Autor Wątek: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch  (Przeczytany 2114 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
« dnia: Styczeń 04, 2025, 19:18:26 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Witam. Szukam uszczelek do silnika na Boschu.

Chodzi o nietypowe uszczelnienie.

Pokazałem to na zdjęciu strzałkami.

https://drive.google.com/file/d/1XZ3gClicegdQQVOrlb00rZ1hiX2UgiOR/view?usp=drive_link

To są chyba otwory po aparacie zapłonowym dla silników bez elektronicznych wtrysków.

Potrzebuję uszczelki tej od góry i z boku gdzie jest przykręcane mocowanie cewki.

Możecie coś polecić bo na allegro nie mogę znaleźć.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 04, 2025, 19:22:07 pm wysłana przez mkzibi »

Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 04, 2025, 21:59:04 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5327
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Żebyśmy się zrozumieli. Masz silnik na Boshu i potrzebujesz uszczelek do tego? Tam z boku jest przecież normalnie pełny blok, gdzie w gaźnikowcach była pompa paliwa, więc tam uszczelki nie trzeba. Natomiast od góry, to wystarczy ładnie oczyścić i posmarować lekko jakimś lepszym silikonem (nie czerwonym) albo  dopasować cienki oring, który się dociśnie po dokręceniu. I tyle roboty.A jeśli rażą cię powyższe rozwiązania, to sobie dotnij taką uszczelkę  i tyle.

Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 04, 2025, 23:39:10 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Żebyśmy się zrozumieli. Masz silnik na Boshu i potrzebujesz uszczelek do tego? Tam z boku jest przecież normalnie pełny blok, gdzie w gaźnikowcach była pompa paliwa, więc tam uszczelki nie trzeba. Natomiast od góry, to wystarczy ładnie oczyścić i posmarować lekko jakimś lepszym silikonem (nie czerwonym) albo  dopasować cienki oring, który się dociśnie po dokręceniu. I tyle roboty.A jeśli rażą cię powyższe rozwiązania, to sobie dotnij taką uszczelkę  i tyle.

No właśnie nie jest pełny blok tylko z dziurą. Do tego jest przykręcone mocowanie cewki.

Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 05, 2025, 00:14:21 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5327
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
To co to, coś kombinowane było, czy kolejny fabryczny mutant? Bosh powinien mieć już ten otwór "zalany". Nie wiem,czy nie widziałem kiedyś w tym miejscu zaślepki z grubszej blachy w kształcie uszczelki pod pompę paliwa. Ale to mogło być w jakimś abimexie, czy coś. W takim razie, dotnij sobie coś z twardego, grubszego papieru, bo chyba raczej takiej uszczelki nie dostaniesz. Ewentualnie kup sobie uszczelkę pod pompę paliwa od gaźnikowca, ale to chyba cię nie ratuje? Pasowało by to czymś posmarować.
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-pompy-paliwa-polonez-fso-fiat-125p-oryg-10019750862
Albo porządny silikon, jaki ja stosuję, oczyścić do białości, odtłuścić, posmarować i na pewno nic nie puści.
https://allegro.pl/oferta/masa-uszczelniajaca-silikon-victor-reinz-reinzosil-70ml-50-c-320-c-15721971282

Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2025, 01:37:01 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2985
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Otwór musi być, żeby włożyć zębatkę napędu pompy oleju.
Uszczelkę można kupić np tutaj https://sklep.kreft.pl/index.php?id_product=11379&controller=product&search_query=Polonez+aparatu&results=2 chociaż, ja bym to uszczelnił na dirko, czy reinzu, wtedy na bank się nie będzie pocić.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 05, 2025, 09:28:24 am »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Otwór musi być, żeby włożyć zębatkę napędu pompy oleju.
Uszczelkę można kupić np tutaj https://sklep.kreft.pl/index.php?id_product=11379&controller=product&search_query=Polonez+aparatu&results=2 chociaż, ja bym to uszczelnił na dirko, czy reinzu, wtedy na bank się nie będzie pocić.
To co to, coś kombinowane było, czy kolejny fabryczny mutant? Bosh powinien mieć już ten otwór "zalany". Nie wiem,czy nie widziałem kiedyś w tym miejscu zaślepki z grubszej blachy w kształcie uszczelki pod pompę paliwa. Ale to mogło być w jakimś abimexie, czy coś. W takim razie, dotnij sobie coś z twardego, grubszego papieru, bo chyba raczej takiej uszczelki nie dostaniesz. Ewentualnie kup sobie uszczelkę pod pompę paliwa od gaźnikowca, ale to chyba cię nie ratuje? Pasowało by to czymś posmarować.
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-pompy-paliwa-polonez-fso-fiat-125p-oryg-10019750862
Albo porządny silikon, jaki ja stosuję, oczyścić do białości, odtłuścić, posmarować i na pewno nic nie puści.
https://allegro.pl/oferta/masa-uszczelniajaca-silikon-victor-reinz-reinzosil-70ml-50-c-320-c-15721971282

Tak. Mój trak rok 1997 to mutant. Złożyli go chyba z tego co było pod ręką.  Jak patrzę na części po roczniku to nigdy nic nie pasuje. Np. Nigdy nie mogę dopasować hamulców , mam zawory bez hydro choć podobno powinny być. Tak samo wspomaganie. Myślę że wzięli blok z jakiś zapasów.

Ale dzięki za info. Wezmę uszczelka od pompy i silikon.

Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 05, 2025, 16:12:07 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3832
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Raczej ktoś po prostu wymienił silnik/dół silnika.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 05, 2025, 17:33:36 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5327
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Tak też mogło być, ale nie zapominajmy, że FSO to fabryka cudów, więc też nie jest powiedziane, że gdzieś nie walał im się blok jeszcze od gaźnikowca i postanowili go wykorzystać? Mało prawdopodobne, ale przecież możliwe. Ileż to było nieraz tematów o czymś, co nie powinno mieć miejsca, a miało? Czasem pakowali po prostu to, co leżało "na półce" jeśli nie było tego,co powinno być. Akurat w Boshu regulacja zaworów nie jest problemem, jak w GSI.

Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 05, 2025, 18:29:20 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2961
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Przynajmniej wałek się nie wytrze
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 06, 2025, 15:40:12 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3832
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tak też mogło być, ale nie zapominajmy, że FSO to fabryka cudów, więc też nie jest powiedziane, że gdzieś nie walał im się blok jeszcze od gaźnikowca i postanowili go wykorzystać? Mało prawdopodobne, ale przecież możliwe. Ileż to było nieraz tematów o czymś, co nie powinno mieć miejsca, a miało? Czasem pakowali po prostu to, co leżało "na półce" jeśli nie było tego,co powinno być

To jest mit, nie ma tak że coś leżało na półce to założyli, a tymbardziej blok silnika. Gdyby tak było to wszędzie byłyby przykłady, że coś się nie zgadza z danym modelem/rocznikiem/miesiącem, a jednak zmiany w Polonezach można śmiało określać na zasadzie miesiąc/rok. Nie wspominając o fakcie, że to 1997 rok czyli czas regularnej produkcji i obowiązywania norm wprowadzonych przez Dajewo. Skoro wtedy model miał mieć hydropopychacze, to chyba raczej byłoby lekko nierozsądne wizerunkowo dla FSO wsadzić blok starego typu z regulacją.... :) Ewentualnie w 2002/2003 jakieś drobne detale mogły być dziełem przypadku.
Oryginalny silnik się wysrał i ktoś założył taki jak miał, albo jaki mógł kupić. W Trucku to raczej norma, obciążenie, drajwerzy lubujący się w niskich obrotach i tak dalej.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 06, 2025, 23:37:24 pm »

Offline kliper

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 96
    • Bosch 97 -> 1.4 -> 1.6
Mój bosch 1997 również wyglądał i miał zaślepkę pod cewką jak na zdjęciu, a z tego co wiem silnik nie był wyciągany, nie mam go już, żeby sprawdzić czy numery silnika się zgadzają z papierami. Zaślepka dość ciężka i około 1/2cm wchodziła w głąb.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 07, 2025, 00:18:44 am wysłana przez kliper »

Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 07, 2025, 22:34:32 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2226
wchodziła w głąb
Musi wchodzić inaczej może wypaść napęd pompy oleju. To jest powierzchnia oporowa.

Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 08, 2025, 00:01:33 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2961
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Czym niższa uszczelka pod tym dekielkiem tym większy nacisk na "przekładnie" aby nie wystrzelila w gore
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 16, 2025, 16:03:49 pm »

Offline mkzibi

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 93
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Truck 1.6 GLi
Tak też mogło być, ale nie zapominajmy, że FSO to fabryka cudów, więc też nie jest powiedziane, że gdzieś nie walał im się blok jeszcze od gaźnikowca i postanowili go wykorzystać? Mało prawdopodobne, ale przecież możliwe. Ileż to było nieraz tematów o czymś, co nie powinno mieć miejsca, a miało? Czasem pakowali po prostu to, co leżało "na półce" jeśli nie było tego,co powinno być

To jest mit, nie ma tak że coś leżało na półce to założyli, a tymbardziej blok silnika. Gdyby tak było to wszędzie byłyby przykłady, że coś się nie zgadza z danym modelem/rocznikiem/miesiącem, a jednak zmiany w Polonezach można śmiało określać na zasadzie miesiąc/rok. Nie wspominając o fakcie, że to 1997 rok czyli czas regularnej produkcji i obowiązywania norm wprowadzonych przez Dajewo. Skoro wtedy model miał mieć hydropopychacze, to chyba raczej byłoby lekko nierozsądne wizerunkowo dla FSO wsadzić blok starego typu z regulacją.... :) Ewentualnie w 2002/2003 jakieś drobne detale mogły być dziełem przypadku.
Oryginalny silnik się wysrał i ktoś założył taki jak miał, albo jaki mógł kupić. W Trucku to raczej norma, obciążenie, drajwerzy lubujący się w niskich obrotach i tak dalej.


Mój track był zrobiony chyba w Poznaniu albo w Lublinie. Miał nalepkę ZSD (Zakłady Samochodów Dostawczych)???

Z dziwologów to nie ma hydro regulacji zaworów, nie ma wspomagania, ma z tyłu bębny ale przód ma od plusa.

Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 17, 2025, 01:18:11 am »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 607
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Trucki były produkowane w Nysie. Deskę rozdzielczą ma starą, czy plusową ? Przód można przełożyć, żaden problem. Każdy truck miał na tylnej osi bębny, przed lucasem był system z łady. Trzeba też pamiętać że w Nysie zmiany wchodziły z kilku miesięcznym opóźnieniem w stosunku do fso.

Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 17, 2025, 09:09:49 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
przed lucasem był system z łady
Niewydajemniesie!
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Odp: Uszczelki potrzebne Polonez Truck wtrysk Bosch
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 17, 2025, 23:27:42 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 607
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Z przodu oczywiście był typowy bendix, natomiast tył wygląda bardzo podobnie. Spotkałem się z opisem na aukcjach że szczęki pasują i do łady (2101-2107) i do trucka (system bendix). Elementem wspólnym na pewno są cylinderki, takie same jak w 126p z przodu (nowy typ). Bębny mogą się różnić, w ładzie są aluminiowe.
Łada: https://secretgarage.pl/wp-content/uploads/2017/04/PL-0001-hamulce.jpg
Polonez truck 1988-97: https://gratka.pl/rolnictwo/tarcza-kotwiczna-kompletna-lewa-tylna-polonez-truck/oi/26166811?oferta-archiwalna