Autor Wątek: jak poznać....??  (Przeczytany 2164 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jak poznać....??
« dnia: Październik 05, 2009, 21:13:32 pm »

Grejfrut

  • Gość
jak odróżnić motor ROVERa 1.4 od 1.6 od 1.8??
kumpel chce kupić i boi się aby mu lipy nie wcisnęli przece gabaryty identyczne.
przecież muszą się róznić np. numerami na motorze...
jak rozszyfrować numery na bloku??
pzdrawiam koledzy

jak poznać....??
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 05, 2009, 21:37:10 pm »

Piotrekk

  • Gość
to było tak :
14k4f    1,4 16V
16k4f    1,6 16V
18k4f    1,8 16V

jak poznać....??
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 05, 2009, 22:25:17 pm »

Grejfrut

  • Gość
super to w numerach :)
a coś z zew wyróżnia 1.6/1.8??

jak poznać....??
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 05, 2009, 22:33:43 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Grejfrut"
a coś z zew wyróżnia 1.6/1.8??
pokrywa wałkow. w innym miejscu ma krocce na przewody od odmy. 1.4 ma blizej rozrzadu. pozostale bardziej po srodku
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

jak poznać....??
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 06, 2009, 00:09:29 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2103
inny kształt głowicy i delka pomijając inaczej wychodzące krućce .

jak poznać....??
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 06, 2009, 13:44:20 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nic poza numerami w pewnych wersjach nie odróżnia tych silników.

Osłonami i króćcami nie ma się co sugerować bo to są części wymienne. Moje 1,8 różni się od 1,4 tylko numerem silnika, spalaniem i osiągami  :mrgreen: bo nawet alu miska olejowa występowała w późniejszych 1,4...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

jak poznać....??
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 07, 2009, 21:12:39 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "polofix"
o i cylindry na zewnatrz bloku widac w 1,6,bo w 1,4 sa umieszczone w aluminium
I tu się mylisz. Po 96 roku wszystkiue silniki K16 mają ten sam blok. Nawet w polonezie były montowane dwie wersje bloków K16. Dlatego jedne łapy silnika pasują do 1,6 czy 1,8 bez problemu a w starszych wersjach trzeba minimalnie "stuningować" łapę pod kolektorem wydechowym.

Tak samo i tłoki dla 1,4 są w wersji przed i po 96r. Stare mają całościowe podcięcia pod zawory (dwa rowki jeden pod ssące drugi pod wydechowe). Nowsze mają 4 półokrągłe podcięcia po jednym dla każdego zaworu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

jak poznać....??
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 07, 2009, 23:17:27 pm »

polofix

  • Gość
i tutaj tez sie mylisz.zalozylem nowszy silnik w polonezie ponizej 96r i musialem strugac lape a ty napisales ze w starszych wersjach trzeba to robic.

jak poznać....??
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 08, 2009, 08:03:57 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytat: "polofix"
zalozylem nowszy silnik w polonezie ponizej 96r i musialem strugac lape a ty napisales ze w starszych wersjach trzeba to robic
przeca to samo napisałeś tylko innymi słowami...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery