Autor Wątek: OHV 1.3 - Gaśnie na gorącym silniku i nie odpala.  (Przeczytany 1502 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

OHV 1.3 - Gaśnie na gorącym silniku i nie odpala.
« dnia: Maj 24, 2024, 16:21:22 pm »

Offline MateuszCOMPANY

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
    • Caro 1.6GLE 95'
Witam
Od dłuższego czasu mam problem w silniku OHV 1300 gaźnikowym, że potrafi zgasnąć podczas jazdy.
Problem występuje tylko gdy silnik jest rozgrzany do 90*
Gdy zgaśnie to nie chce odpalić. Trzeba odczekać dłuższy moment aż trochę ostygnie i dopiero wtedy zapala.
W samochodzie nie ma LPG. Borykał się ktoś, kiedyś z czymś podobnym?
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2024, 16:24:27 pm wysłana przez MateuszCOMPANY »

Odp: OHV 1.3 - Gaśnie na gorącym silniku i nie odpala.
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 24, 2024, 16:31:24 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1366
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Wymontowalbym gaźnik, przedmuchał wyregulował wg Trzeciaka, dla pewności jeszcze sprawdził pompkę i nie ma wuja to musi chodzić. Gorzej lub lepiej, w zależności od stanu silnika, ale musi.

Odp: OHV 1.3 - Gaśnie na gorącym silniku i nie odpala.
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 24, 2024, 17:51:07 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 334
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
Gdy zgaśnie to nie chce odpalić.
A czy wtedy jest iskra? Sprawdzałeś?

Odp: OHV 1.3 - Gaśnie na gorącym silniku i nie odpala.
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 24, 2024, 19:07:47 pm »

Offline MateuszCOMPANY

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
    • Caro 1.6GLE 95'
Iskra jest. Sprawdzałem jeszcze komorę pływakową czy pływak gaźnika jest szczelny i nie topi się w benzynie, oraz regulowałem na długopis jego poziom.

Odp: OHV 1.3 - Gaśnie na gorącym silniku i nie odpala.
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 24, 2024, 19:27:12 pm »

Offline ceva

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 334
    • Polonez Atu+X20SED, Polonez Kombi, Polski Fiat 125p
To jeszcze zapytam o paliwo w komorze pływakowej/filtrze/przewodach, jest kiedy zgaśnie? Nie wiem czy dobrze celuję, ale coś podejrzewam pompkę paliwa, że jak się nagrzeje (chociaż teoretycznie ma przekładkę termiczną i nie powinna) to traci wydajność i nie podaje paliwa.

regulowałem na długopis jego poziom
Jeżeli ten długopis ma średnicę 5-6 mm to mniej więcej dobrze.
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2024, 19:29:14 pm wysłana przez ceva »

Odp: OHV 1.3 - Gaśnie na gorącym silniku i nie odpala.
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 24, 2024, 21:24:39 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 603
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Jeszcze luzy zaworowe przychodzą mi do głowy może ma za ciasno ? Z paliwem można łatwo sprawdzić, jak zgaśnie po rozgrzaniu to spróbuj prysnąć czymś łatwopalnym w dolot np. plak czy zagada .

Odp: OHV 1.3 - Gaśnie na gorącym silniku i nie odpala.
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 24, 2024, 21:55:10 pm »

Offline MateuszCOMPANY

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
    • Caro 1.6GLE 95'
Trop z paliwem i odpalanie na plaka muszę sprawdzić.
Dość trudno jest wywołać tą usterkę, gdyż nie zawsze zdycha po nagrzaniu.
A jak już się wydarzy to jestem gdzieś na trasie

Odp: OHV 1.3 - Gaśnie na gorącym silniku i nie odpala.
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 24, 2024, 23:55:31 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3457
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Sprawdź cewkę zapłonową, może po rozgrzaniu zwyczajnie gubi iskrę, po ostygnięciu powraca. Sprawdź czy zwyczajnie iskra jest mocna lub słaba.
Można obstawiać problem tak jak napisał Ceva w pompie paliwa ( jej podkładka termiczna), tylko czy wtedy benzyna nie paruje i nie robi się poduszka powietrzna w przewodach w co wątpię.
« Ostatnia zmiana: Maj 24, 2024, 23:58:08 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: OHV 1.3 - Gaśnie na gorącym silniku i nie odpala.
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 08, 2024, 00:22:22 am »

Offline MateuszCOMPANY

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
    • Caro 1.6GLE 95'
Uszkodzony był palec przerywacza.
Fiat ma jeszcze starego typu aparat stykowy na platynkach i palec przerywacza jest z opornikiem.
I to właśnie ten opornik gubił ścieżkę.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2024, 00:24:06 am wysłana przez MateuszCOMPANY »

Odp: OHV 1.3 - Gaśnie na gorącym silniku i nie odpala.
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 27, 2024, 00:07:40 am »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4766
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Uszkodzony był palec przerywacza.
Fiat ma jeszcze starego typu aparat stykowy na platynkach i palec przerywacza jest z opornikiem.
I to właśnie ten opornik gubił ścieżkę.

Norma. U mnie kiedyś "wykruszył się". Zamontować 4497 z poloneza 1.5 GLE i będzie po problemie :P.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: OHV 1.3 - Gaśnie na gorącym silniku i nie odpala.
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 05, 2024, 20:43:42 pm »

Offline MateuszCOMPANY

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 53
    • Caro 1.6GLE 95'
Po co ten opornik był stosowany?
Wymiana na taki bez opornika z polda nic nie naknoci w aparacie stykowym?

Odp: OHV 1.3 - Gaśnie na gorącym silniku i nie odpala.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 05, 2024, 22:39:32 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13901
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli masz goowniane przewody z rdzeniem weglowym, to one same juz robia za opornik i ten w palcu jest zbedny,
fabrycznie to on jest do ograniczenia pradu a tym samym iskrzenia na stykach rozdzielacza, ale jezeli kopulka wytrzyma tylko 100kkm a nie 200kkm to chyba plakal nie bedziesz,
zwlaszcza, ze jak te z aktualnej produkcji wytrzymaja 50kkm to bedzie swieto
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.