Autor Wątek: Olej leci z wydechu FIRE  (Przeczytany 5511 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Olej leci z wydechu FIRE
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 04, 2025, 14:12:51 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2961
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Sprawdzę i dam znać ale powinna wejść
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Olej leci z wydechu FIRE
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 04, 2025, 16:58:40 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1799
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Ten pierścień olejowy na 3 cyl to nówka z fabryki??
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Olej leci z wydechu FIRE
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 05, 2025, 15:20:56 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3168
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Sprawdzę i dam znać ale powinna wejść

Dzięki, dziś ma wpaść Pan Inżynier i będzie miał odpowiednią średnicówke to pomierzymy i zdam relacje.

Ten pierścień olejowy na 3 cyl to nówka z fabryki??
Tak, taki dokupiliśmy i taki został założony z pudełka. W sumie już inne ctłoki były złożone i włożone więc nie za bardzo było jak porównać, wszedł na tłok to założyliśmy :P

Pan Inżynier mówił, że takiej konstrukcji pierścienia olejowego nie spotkał. Powinien mieć rowek - co oni nam sprzedali nie wiem już pudełko dawno w śmieciach.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Olej leci z wydechu FIRE
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 06, 2025, 14:59:16 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3168
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Pomiary cylidnrów i tłoków.

Cylidnry w miare równe na całej wysokości - wychodziło +/- 0.01mm a podana warotość to uśredniona.

1 - 70.82mm
2 - 70.85mm
3 - 70.875mm
4 - 70.865mm

Dla porównania pomiar w bloku w którym widać ślady honowania (ale porysowany) 70.82mm

tłoki - mierzone w najszerszym miejscu, poniżej pierścieni

1 - 70.72mm
2 - 70.75mm
3 - 70.73mm
4 - 70.73mm

tak to wygląda.

Ktoś ma doświadczenia z ręcznym honowaniem cylidnrów?
Mysle czy tego bloki z ryskami nie spróbować honowaniem poprawić cylinder aby zniknęło.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2025, 09:18:43 am wysłana przez Tomasz#1969 »
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Olej leci z wydechu FIRE
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 06, 2025, 19:42:21 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2961
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Pasowanie tłoków na 0.10mm? Luzne pasowanie czy jak? 3 cylinder ma luz 0.14. Jak dla mnie stanowczo za dużo. Jak duże szczeliny w zamkach pierścieni? Jaki luz pierścieni w rowkach? Co do ręcznego czy też wiertarkowego honowania to często trzeba kamienie czyścić. Coś tam poprawia ale na cuda nie licz. No i jak było mierzone cylindry? Średnica co 90 stopni czy tylko tak przejechane góra dół?

Czwarty tłok większy niż cylinder?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2025, 20:31:56 pm wysłana przez śledzik »
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Olej leci z wydechu FIRE
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 10, 2025, 09:24:08 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3168
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Informacji o pasowaniu jeszcze nie szukałem.

W książce od poloneza luz tłok cylinder jest dopuszczalny 0.15.

Mierzone było taką średnicówką, która w 3 strony miała rozpieraki. tak w 3-4 miejscach wysokości cylindra.

Chyba wyjmę ten blok, na 3 cyl pod palcem czuć nierówność.

Rozbiore jeszcze jeden który mam, i dokłądnie go obejrzę.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Olej leci z wydechu FIRE
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 10, 2025, 12:01:19 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2961
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Na górze cylindra jaka była średnia a jaka na samym dole tam gdzie sięgają pierścienie? To najważniejsze wymiary bo jeśli na dole średnica była większa niż na górze lub na odwrót to masz przyczynę.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Olej leci z wydechu FIRE
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 23, 2025, 09:27:18 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3168
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Tego już nie wiem, nie były to duże róznice (tak 0,005mm)
Dokupiłem pierścienie na ten felerny cylinder.

Po przymiarkach pierścieni w cylindrach luz na zamkach wynosił od 0,55mm do 0,65mm na tym 3cim - dużo książka mówiła o maks luzie 0,45 - także silnik teoretycznie nadaje sie do szlifu. Co ciekawe ten felerny pierścień olejowy miał luz rzędu 1,5mm :D nie wiem co nas zamroczyło przy składaniu, chyba pośpiech i zmęczenie bo to robota po robocie taka jest.

Ale aby zwolnić sobie garaż postanowiłem z ciekawości złozyć go tak jak jest po drobnym honie ręćznym cylindrów.
Test po odpaleniu wyszedł spoko, chodzi równo nie dymi.

Jeszcze muszę przewalczyć temat rozstawu szpilek na kolektorze wydechowym, teraz mam głowice z 188A5000 a kolektor został z 176B9000.
Najłatwiej byłoby wsadzić fabryczny kolektor, ale niestety w 188a5000 jest zintegrowany z katem a to oznacza, że albo kosztuje więcej niż kat zamiennik (który już mam w aucie) albo idzie na skup w komplecie. Do tego średnio mi pasowałby do reszty układu, czyli kolejną rzeźba.

Dokupiłem na allegro lokalnie flansze wycinaną pod nowszy typ, niestety jak się okazało niska cena oznacza niską jakość i dziury były do poprawek rozstaw się nie zgadzał i takie tam.
Jak się z tym uporam to złożę wydech, zrobię przegląd i zobacze ile ten silnik wytrzyma. Po wymianie oleju jak się dotrze to zmierzę kompresje na cylindrach wtedy będzie jakiś pkt odniesienia jak bardzo to wszystko jest jak krew w piach hehe.

Dzięki wszystkim za pomoc i pouczam - dwa razy parzeć co się wkłada do silnika bo takie błędy bywają kosztowne hehe.

A w międzyczasie będę sobie składał zapasowy motor z dołem od 188A5000 i jak ten padnie to wtedy już zrobie podmiane, albo to wszystko wywale na złom :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .