Autor Wątek: Montaż wspomagania w budzie z 1994r.  (Przeczytany 467 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Montaż wspomagania w budzie z 1994r.
« dnia: Wrzesień 08, 2025, 21:19:31 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1468
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Będę montował przekładnie ze wspomaganiem ZF, ale w moim Caro, ale otwór w grodzi jest jeszcze mały.
Pytanie na szybko, czy ktoś to u siebie przerabiał i da się to zrobić za pomocą kątówki czy lepiej przespawać kawałek grodzi z Poloneza ze wspomą? W tej drugiej opcji przy okazji ogarnąłbym to aby w 100% zgadzały mi się otwory przy serwie, ponieważ po konwersji Bendix --> Lucas zostało mi parę zbędnych.

Odp: Montaż wspomagania w budzie z 1994r.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 09, 2025, 10:08:32 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2986
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Zwykłą kątówką da radę, ewentualne zaokrąglenia śmiało poprawisz dremelkiem. Może też być tak, że masz już duży otwór, wystarczy przełożyć gume
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: Montaż wspomagania w budzie z 1994r.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 09, 2025, 12:18:47 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1468
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Nie, otwór jest mały, okrągły.

https://ibb.co/gL06hwWh

Odp: Montaż wspomagania w budzie z 1994r.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 09, 2025, 14:28:38 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Mam na pocięcie budę z idealnym stanie w którym był zf i Lucas, mogę wyciąć kawałek grodzi  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: Montaż wspomagania w budzie z 1994r.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 23, 2025, 15:07:35 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1248
Ja miałem pedalierę z dużą dziurą, więc odznaczenie poszło mi gładko.
Ostatnio ciałem dziursko w grodzi w 125p i mała refleksja. O ile przekłądnia ZF jest ogromna i wymaga dziurska, to przy mniejszej JKC jest szansa, że gdyby przegroda dostała parę młotów to mogło by sie obejść bez wycinania całego prostokąta. Przymierz najpierw, bo JKC ma okrągły i mniej wystający "dzióbek" i może sie zgra.

I uważaj z cięciem od środka - w komorze jest sztywny hamulcowy w tym miejscu ;)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2025, 15:11:11 pm wysłana przez OLO »
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9