich pytań
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 28, 2017, 16:40:51 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
no właśnie w 96 mam wpiętą równolegle do rury nr 6 i ogrzewanie jest symboliczne. czy to jest aby fabryczne rozwiązanie?.
Tak, to jest fabryczne rozwiązanie, ale tylko w minusach, gdzie występuje zawór nagrzewnicy.W plusie niby to jest szeregowo wpięte, że cały płyn w małym obiegu, krąży rzez nagrzewnicę.Jeśli sobie dobrze uszczelnisz klapki dolotu zimnego powietrza do grzejnika, to można podłączyć tak samo i będzie dobrze.Ta rurka ma bardzo mały przepływ i lubi sobie pokorodować w środku, dodatkowo go ograniczając.
faktycznie, po zdjęciu przewodu z termostatu zlała się reszta płynu. nie myślałem, że on jest taki szczelny.
Jest szczelny, a jaki ma być? Gdyby był nieszczelny, to byś ten silnik w zimie grzał przez 5-10 km  :P Termostat niema żadnego otworu itp. więc i płyn się szczelnie trzyma w silniku.Polecam wstawić w przewód kawałek metalowej złączki z wkręconym kranikiem spustowym.Wtedy można bezproblemowo spuścić płyn bez zdejmowania węży itp. i nie będzie się rozlewało gdzie popadnie.Kurek spustowy w chłodnicy, to też jest zajebiście ulokowany.Tam powinien być normalny kranik, a nie wkręcany korek.Ja mam wkręcony kranik w rurze zasilającej z chłodnicy do termostatu i płyn mi spływa bez problemu.Jak tak Ci poradziłem, to sam muszę sobie wstawić drugi w małym obiegu, na tym wężu przy termostacie.Że też durni angole nie wiedzieli, że jest coś takiego, jak kranik spustowy płynu z bloku.
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2017, 16:43:21 pm wysłana przez Buźka »

Odp: Rover - kilka głupich pytań
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 28, 2017, 17:26:44 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
W minusie, jak i w Plusie obieg jest identyczny. Z tą różnicą, że w minusie na wlocie do nagrzewnicy jest zawór, a w rurce pod kolektorem ssącym jest restryktor wymuszające obieg płynu przez nagrzewnicę.
Warto takżę wspomnieć, że zasilanie nagrzewnicy, czytaj rurka po stronie lewej (patrząc od przodu auta) ma być podłączona do króćca za silnikiem, a powrót do krócća pod czwartym kanałem kolektora ssącego. Na krzyż.

Durni angole nie projektowali tego silnika do Poloneza. A zdjąć węże to nie jest problem, szczególnie, że są prawie na wierzchu. Miska pod spód i tyle.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...