Autor Wątek: rożnica w półosiach  (Przeczytany 6486 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

rożnica w półosiach
« dnia: Grudzień 23, 2012, 20:25:29 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Mam pytanie - jest jakaś różnica między szerokimi półosiami na bębnach a tarczach? No wiadomo poza płytami kotwicznymi, a czy same półosie są identyczne ?
Tak że przekładając płyty sadzam tarcze i wszystko pasuje ?
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 23, 2012, 21:00:47 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Różni się delikatnie piastą, sama półoś jest nie zmieniona
ktoś tu pisał że zmieniał w moście półosie i piasty miały inne odsadzenie ale w niczym  to nie przeszkadzało
i normalnie złożył hamulce
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 23, 2012, 21:14:37 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Polosie od szerokiego mostu na tarczach niczym nie roznia sie od tych na bebnach. Sa identyczne. Przekladalem nie raz i nigdy nie mialem zadnych problemow. Wszystko smiga do dzis dzien. Nalezy tylko pamietac, zeby przelozyc tarcze kotwiczne. Lozyska sa takie same.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 23, 2012, 21:22:50 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Napisałem to co przeczytałem :) Sam jeszcze nie miałem okazji sprawdzić
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 23, 2012, 21:27:00 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
różnica JEST w samych piastach półosi lucasowska jest grubsza od tarczówek przy zakładaniu hamulców tarczowych widać różnice chyba ze ktoś ma tak zjechane tarcze jak ja (5mm) to już wtedy różnicy nie ma....
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 23, 2012, 22:16:04 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ja też nie zauważyłem róznicy, ale jest podobno jak Hagar pisze. W praktyce-do bębnów obojętnie jakie półosie (bo tam tolerancja położenia bębna jest), do tarcz raczej półośki od tarcz, chyba, ze można podregulować położeniem jarzma coś wtedy.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 23, 2012, 22:47:20 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Hmm Zoltan u mnie przy operacji zmiany bendix/lucas z tyłu porównywaliśmy półoś z tarczą kotwiczną pod bendix oraz drugą pod lucasa i konkluzja była taka, że nie wybraliśmy montażu tych z bendixa i mocno kląłem wtedy, że trzeba będzie szukać półosi pod bębny - to pamiętam doskonale, natomiast nie mogę sobie przypomnieć w czym tkwił problem, ale chyba właśnie w grubości piasty.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 23, 2012, 23:06:14 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Jest właśnie różnica w tej "piaście" na półosi.Jak robiłem z tyłu tarcze i miałem na tych ze starego układu,to miałem tez do dyspozycji półosie ze starego układu i się to właśnie różni,że po założeniu tarczy na półoś z lucasa będzie ona raczej obcierała o jarzma,bo inna jest właśnie grubość tej piasty,więc zmienia się odsadzenie.Nie wiem też,czy czasem ona w ogóle nie jest odsadzona w stosunku do lucasa.Jakoś to wtedy wszystko mierzyłem,ale już nie pamiętam.Mam w domu kompletne półosie od lucasa i od mostu jugola.Jeśli to to samo co te od bendixa,w sensie wymiary piasty itd,to mogę je porównać z lucasowymi,bo mam drugi most wolny.

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 23, 2012, 23:12:15 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Tak pamiętam, chodziło o to, że odsadzenie w półosiach "tarczowych" jest mniejsze, tj. bęben/tarcza jest bliżej środka auta. Złożenie bębna na taką półoś może skutkować obcieraniem o tarczę kotwiczną, ale ta róznica może być aż tak mała (świta mi jakieś 5mm) że nic nie będzie przeszkadzać.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 24, 2012, 06:28:36 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
No właśnie przy porównaniu jedna obok drugiej nie byliśmy do końca o tym przekonani i jednak półosie z tarcz wylądowały w bagażniku....
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 14, 2020, 17:35:48 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Odkopę temat bo ostatnio robiłem dochodzenie ws polosi przy okazji swapu na hamulce z alfy 147.
Teoretycznie aby zapewnic ten sam rozstaw kół półosie locasowe mają odsadzenie względem płaszczyzny montażu łożyska większe o 3,5 mm w stosunku do polosi benxiowych. Skąd bierze się te 3.5mm? Ano stąd że tarcza hamulcową i dystans mają w sumie 11.5mm grubości, natomiast bęben w miejscu osadzenia ma 8mm. W praktyce różniąca między polosiami to 3mm.

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 31, 2020, 20:05:14 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Jak poznać, czy most jest szeroki czy wąski, mam dwa mosty i oba mają długość   taką samą od miejsca styku z tarczą kotwiczną do tego wejścia do mostu., czyli mają 45 cm długości. mam 2 półosie, i jedna mierzy w całości 70 cm a druga 67 cm, i nie wiem która od czego jest.

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 31, 2020, 21:07:11 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
70 cm to "długa" półoś.  różnica jest między płaszczyzną flanszy pochwy a mocowaniem resora. most szeroki to 89 - 90 mm w zależności od stopnia zgnicia.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 31, 2020, 22:02:17 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Wg moich informacji. Są trzy rodzaje polosi:
Wąskie
Szerokie "Bendixowe"
Szerokie "Locasowe"

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 31, 2020, 22:26:40 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
a różnica między nimi polega na kilkumilimetrowej różnicy w odsadzeniu. w sumie półosi od bębnów nie można bez stoczenia tego naddatku założyć do hamulców tarczowych. za całą pewnością tego nie wymyślił robotnik! tylko utytułowany idiota.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 31, 2020, 22:29:09 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Teoretycznie to 3,5mm. Chodziło o to aby zapewnic taki sam rozstaw kół przy przechodzeniu na Lucasa.

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 31, 2020, 22:30:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a różnica między nimi polega na kilkumilimetrowej różnicy w odsadzeniu. w sumie półosi od bębnów nie można bez stoczenia tego naddatku założyć do hamulców tarczowych. za całą pewnością tego nie wymyślił robotnik! tylko utytułowany idiota.
w ta strone to raczej sie da, trzeba tylko pod jazmo podlozyc podkladki o grubosci roznicy czola (chyba 2-3mm, bede w garazu to sprawdze)

Teoretycznie to 3,5mm. Chodziło o to aby zapewnic taki sam rozstaw kół przy przechodzeniu na Lucasa.
raczej chodzilo o to, zeby bebny sie zmiescily, bo wytloczka mocowania bebechow pod polski most to byla zapewne zmieniona tylko w kwestii otworu srodkowego i czterech malych na sruby
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2020, 22:32:30 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 31, 2020, 22:30:47 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Niekoniecznie. Jest więcej mięsa w które wkręca się śruby kół. Analogicznie przednie piasty też są tu grubsze.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: rożnica w półosiach
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 31, 2020, 22:39:05 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Bocian, ponieważ ja spotkałem się z taką sytuacją wszystko zostało dokładnie pomierzone- różnic w długościach otworów czyli grubościach tarcz do których przykręca się koło nie stwierdziłem. zastanawiałem się skąd zebrać naddatek materiału, w końcu doszedłem gdzie tkwi różnica.
« Ostatnia zmiana: Maj 31, 2020, 22:41:52 pm wysłana przez wrb#1974 »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.