Znalazłem ciekawy opis rozszyfrowujący nazwy modeli świec
BKR6ES-11
(B) (KR) (6) (E) (S) - (11)
Mamy 6 pol.
Pole 1: oznacza srednice gwintu
A = 18mm B = 14mm C = 10mm D = 12mm
Pole 2: Konstrukcja
C = wielkosc sruby(klucza do przykrecania swiecy) 16mm
K = to samo co C, tyle ze oznacza dodatkowo wysuniety izolator
M = mini swieca
P = wysuniety izolator
R = swieca typu "Resistor"
SD = swiece o iskrze powierzchniowej
U = swiece o iskrze czesciowo powierzchniowej
Z = swieca tlumiaca spalanie ukryte
Pole 3: Przedzial temperaturowy
2 = "goraca", az do 10 = "zimna". Jedynki nie ma.
Pole 4: Dlugosc gwintu
E = 19mm
F = swieca bez gwintu (stozkowa)
H = 12.7mm
L = 11.2mm
Jezeli to pole jest puste i swieca ma srednice gwintu 18mm jego
dlugosc=12mm, a jezeli swieca ma srednica 14mm to dlugosc 9,5mm.
Pole 5: Detale konstrukcyjne i sposob spalania
A, B = swiece specjalne,
C = specjalna elektroda zewnetrzna,
G = swieca typu "racing"
GV = swieca "racing" z elektroda typu V (elektroda zew. ma ksztalt jezyka
weza)
H = polowa dlugosci gwintu
K = dwie elektrody zewnetrzne
L = swieca o 2 razy nizszej cieplocie
LM = swieca do kosiarki!!!!!!!!!!!!!!!
M = swieca 2 elektrodowa do Mazdy (silnik Wankla)
N = specjalna elektroda zewnetrzna
P = elektroda centralna platynowana
Q = 4 elektrody zewnetrzne
R = elektroda typu delta dla BMW
S = standartowa elektroda centralna 2.6mm
T = 3 elektrody zewnetrzne
V = elektroda centralna platynowana (bardzo cienka srednica)
VX = elektroda centralna platynowana (high performance)
W = elektroda wolframowa
X = szczelina typu "booster" tak jak GV
Y = wyzlobiony rowek w elektrodzie centralnej
Pole 6: Szerokosc szczeliny (przeliczamy razy 0,1mm)
Moze byc: 8, 9, 10, 11,(12 nie ma), 13, 14, 15, 20