Autor Wątek: Interfejs do poldka na boschu  (Przeczytany 1846 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Interfejs do poldka na boschu
« dnia: Kwiecień 14, 2006, 18:10:25 pm »

wesley

  • Gość
Cze?ć,robił kto? takie urz?dzonko wg.tego schematu ? Mi nie działa niestety  :| Ma to szansę działać i ja co? ?le zmontowałem czy to lipa jaka? jest ...? Pomóżcie Dobrzy Ludzie :mrgreen:
 
     

Interfejs do poldka na boschu
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 15, 2006, 10:33:03 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
jest to typowy konwerter TTL-RS232 z pojedyncza linia komunikacyjna po stronie niskich napiec (cos jak mBus w Nokiach)....

schemat wydaje sie calkowicie poprawny. jedyne co moge powiedziec to tylko tyle z producent zaleca kondensatory 1uF, a nie 10uF (kondensatory filtra 470 i 47 uF sa OK) ale jest to raczej szczegol... sprawdz polaryzqcje koncowek kondensatorow z tymi na schemacie oraz poprawnosc podlaczenia tranzystorow w tym podwojnym inwerterze....

osobiscie nigdy nie stosowalem tam tranzystorow (chociaz tranzystor ma w tym przypadku pewna przewage  ;) ) tylko diode i dzialalo wszystko swietnie, a schemat upraszcza sie znakomicie...

sprawdz poprawnosc polaczen, zmierz czy na wyjsciu stabilizatora masz 5V, a potem sproboj tak:

FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Interfejs do poldka na boschu
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 15, 2006, 10:55:21 am »

wesley

  • Gość
[glow=orange]Osfald[/glow] z nieba mi spadasz  ;) Napięcie na wyj?ciu stabilizatora jest +5V,brak komunikacji z jednostk? steruj?c? wyskakuje :? Nie wiem dlaczego to nie działa,zastanawiał mnie jeden kondensator 10uF dlaczego ma "+" podł?czony do masy...? A może tak ma być i tyle...Jak możesz to prze?lij mi sprawdzony przez Ciebie schemat,jaka ta dioda zamiast tranzystorów itp. A w programie wpisujesz dane samochodu (nr.rejestracyjny i silnika),zmieniasz domy?lny katalog zapisów testu ? Kumpel mi powiedział ,że ten scalak jest bardzo czuły i powinien być wkładany do podstawki,a nie lutowany bezpo?rednio.Czepiam się już wszystkich możliwo?ci :cry:

Interfejs do poldka na boschu
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 15, 2006, 11:06:04 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
dioda 1N4148 wystarczy....

caly schemat masz poprawny i powinien dzialac! ewentualnie mozesz zmienic te tranzystory na "moja diode".

Trzeba uwazac na polaryzacje (musi byc zgodna z tym co masz na schemacie!) bo czasami masz tam "+" kondensatora podlaczony na mase (konwersja napiec).

co do wkladania scalaka.... ZAWSZE lutuj podstawke, a nie bezposrednio scalaka, potem dopiero go wloz... na wszelki wypadek zawsze kupowalem sobie dwa scalaczki (jesli byly tanie) bo napiecia statyczne moga zawsze narobic klopotow (najlepiej podpiac reke opaska metalowa do kaloryfera... to nie zart  :) )

wina za brak polaczenia moze oczywiscie lezec po stronie konfiguracji softu... pamietaj aby uzywac COM1 (o ile nie skonfigurowales polaczenia przez COM2), wskazac sciezke do pliku z protokolem (domyslnie jest chyba tylko a:).... nie pamietam juz niestety jakie mialem ustawienia na porcie COM (szybkosc, bity parzystosci, sterowanie przeplywem... itd)... oczywiscie wpisywalem jakies numery rejestracyjne i numer nadwozia
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Interfejs do poldka na boschu
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 15, 2006, 11:20:18 am »

wesley

  • Gość
Mam starego laptopa z tylko jednym gniazdem COM 1 i z win95,co z tymi rezystorami (zaznaczone na rysunku) po wyjęciu tych tranzystorów i założeniu tej diody ?

 

Interfejs do poldka na boschu
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 15, 2006, 11:43:35 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
te rezystory rowniez nie beda potrzebne...

szukam Ci jeszcze innego schmatu i softu na interface VAG
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Interfejs do poldka na boschu
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 15, 2006, 12:20:13 pm »

wesley

  • Gość
Cytat: "Osfald"
te rezystory rowniez nie beda potrzebne...

szukam Ci jeszcze innego schmatu i softu na interface VAG
OK,czekam  ;)

Interfejs do poldka na boschu
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 15, 2006, 13:04:21 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
hmmm... znalazlem cos na elektrodzie w oparciu o tranzystory... ale nie jestem do konca do tego przekonany (czasami COM nie wytrzymywal takiego interfaceu....)


kombinuj z tym na MAXie... musi ruszyc  8)
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)