Autor Wątek: Nierówna praca silnika 1,6 16V  (Przeczytany 3959 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nierówna praca silnika 1,6 16V
« dnia: Lipiec 02, 2017, 16:02:16 pm »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Cześć, mam problem z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach, silnikiem rzuca trochę na boki, najbardziej jest to odczuwalne w upalne dni stając w korku (czuć w fotelu że silnik się telepie ) mam wrażenie że im cieplej tym gorzej, na LPG jest troszkę lepiej niż na PB, ale dalej odczuwalne i okropnie denerwujące, do tego na benzynie czasami zdarzy się że wypadnie zapłon, słychać pukniecie z wydechu, na LPG nigdy tego nie zaobserwowałem, problem dotyczy jedynie wolnych obrotów, silnik odpala normalnie i przyspiesza bardzo dobrze w całym zakresie obrotów. Komputer z 1,4 wtryskiwacze 0280 155 884, LPG sekwencja. Rzeczy które wymieniłem: świece, przewody WN, kopułka, palec, cewka, sonda. Dodatkowo robiłem testy testerem microcheck, brak błędów wszystko jest sprawne. Czy ktoś ma jakieś pomysły ? Może CPWK robi jaja ? tylko trochę objawy nie pasują do CPWK, myślałem żeby spróbować zmniejszyć przerwę na świecach, czy ktoś tego próbował w K-serii ?
Pozdrawiam.

Odp: Nierówna praca silnika 1,6 16V
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 02, 2017, 22:38:20 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Na początek zmień CPWK - daje różne objawy które zazwyczaj objawiają się na ciepłym silniku. Po za tym masz jakieś dziwne te wtryskiwacze od MG. Po wymianie CPWK jak się nie polepszy to proponuje zamontować serie z 1.4 na próbę.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Nierówna praca silnika 1,6 16V
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 03, 2017, 09:50:25 am »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Jeśli chodzi o wtryskiwacze to te mają wydajność jak najbardziej odpowiednią pod 1,6 na kompie z 1,4, zresztą miałem też serie z 1,4 i tzw beżowe, raczej nie miało to żadnego wpływu na pracę silnika na wolnych obrotach, problem nie leży w dawce paliwa. Tak więc jedyne co pozostaje to faktycznie ten CPWK ale jego niesprawność musiała by polegać na jakiś anomaliach w przebiegu impulsu, lub samym przesunięciem w fazie tylko czy to jest wg możliwe  <mysli>

Odp: Nierówna praca silnika 1,6 16V
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 04, 2017, 07:04:34 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A ja jednak czepiałbym się paliwa. Lpg jest bardziej podatne na wypadania zapłonu a tu efektu nie ma...

Może przepustnica do korekty/mycia. Jakie ma obroty wg testbooka a nie obrotka...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Nierówna praca silnika 1,6 16V
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 12, 2017, 14:52:56 pm »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Ja myślę że to nie paliwo, mierzyłem ciśnienie - jest prawidłowe, wtryskiwacze podmieniane. Wg testera obroty 900-920, przepustnica wymyta i wyregulowana przy pomocy testera (nie na oko). Motor dalej poszarpuje podczas pracy na wolnych obrotach. Mnie skończyły się pomysły ;P

Odp: Nierówna praca silnika 1,6 16V
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 15, 2017, 07:21:48 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zmierz napięcia na kimpie i cewce jak gorący. Może coś na ciepło kuca a altek daje najniższe napięcie. Zrób szybki test i powłączaj duże obciążenia prądu i sprawdź czy problem się nie pogłębia.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Nierówna praca silnika 1,6 16V
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 23, 2017, 18:34:24 pm »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Witajcie po dłuższej przerwie (brak czasu), silnik pracuje tak samo jak pracował, z tym że odkąd jeżdżę nim dużo więcej, nie zauważyłem wypadania zapłonów, mimo to dalej chodzi nierówno. Zmierzyłem napięcia i wyglądają dobrze, około 14,2V. Włączenie odbiorników prądu obniża lekko napięcie, lecz nie wpływa to na pracę silnika. Proszę o dalsze podpowiedzi.
Pozdrawiam  :]

Odp: Nierówna praca silnika 1,6 16V
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 24, 2017, 10:01:58 am »

Offline Varisella

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 489
  • Płeć: Mężczyzna
  • POLONEZ
    • (f)FSO Prima 1.6 16V
Miałem to samo. Walczyłem  z tematem przeszło miesiąc. U mnie okazały się walnięte wtryskiwacze.
"Główną przyczyną awarii Poloneza jest jego użytkownik"
~ mistrz zmiany FSO: Stanisław Majak.

Odp: Nierówna praca silnika 1,6 16V
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 30, 2017, 00:59:47 am »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Wtryskiwacze wykluczylem juz dawno temu, mialem zwykle z 1.4 potem bezowe a teraz mam z rovera na cewkach i niema roznicy w pracy silnika na wolnych obrotach, rowniez na gazie objaw wystepuje lecz jest mniej odczuwalny. Zabawa dawka paliwa (lpg) na biegu jalowym rowniez nie przynosi efektow stad jakikolwiek problem z paliwem uznaje za wykluczony. Kusi mnie pobawic sie przerwa na swiecach lub podmiana cpwk. Probowal ktos zmieniac przerwe w tych silnikach ?

Odp: Nierówna praca silnika 1,6 16V
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 31, 2017, 23:21:37 pm »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Ostatnio u siebie - 1.8 awaryjnie zmieniałem świece. Miałem pod ręką Trzeciaka i tam dla 1.4 bodajże jest 0,85 mm - ustawiłem tak i założyłem, ale czułem że jest gorzej niż było (stare miały coś ponad 1). Ustawiłem przerwę na 1 mm i jest znacznie lepiej. Następnie dokopałem się w literaturze interenetowej, że dla 1.8 przewiduje się 1.1 mm. Jeszcze nie ustawiłem takiej, ale widać że wielkość przerwy ma wymierne znaczenie. Ja bym spróbował. Jaką masz teraz ?

Odp: Nierówna praca silnika 1,6 16V
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 01, 2017, 02:10:56 am »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Aktualnie mam świece ngk bkr6e przerwy nie zmieniałem czyli wg katalogu mają 0.9mm. Jaką proponujesz ustawić, auto jezdzi głównie na LPG

Odp: Nierówna praca silnika 1,6 16V
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 28, 2018, 18:38:26 pm »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Cześć, powracam na forum z problemem nierównej pracy silnika 1,6, trochę działałem ostatnio w tym temacie i obecnie jest tak:
Nowy CPWK, zmierzone napięcie na cewce WN oraz główne zasilanie komputera (po stacyjce też) i wszystkie są podczas pracy silnika OK. Zmieniony również sterownik ECU, przepustnica wyregulowana za pomocą zestawu Microcheck - błędów brak. Dziwne jest to że gdy silnik jest rozgrzany powiedzmy do 60stopni,  bardzo wolno schodzi z obrotów np z 2,5tys do jałowych, ciężko jest mu sie ustabilizować, gdy silnik jest całkiem zimny lub całkiem rozgrzany problemu niema. Może ma to jakiś związek (myślałem nad lewym powietrzem), kolega Multec pisał gdzieś na forum że sterownik ten potrafi podregulować obroty przestawiając kąt zapłonu, może w jakiś sposób prowadzi to do nierównej pracy silnika?(przypominam zapłony nie wypadają) . Jeszcze jedna rzecz którą zauważyłem to że w momencie kiedy na zewnątrz jest duża wilgotność powietrza i w miarę chłodno to silnik pracuje niemalże idealnie - sytuacja pogarsza się gdy się porządnie zagrzeje po długiej jeździe lub po prostu jest gorąco.  Skąd ten związek ?..... Kurde nie drążyłbym tematu i to olał w cholerę gdyby nie to że to telepanie doprowadza mnie do szału gdy stoję w korku. Idzie oszaleć....
Proszę o jakieś pomysły  <mysli>

Odp: Nierówna praca silnika 1,6 16V
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 30, 2018, 00:45:27 am »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Wiązka do inspekcji.

Odp: Nierówna praca silnika 1,6 16V
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 30, 2018, 07:07:10 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Obstawiam wypalone zawory wydechowe. Nic nowego w tych silnikach.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Nierówna praca silnika 1,6 16V
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 02, 2018, 12:38:30 pm »

Offline Tumek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 37
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro
Golden co wiec proponujesz  :]  bo jeśli chodzi o np przetarte przewody to wszystko ok, sygnały z wszystkich czujników również prawidłowe (microcheck)
śledzikwiesz jestem skłonny zgodzić się z tb, pomiar kompresji oraz próba olejowa prawdę powie, jeśli tak, to po sezonie jak stanie w garażu - czopka w górę  <uoee>