Autor Wątek: Plany na Poloneza  (Przeczytany 5054 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Plany na Poloneza
« dnia: Styczeń 30, 2019, 12:16:53 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Z racji tego że ukończyłem już budowę garażu, Polonez może w nim już zamieszkać i mogę wreszcie poświecić mu czas i pieniądze. Mam na niego kilka planów. Jest to Caro 1.6GLE z 94roku.
Opcję są następujące:
1. Zostawienie fabrycznego silnika i przywrócenie go do stanu idealnego. Od prawie roku Polonez nie odpala.
2. Swap na GSI i bawienie się w turbo.
3. Swap na Rovera 1.8

Co wybrać?

Odp: Plany na Poloneza
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 30, 2019, 13:13:40 pm »

Offline Macfly

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1004
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO ATU 1.6 -> 1.4 -> 1.8 GLI 16V 1997, Polski Fiat 125p 1980, Caro 1.4 16V , Fiat 126p ELX 1.2 75 Fire
Wszystko zależy czy  zależy ci utrzymać oryginał czy chcesz pomodzić . Skoro i tak nie pali  to jak bym wybrał 3 opcje ale z VVC ale to już koszta z resztą przy zwykłym 1.8 też są koszta bo musiałbyś kupić 2 auto na dawce a no nie oszukujmy się ceny nawet zgniłych poldoroverów są ostatnimi czasami chore .
"Wóz ma swoją specyfikę. Żeby ruszyć wrzucasz trójkę, luz to opcja parkowania, wsteczny to dwójka, a gaz to wsteczny. "

Odp: Plany na Poloneza
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 30, 2019, 14:05:24 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Jeżeli 1,6 GLE przestał odpalać, to może już nie odpalić. ;)
Mimo to, wybrałbym opcję nr 1. Zdecydowanie wolę egzemplarze rasowe, a jeżeli modyfikacje, to tylko zwyczajowe i zgodne z rocznikiem. Te samochody mają już swoje lata i coś, co wydawało się najlepszą opcją dekadę temu, teraz już aż takie fajne nie jest; teraz bardziej w cenie jest oryginał.

Odp: Plany na Poloneza
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 30, 2019, 14:59:50 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
trzeba zdiagnozować przyczynę niepalenia. może jest błaha i da się usunąć bez większych kosztów. sprawdź poziom oleju, sprawdź stan świec zapłonowych, pokręć wałem korbowym, w gaźniku sprawdź dysze, zdarza się że są zatkane brudem i też nie odpali. sprawdź czy pompa podaje paliwo. sprawdź aparat zapłonowy. naładuj aku. mój polonez GLI 96 od trzech dni nie odpala- bo go nie odpalałem.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Plany na Poloneza
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 30, 2019, 15:15:37 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Szczerze mówiąc najbardziej do mnie przemawia opcja nr 1, , zwlaszcza ze silnik ma dobrą kompresje i jest to opcja najtańsza. Poza tym myślę o żółtych blachach.

Odp: Plany na Poloneza
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 30, 2019, 22:34:05 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 702
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Myślę że opcja nr 1 jest najlepsza. Zawsze możesz też kupić drugi egzemplaż ( jakiegoś zgnitka) i jego przywrócić do żywych i zafundować mu modifikacje jak w opcji 3. Ale wiadomo wszystko rozbija się o $$

Odp: Plany na Poloneza
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 31, 2019, 00:57:10 am »

Online Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4798
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Zdecydowanie opcja nr. 1 :). Porządny remont, poprawa fabryki i naprawdę nie będziesz miał na co narzekać.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: Plany na Poloneza
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 31, 2019, 08:54:28 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
jeden jeden i jeszcze raz jeden.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Plany na Poloneza
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 31, 2019, 10:07:03 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
I tak musisz zacząć od ogólnego zadbania o auto, a sprawienie żeby motor zaczął znowu odpalać to drobiazg, zwłaszcza w porównaniu ze swapem. Mówisz że miał dobrą kompresję, z tego co pamiętam tam był też mały przebieg.

Nalej trochę oleju do cylindrów, pokręć z klucza żeby rozsmarować, potem zajmij się ustaleniem przyczyny nieodpalania, zadbaj o auto, wyreguluj silnik.
Może się okazać że wyjdzie z tego niezużyte i dobrze się zbierające OHV, w tej chwili już prawdziwa rzadkość. Swapa zawsze zdążysz zrobić.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Plany na Poloneza
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 16, 2019, 04:25:24 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Albo robisz 100 % ori plus modyfikacje z epoki tzn np rozwiert z 1.5 na 1.6 plus np kolektor GSI. Albo moc czyli swap na jakieś V6. W obu opcjach najpierw trzeba zadbać o blacharkę i hamulce oraz zawieszenie bo mechanika w sensie silnika to i tak mniejszy problem i koszt z tego wszystkiego na dziś dzień.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG